Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee
    ninmid skrev 2010-11-04 10:49:55 följande:
    Vem sitter på något bra recept på KOLASNITTAR? Tänkte göra Leilas, men ska tydligen vara ingefära i, så där sprack det. Fast det kanske bara är att utesluta?

Det är bara att utesluta ingefäran. Annars sitter jag inne med ett recept... finns på min blogg:
    Justera mjölmängden lite beroende på om du vill ha sega eller knapriga kakor.

http://frostrosor.blogspot.com/2010/10/vissa-recept-har-hangt-med-sedan.html
  • Ann Lee
    gudrunberit skrev 2010-11-03 16:51:49 följande:
    Mmm, såg hur smaskigt ut som helst! Har lagt din blogg som favorit för det fanns ju hur mycket gottigt som helst där. När jag såg vetelängderna minns jag mina barndomssomrar i Finland Glad. Synd att jag inte har någon jäst hemma och inte heller någon bil, så bakandet får vänta tills imorrn.
    Tack! Ja, här är det populärt med bullar också! Snart dags att baka fler
  • Ann Lee
    Shaun the sheep skrev 2010-11-04 15:29:40 följande:
    Det ska jag prova i helgen! Jag älskar långpannebröd och speciellt om det håller sig saftigt
    Det gör det tack vare Kesellan!
  • Ann Lee
    Dolliver skrev 2010-11-07 13:51:31 följande:
    Igår blev det "misslyckade" (fast jäkligt lyckade ändå!Skrattande) vaniljmacroner med smultronfyllning!

vardagsbak.blogspot.com/
    Ser ju alldeles ljuvliga ut!
  • Ann Lee
    Linny skrev 2010-11-10 09:42:33 följande:
    Vet inte vad jag ska kalla den men det är en kaka med bakad jordnötsbotten (på salta jordnötter, råsocker, smör, lite mjöl) och täckt med tjockt lager mörk chokladkräm som stelnat i kylskåpet (mörk lindtchoklad, vispgrädde, äggulor, smör). Serveras med en klick grädde och lite bär.
    Mörk Snickerspaj?
Svar på tråden För oss som bakar