Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

För oss som bakar

Beccus skrev 2010-11-16 16:22:05 följande:
    Hej! Nån som vet ifall man kan byta mjöl mot t.ex fin mix rakt av för att få glutenfritt? Eller måste man räkna om/baka anpassade recept? Tack på förhand!

ps. vilken insiration man fick! vill baka cupkakes NU!
    Gör man t.ex. sockerkaka eller tårtbotten så tycker jag att det fungerar att byta ut rakt av. Det smular sönder lite lättare, men det gör det ju med glutenfritt.
  • Ann Lee
    luspudel skrev 2010-11-18 18:34:49 följande:
    Jag skulle behöva lite tips från er Jag ska iväg på julmarknad och sälja för min mamma, och då slog det mig att jag ju kan passa på att sälja lite hembakat också

Så... Muffins tänkte jag på, det är ju fint att göra med glasyr och sådär, inslaget i cellofan. Plus att man kan baka själva muffinsarna innan och frysa dom, det är ju skönt.

Någon som har några bra idéer?
    Jag håller i detta just nu med bakandet till kyrkans julbasar på lördag. Min årliga specialitet är chokladbiskvier. Det säger svisch så är de slut. Utöver det så gör jag i år även Vetelängder med vaniljkräm och hallonsylt samt tefatstora chocholate chip cookies. Cookiesarna slår jag in i cellofan och knyter band kring.
  • Ann Lee
    phillipha skrev 2010-11-18 18:26:17 följande:
    Igår bakade jag saffransbullar med vaniljkräm i! Supergott blev det!
    Vaniljkräm i saffransbullar! En ny kombo för mig! Spännande!
  • Ann Lee
    phillipha skrev 2010-11-18 22:18:30 följande:
    Det var supergott! Jag gjorde dem som pariserbullar fast på saffransdeg istället för vetedeg. Penslade med smält smör och doppade i socker när de var klara supersmaskigt!
    Mmm... kan inte bli annat än gott! Tungan ute
  • Ann Lee
    Candis skrev 2010-11-21 11:13:29 följande:
    Mumms massa läckerheter i din blogg
    Tack! Älskar att både baka/laga och framförallt ÄTA!
  • Ann Lee

Linny: Superfin borg! Hur fogade ni ihopå sidorna? Smält socker är inte min grej, då åker hela huset i papperskorgen

Svar på tråden För oss som bakar