Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-09-18 21:10:54 följande:
    Prednisolon kan också vara till fördel efter många misslyckade försök då man kan misstänka att kroppen stöter bort det främmande embryot. Pred sänker immunförsvaret så att kroppen inte jobbar emot det lilla livet:)
    Har fått det de senaste två försöken.
    Ok, det låter ju bra När har du börjat ta det?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-18 22:16:20 följande:
    Jag skulle börja på et enligt Torbjörn men läste runt lite och började någon vecka innan. Självmedecinering är väl aldrig bra men ibland litar jag mer på vad andra har för erfarenheter än läkare. Vi har stött på så mycket nonchalans och okunnighet bland vissa läkare de senaste åren så man blir mörkrädd. Inte så mycket på Carlanderska dock..
    Frågade i en annan tråd där hade hon börjat vid mens
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Min distansläkare ringde nu när jag var på Öppna förskolan med sonen så kunde inte riktigt fråga så mycket som jag ville
    De vill kolla sköldkörteln, antikroppar, prolaktin och äggreserven.  Äggreserven(AMH) tog några veckor att få svar på men de andra proverna skulle gå på någon dag.... så kan väl bara lägga ner att jag kan starta i oktober
    Kunde de inte tagit dessa prover i april när vi ändå skulle vänta till aug..... att mina ägg är dåliga är ju ingen nyheten det har ju varit dåligt resultat sen IVF nr 1 
    Sen verkar det ju att även om man får ett dålig resultat på AMH så är det ju många som fått göra IVF på CA i alla fall.
    Det är så himla fram och tillbaka hela tiden, blir tokig på detta. Margareta sa i april att vi inte fick göra mer IVF, 5 dagar senare ringer Torbjörn och säger att vi absolut inte ska ge upp.....och det sa han ju i fredags med.... sen ringer distans läkaren och då låter det annorlunda igen lät det som.....

♥♥♥
  • Vädur 78

Sökte lite om AMH och i första tråden jag hittar så har en lyckats som hade 0,267 och en med 0,006Förvånad( man ska helst ha över 0,5) Sen vet jag ju 3 st som har lyckats på CA som haft under 0,5

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad: Det är bra du frågar och ställer frågor De är nog vana vid att patienter föreslår saker själva Hoppas de går med på att ge dig droppet Inte dåligt med en hatchad blasto i frysen Alla jag hört som fått tillbaka det har blivit gravida
    Jag fattar inte vad det där med AMH visar.... ägg har jag ju men visar värdet om jag har några bra kvar? Tror ju inte det värdet i så fall var bra när jag blev gravid heller för de 3 första IVFerna vi gjorde i Linköping gav ju inget fint embryo....... Men kul att de börjar kolla efter 8 IVFer
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-19 20:45:48 följande:
    Hemflyttad- vad skönt att fått prata iaf antar jag. Kul ändå att han inte avfärdade det helt.
    Fantastiskt att ni har en sån fin blastocyst, vad var det för bild han visade? Jag ska ju träffa Tb imorgon och ta upp en del frågor, hoppas på bra svar:)

Vädur- verkligen konstigt att de inte kollat amh förrän nu. Det gjorde vi efter två-tre misslyckade försök. När man mäter amh så ser man äggreserven. Varje kvinna föds med ett visst antal ägg och när man mäter värdet så får man ett hum om hur mycket som finns kvar. Vid varje ivf så försvinner ju ganska många eftesom man framkallar så många blåsor. Om värdet är lågt så kan äggen ta slut, kort och gott.

Jag vill ju gärna köra på direkt nästa mens och hoppas verkligen att jag får det. Skulle i så fall ha mens om ca 2 veckor. Vad tror ni? Eller vill de att man avvaktar en cykel efter färsk ivf?
    De fotar väl alltid alla embryon som man får tillbaka eller som de fryser ner
    Det har aldrig varit på tal om att kolla AMH innan och han sa inget om det i fredags heller utan det var distans läkaren som tog upp det nu när han fått faxet av CA
    Jag tror du kan köra igång nu direkt!
    Men AMH kan bara visa om det finns ägg kvar inte om kvalitén då eller?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-19 21:20:25 följande:
    Tack Vädur- dig kan man alltid lita på med snabba svar;)
    Amh visar bara mängd och inte kvalité precis som du säger.
    Jag visste inte att de fotade alla embryon, vad skoj. Då måste jag fråga om man får se de i frysen:)
    Men vad ska då det värdet säga mig? Jag har ju aldrig haft problem att få ut ägg...... Förmodligen blir man inte klokare efter denna lilla utredning heller Vad hade du för värde?
    De fotar nog för att sen kunna se lite vilka embryo som lyckats och inte och lära sig en del av det och att de kan gå tillbaka och kolla lite......
    Det är ju kul när man kan få se det...tycker det var synd sist att skärmen inte fungerade på ET, det känns som en liten trygghet vid ET att själv fått se det med egna ögon  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-19 21:51:47 följande:
    Jag tror det är så att om man har superlågt och det man har några misslyckade försök så får man en indikation på att man kanske får hitta andra vägar än ivf då faktiskt äggen kan ta slut. I en vanlig cykel mognar det ju bara ett till två och i stimulerade kan man ju som mig ha runt 30-40 varje gång. Tullslut är reserven slut.. I mitt fall så finns inte den chansen, min gamla klinik gjorde testet och sa att jag troligtvis kommer komma in i klimakteriet mycket mycket sent då värdet låg på 89. Hon hade aldrig någonsin sett någon med de värdet och jag har ju ifrågasatt det flera ggr för jag tycker att det värdet är lite skrämmande eftersom det är totalt skyhögt. De sa bara att de inte visste så mycket om det eftersom de inte stött på det tidigare. Jag ska ta upp det med Torbjörn imorgon.

Ja det var lite snopet att tv'n inte funkade sist. Hoppas verkligen man får se nåt kort imorgon istället:)
    Oj 89 fattade som 6,0 var det högstaFörvånad Ja då lär ju inte dina ägg ta slut på länge Hoppas Torbjörn har bra svar idag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2011-09-19 22:06:42 följande:

Hej på er alla som kämpar i tråden.Tittar in för att se hur ni har det. Ser att sedan jag fick mina små i februari så har det kommit några till Carlanderska bebisar och det verkar bara en del pluss oxå. Det var roligt att läsa... Jättegrattis till er och massor av kramar och hopp om fler pluss för alla som kämpar på.

Kram kram är allt bra med dig och dina små???
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19