Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ninni och Mojutten: Jag slår fortfarande ett slag för tempning, hade jag inte tempat denna gång så hade vi inte orkat hålla ut pliktsexracet. Jag hade är på dag 18, så det var betydligt senare än jag trodde.

Mojutten: Grattis till fasterskapet :) Jag föstår att du inte tycker att det är så jobbigt, själv har jag inga som helst problem med mina syskonbarn, även om jag har otroligt svårt för alla andra ungar. Det blir väl oftast en helt annan sak då det är familjen. Klart det är klokt, och om din chef är det minsta klok så respekterar hon/han också ditt beslut. Om inte så är det chefens, och inte ditt problem.

Ninni: Det blir VUL på tisdag. Perfekt, för långhelgen lär ju bara svischa förbi så det blir inte mkt tid för grubblerier. Det var länge sen du hade något ego-uppdatering, hur mås det? Vad händer?

• TantTingeling

Ninni: Ja, visst är det så att man inte ser när äl är på G m. tempning, utan när den skett. För mig var det perfekt, eftersom vi visste ett vi bara behövde hålla på och pliktsexa fram till dess. Men jag hade verkligen noll symtom på äl nu sist, och äl-tester har aldrig funkat för mig (vaga, svårtolkade utslag enligt demn så har jag ALDRIG haft äl :) ). Men det är klart man ska göra det som man gillar bäst :).
    Trist att du inte fick annat än en klapp på huvudet från fertilitetscentrat, men som du säger, du har ju dr. LM, och det är minsann inte fy skam... Hur flyter adoptionsutredningen på? Min man har äntligen kopierat utredningen (jag tyckte det var skönt att lämna över ansvaret på honom, eftersom jag under mf-karuselltiden fått sköta allt vad gäller vårdkontakter, medicinering etc) så vi ska fylla i alla papper i helgen och skicka in till AC.

Pimpinellan: Så trist att du har ramlat ner i arg- och bitterträsket. Tyvärr gör vi väl alla våra djupdykningar där emellanåt, och det vore väl ändå konstigt annars, när andra kör om i gräddfilen och vi kämpar år efter år utan att någonsin nå fram känns det som. Hoppas iaf att sommaren ger dig kraft och styrka att fortsätta kämpa!

• TantTingeling

Ninni: Oh, spännande! Nej vi har ännu inte varit i kontakt med någon från AC, annat än att jag tror att min man ringde dit och frågade rent allmänt hur det går till nu när vi har medgivande. Men jag lovar att rapportera vidare då jag vet mer :)

• TantTingeling

Mojutten: Ja, visst är det härligt med ljuset här uppe, det finns få saker som slår en sommar i norr... :) Som du kanske vet så har vi fått medgivande, det blev klart i mars. Vi har även medgivande för syskon (man måste särskilt be om att bli utredd för det om man önskar det). Jag har hur mycket som helst att berätta, men vet inte i vilken ände jag ska börja. Är det något särskilt du undrar över?

• TantTingeling

Pimpinellan: Ja, visst är det surt. Jag känner inte heller någon som haft svårt att få barn, inte ens nån som adopterat., varken nära vän eller i periferin Om man nu inte räknar de blivande adoptanterna i föräldrautbildningen såklart, men de utgör ju ett synnerligen selekterat urval ;) Välkommen tillbaka när du är redo!

• TantTingeling

Snigelkatt: Härligt, det vore ju dumt att tacka nej :) Då får vi hålla tummarna för varandra på tisdag morgon!

• TantTingeling

Ninni: Tack för tummarna, ska uppdatera när jag får tillfälle!

Mojutten: Civilisationen? Och jag som trodde du bodde i Skåne? ;)
    Låter fint att höra med dem igen ang. föräldrautbildningen, sånt ka nog ändras fort. Du är så välkommen med frågor om några sådana dyker upp! Och tack även för dina tummar!

• TantTingeling

För första gången någonsin så såg VUL bra ut! Jag kan inte tro det är sant! Är i 8+2 enl. VUL (8+0 enl egna beräkningar efter ÄL, 8+3 enl. senaste mens), pickande hjärta och  fosterrörelser!!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3