Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ninni: Tack detsamma! :) Jodå, det är ok med mig. Har kollat lite på vart vi ska ställa oss i kö, och det ser ut att bl Sydafrika. Dock har jag testat positivt idag, äntligen efter 9 månader... :) Så nu får vi se. Jag har börjat med ungt artilleri, så nu är det bara att hoppas. Hur som helst så känns det bra att stå i kö, vi vill ju väldigt gärna ha syskon... :) Hur är det själv??? Vart i utredningen är ni? *kram*

Mojutten: Trist m. flyttat läkarbesök. Hoppas ni inte behöver vänta så länge på nästa tid.

Pimpinellan: Jag säger som de anrda redan sagt - man får väl göra som man vill. Vill man så testar manoch vill man slippa så låter man bli. Själv testar jag när BIM är passerat, detta för att jag itne kan hålla på med högdoskortison, progesteronvaggisar, pregnylsprutor och innohepsprutor för jämnan. Vitaminer och lågdos ASA må vara, men det andra vore skadligt att ta år efter år.

Jag blev lite nyfiken på vad du har för handikapp, du får gärna berätta om du känner för det. Dock hoppas jag innerligt att du inte varit mer om att någon har kläckt ur sig att du borde göra abort varken pga. handikapp eller ålder! Det låter ju helgalet!

Snigelkatt: Det låter som ni haft en kanonhelg. Kul att höra att graviditeten flyter på fint. *håller tummarna*

MCT: New york, härligt! *avis*
  • TantTingeling

Tack Bettan, gulle du :) Hur mås det? Hur går det med lillkillen, har han fått nåt namn än? *kram*

Jag menar såklart Tungt artilleri, inte ungt ;)

• TantTingeling
    Bettan: Ok, jobbigt :( Men idag är de jätteduktiga på att åtgärda sånt kirurgiskt så det kommer att gå finemang! Kom ihåg att meddela när du får svar på analysen. 

Mojutten: Man tackar och bockar. :) Trist att det inte tog sig. Ja, att det ska vara så svårt. Tog 9 månader för mig denna gång, så jag förstår din frustration. Har du provat att tempa? Jag körde tempning denna gång. Och pergo iof. Man får i alla fall ett slut stressen med maratonsex när man ser en temphöjning.
  • TantTingeling
    Laris: Beklagar ditt missfall. Självklart så "får" du hänga här. Och jag vill inte vara elak så ta det inte så, men denna tråd är en tråd där huvudämnet är problem med upprepade missfall, Själv har jag haft 5 MF/MA och försökt i 4 år. Det handlar med andra ord rätt mkt om utredningar och sådant. Så missförstå mig inte nu, du får hänga här, men det finns massor med trådar för dem som har svårt att bli gravida + de som har svårt att bli gravida och har haft ett missfall. Men vill du hellre hänga här så fine, jag har inga invändningar :)

Mojutten: Trist när det blir sådär, men konstigt vore det annars... Hoppas iaf att kvällen blev mysig! Håller som bäst på att planera pastafredag nu :)

Snigelkatt: Tack. Ja, nu är det bara att följas åt i en himla massa veckor...
  • TantTingeling
    McYama: Tack :) Härligt m v. 18, kom ihåg att uppdatera efter RUL!

Mojutten: Nej, din bekantskapskrets har nog rätt normala tankar om adoption. Våra familjer och vänner har trott att det liksom går på ett kick. Låter gött m. restaurang/drink imorron :)

Snigelkatt: Låter som en bra plan :)

Icka: Tack vännen! Hur är det med er? Jo jag har dubblat innohep 3500 IE x 2, tagit dexametason istället för prednisolon från ÄL, men ska nu övergå till pred. istället. Ökat ASA till 125 mg. I övrigt som vanligt: proggisar, folacin, multivitamin och pregnyl 10 000 enh 2 ggr/vecka.

Laris: All lycka till dig också!

Ninni: *Vink vink*
  • TantTingeling

Ninni: Hjälp? Ja, det vore gött om et var så.Jag får ASA, Innohep och Fragmin från gyn, resten har jag ordnat på egen hand.. ;) Pregnyl är hcg i spruta det är nådgra som haft hjälp av det. Bla a Lizz tror jag... Jag testade är bara i v. 5, testade positivt i tisdags.

PP. *Vink, vink* Tackar för tummar!

• TantTingeling

Grattis Yama! Härligt!!!

Ninna: Vad var det för inflammatorisk sjukdom som du har? Nu vet jag ju inte vad du har, men generellt tror jag att de med autoimmuna och/el. inflammatoriska sjukdomar gynnas av blodförtunnande.

Mojutten: Normalt ligger de flesta recept kvar i ett år, så än kanske det finns tid att hamstra :)

Ninni o Mojutten: På tal om andras tankar kring adoption: Själv reagerade jag faktiskt tvärtom, jag tyckte att det var såååå skönt att den spontana reaktionen när vi berättade var att adoption är ett alternativ till barnlöshet. Det är bara svärmor som inte haft den tanken, och tyvärr är det bara hon som fortfarande tjatar om att hon läst om nån som haft 19 eller 7 eller 10 missfall men att sen gick det bra. Och att det skulle vara sååå kul med biologiska barnbarn, och att hon är så nyfiken på hur de skulle se ut. För henne är tyvärr inte adoption så självklart. Sen är det ju som ni säger att de flesta har uppfattningen att det är enklare och snabbare, men det trodde även jag i min enfald innan... ;)

Ego: Har fått tid till gyn, men inte förrän i mitten av juni, då jag är i v. 8+6. Känns alldeles på tok för sent så jag har bokat tid för ultraljud 25 mil bort 2 veckor tidigare. Inga symtom egentligen, men med tanke på att jag tar både Pregnyl (hCG) och progesteron och egentligen borde ha symtom så tillskriver jag itne det någon särskild betydelse. Jag har iaf inte ett spår av någon blödning, peppar peppar!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3