-
-
Sötisa: men så kan han väl inte säga Det är väl inte så konstigt när man betalar dyra pengar att man vill plockas på bästa dagen............ De har ju själva sagt att det är så viktigt att man plockas rätt dag och min distans läkare sa att man måste plocka på helgerna när man gör korta metoden eftersom man inte styr lika mycket där.
Men man blir ju tokig av allt detta
Hoppas de ringer snart! -
Mitt högkostnadskort har ju hunnit gå ut nu bara för denna hormonutredning Så blir 1800 kr till nu..... är så trött på att lägga pengar på IVF
-
Ja de har ju ett journr..... ska se om jag hittar detSötisa skrev 2011-10-25 16:12:56 följande:Vädur, ja skit det där med alla pengar också... Mitt högkostnadskort gick också ut förra månaden så det var bara att börja betala igen..
Ringde Ca nu men fick inte tag på dom utan fick en automatisk telefontid med Ca imorgon bitti. Fan!! Har du något annat nummer man kan nå dom på? -
0705846585
-
Hej Hur länge har ni försökt bli gravida? Vilka prover togs på er? På oss hittade de heller inga fel på utredningen så det blev IVF direkt.Vittoria skrev 2011-10-25 16:24:59 följande:Jag behöver er hjälp: Jag har gjort tre misslyckade försök på Callanderska. Vi hamnade där väldigt fort eftersom de inte hittade nått fel på oss. För ungefär 3 mån sedan ringde en kvinnlig läkare till mig och undrade vart vi var i vår process. Jag svarade att vi vilade lite. Det visade sig att vår manliga läkare (inte från callanderska) hade gått i pension och att hon tagit över. Däremot förstod hon inte riktigt vad han hade gjort med oss och varför vi fått IVF så fort. Hon vill börja om och göra en ny utredning på oss eftersom han bara gjort mindre undersökningar på mig och min man. Vad tycker ni? Tror ni att man kan reklamera sina IVF om de nu hittar ett fel som faktist kunde ha blivit fixat innan vi gjorde våra IVF? De är ju lite bortkastade isåfall. Vi får ju börja betala isåfall nu om vi behöver göra fler.
-
Skönt att du fick ett bra samtal med Tb. Skönt att han är positivSötisa skrev 2011-10-25 21:25:38 följande:amarosa och sydney- Tack..,
Vädur- tack snälla du för hjälpen med numret. Just som jag skulle ringa det så ringde Torbjörn till mig. Han bad så hemskt mycket om ursäkt att han ringde så sent. han är ju så snäll så man kan ju inte annat än att säga att det inte var någon fara. Vi hade ett bra samtal. Han började med att beklaga och så gick vi igenom vår historia och pratade framtid. Att det blev som det blev sist med både den dåliga celldelningen och att blastocysterna inte klarade upptiningen sa han att det var maximal otur helt enkelt. Våra utsikter ser ändå goda ut hävdar han. Nu måste jag fokusera på att gå ner några kilon innan nästa behandling eftersom jag ligger på gränsen vad dom rekomenderar och han säger att äggkvaliten kan minska med övervikt, speciellt i samband med pco som jag har. Så jag avvaktar till januari minst. Angående vad som är ekonomiskt rimligt med tanke på att vi inte kom till et kunde han inte svara helt utan ville prata med Göran. Jag tycker nog att vi ska få ett försök till men ev får vi betala för ett halvt. jag vet inte.
Hoppas ni får ett försök till. Den gången vårat inte räknades var ju när Göran gjorde en extrem sänkning av dosen så vet inte om det har betydelse för mig att de tog på sig det istället.... jag vet inte.... men håller tummarna för att ni slipper betala.
Kram på dig -
Ringde till Maya nu och pratade med en BM, hon hittade inga papper på mig än men trodde de hade pratat om vårat fall igår em om att de skulle beställa något nytt läkemedel eller något som hade varit väldigt framgångsrikt i Tyskland med sånna som hade typ samma problem som vi....... hon var lite stressad och jag vet inte om jag fattade rätt men verkade inte som det var något jag skulle ta utan något de använde sen när de plockat ut mina ägg........... och något Carlanderska ska beställa hem till oss.......
Ja ja någon ska ringa tillbaka till oss innan 10, kanske inte blir start nu då heller........ ja ja finns det något som kan hjälpa så kan jag ju gott vänta en månad till
-
Det vet jag inte än men CA måste väl beställa hem detta och vet inte hur lång tid det tar....... Men du hade inga antikroppar va? Tror det har med det att göraSötisa skrev 2011-10-27 08:47:43 följande:Vädur- spännande! Du får säga vad det kan vara sen, här griper man efter halmstrån hela tiden. Varför skulle du vänta en månad?
-
Nu ringde min läkare, det BM pratade om var någon forskning så det var inte aktuellt Utan det är kortison som gäller....... skit oxå det andra lät ju mer spännande
Ska starta på dag 2 med 300ie Gonal f sen fick jag Crinone istället för de andra vaggisarna.