Ninni: FY så orättvist och genomjävligt att du inte får tillgång till dr. LM trots att ni kommit överens (jag må vara ett fan av dr. LM, men jag tycker faktiskt det var riktigt dåligt gjort, särskilt som studien faktiskt inte börjat ännu, ett undantag skulle han väl ha kunnat göra!!!) Jo, jag vet att dr. LM har sådana teorier om Innohep, dock vet jag ingenting om vilka mekanismer det i så fall skulle vara. Helt rätt att Trombyl inte räcker för dig, jag tror absolut du behöver starkare grejer, ffa m. tanke på grundsjukdomen. Jag kan faktiskt inte tänka mig att det skall vara omöjligt att hitta en läkare som är villig att skriva ut Innohep, du bor ju ändå int ei urskogen och det bör finnas en del gynekologer i krokarna. Har du kollat runt med tjejerna i andra tråden, det finns ju en lista över vart alla bor i behandlingslistan (länken i TS), kolla där. Bettan åkte ju långväga för att komma till dr. LM, kanske finns det om inte annat någon dr. i närheten som du kan gå till???
Mojutten: Så himla ledsamt att höra att du mår dåligt. Jag tycker iaf att det verkar bra att både mannen och chefen verkar kloka. Jag tycker verkligen INTE att du ska förringa din situation genom att summera ihop det hela och komma fram till att det inte är så mkt ändå. För du kan ju inte bara se på en del av ditt liv, i detta fall jobbet. Jag tror att få männsikor som inte provat på det kan förstå vilken oerhört påfrestande situation som vi barnlösa, "äldre" m. upprepade mf lever i. Stressiga perioder på jobbet kan de flesta hantera, men om kombinationen är att också ha en stress över barnlöshet, missfall, oro för att inte få rätt hjälp och de påfrestningar som det för med sig på ens relation mm. mm så är ju läget ett helt an. Nu är det minsann dags att lyssna på kroppen, för när den säger ifrån såhär ordentligt, då har man i regel redan kört slut på alla reservkrafter också, och då är det bara att sänka sin ambitionsnivå och sluta vara så jäkla duktig. Sen är inte semester till för att man ska vara sjuk under den. Semester är till för att man ska vila upp sig från jobbet, inte för att man ska vila sig iform för att man ska åka tillbaka till jobbet. Jag tycker det vore bra om du ringer din vårdcentral och hör om de har någon kurator eller ännu hellre psykolog, samt också bokar en läkartid nästa vecka så att du får ett läkarintyg från 8:e dagen. För en läkare som inte känner dig kan det nämligen vara svårt att sjukskriva retroaktivt och även om din chef inte är så noga med det, så kan du ge dig på att försäkringskassan är desto mer noga med det...