Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Hemflyttad skrev 2011-10-03 13:59:09 följande:
    Heja Sötisa! Självklart måste det funka nu!! Håller alla tummar för dig.

CA ringde precis, mitt värde låg på 576! Upp från 24 i tisdags så det låter ju jättebra. Inbokad på VUL nästa torsdag, känns helt SJUKT!!! Snart vågar jag kanske till och med besöka gravidtråden. Flört
    Tjoho vad roligt Underbart ju
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-03 14:19:05 följande:
    Hemflyttad- underbart!!!!!!

Vädur- Har du tagit alla prover du skulle? Blir det start nästa månad för dig då?
    Ja proverna lämnade jag för 12 dagar sen så jag hoppas på att få chansen igen Min distansläkare skulle ringa när han fått svaren. Sen antar jag att jag måste boka in en teletid med Torbjörn igen. Men borde väl få svar senast nästa vecka.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-10-04 16:09:47 följande:
    Var på ultraljud idag och inga hjärtslag hittades och fostret var för litet. Läkaren misstänker MA.
    Har ett nytt läkarbesök nästa tisdag. Finns inga hjärtslag då blir det konstaterat MA. 
    NEEEJ Vad tråkigt! men ska ni behöva vänta en hel vecka till för att få det konstaterat? Vet att inga ord hjälper nu men skickar massa kramar
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Majsanna: känns som ni har varit med om tillräckligt Fy så ledsamt......KRAM

Lito: hur mår du? KRAM 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-10-05 14:19:24 följande:
    Vädur: Jag mår sådär, förutom huvudvärk har jag fått karpateltunnelsyndrom. Det gör att alla fingrar utom lillfingret är helt bortdomnade, så nu ska jag iväg och prova ut en skena till högerhanden som kan hjälpa. Annars mår jag bra, går in i vecka 26 på fredag.

Hur mår du? Är det på maya ni lämnat proverna, när skulle ni få svar?

Kramar!
    usch låter jobbigt Lämnade proverna här på vårdcentralen men svaren kommer till Maya. Ringde igår och kollade läget. Men de hade bara fått svar på TSH, 0,76 och Prolaktin 140 så de var ju ok. AMH kunde ta 3-4 veckor så är väl 1-2 veckors väntan kvar då.
    Kram till dig, vi kanske kan ta en fika någon dag om du orkar?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-06 12:34:12 följande:
    Hemflyttad- jag har ju lyckligtvis nog två bastocyster i frysen så om det inte skulle finnas någon kvar dag 5 så tinar de upp en. Känns tryggt att ha en backup om de nu skulle falla bort på vägen..

Lito- jag fick också karpaltunnelsyndromet när jag var gravid. Hemskt jobbigt var det. Arbetade med smyckestillverkning då också och använde händerna i jobbet dagligen. Tillslut gick det inte mer och jag fick havandeskapspeng. Hoppas det blir bättre med skenor. Det finns vissa övningar man kan göra också för att det ska bli bättre, fråga barnmorskan om det finns någon sjukgymnast som kan hjälpa dig.

Mmia- inte långt kvar för er heller då.

Finnsingenledigsignatur- grattis till bebisarna!!

Vädur- skönt med lite svar på prover. Har ni inte tagit amh innan?
    Nej det har inte tagits innan, det var inte förrän efter IVF nr 6 de började prata om min äggkvalité men då togs det inte heller utan blev en till IVF
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-10-06 18:22:17 följande:
    Jag har ställt in mig om att det lilla livet inte överlevt. Skulle motsatsen visa sig på tisdag och att vi då ser ett hjärta så är ju det naturligtvis jättebra, men jag vågar inte tro på det...

Idag är det Dutts beräknad ankomstdag så idag känns ju naturligtvis jobbigt för den skull också. Allt skulle nu vara så annorlunda om ultraljudet den 12 maj hade visat annorlunda resultat. 
    Förstår det är en tung dag idag. Skickar massa kramar till dig och tänker på digHjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-10 09:06:00 följande:
    Majsanna- förstår om det känns fruktansvärt att vänta. Men finns det chans så finns det hopp. Jag ska tänka på er imorgon!

Själv har vi vart på vul nu. Lite överstimulerad som vanligt och de största blåsorna var på 13 mm. Prel äp på fredag vilket jag tror blir för tidigt. Då är det bara dag 12 och jag har alltid gjort äp på dag 13-15 innan. Torbjörn sa att det inte spelar någon roll om man tar det en dag tidigare än det ultimata, inte heller om man tar det en dag efter. På så sett behöver de aldrig plocka på helgen. Har aldrig hört det innan.. Tycker att det är kasst att de inte räknar veckan på 7 dagar istället för 5 när man betalar så nedrans mycket pengar!
    Kändes som de plockade mig en dag för tidigt sist med. distansgyn sa lördag men CA ändrade till fredag. Tyvärr känns det som även privata kliniker går över mer till att plocka på vardagarna Surt när man betalar så mycket pengar
    Håller tummar för dig  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-10-10 12:52:50 följande:
    Var tvungen att kolla kalendern. Jag har varit på ET en lördag, men inte plockning. Håller tummarna, Sötisa, för att det ska bli bra ändå!
    Ja ET kommer de nog inte ifrån att göra på helgen.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-10 13:27:53 följande:
    Tack tjejer. Ska träffa Göran på onsdag för ett nytt vul. Ska verkligen få honom att förstå att jag inte vill äventyra någonting denna sista gång.. Hoppas de ser det viktigare än att behöva ringa in personal. Tycket det är lite tråkig attityd att helgen ska vara helg när man jobbar med något så kär viktigt. Hat själv haft et på söndag men tydligen behövs det mer personal för äp och det var svårare enligt Tb..
    Ja det brukar ju vara 2 st till med läkaren så det är väl de som måste jobba med i så fall och kanske behövs någon mer på labb med? Hoppas Göran ge dig bra besked på onsdag
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19