Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jag försöker:

♥ TEMPARE ♥

BettanB: www.fertilityfriend.com/home/BettanB
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Jemema: www.fertilityfriend.com/home/2b7483
    Liss: www.fertilityfriend.com/home/2b7817
    PillanPernilla: www.fertilityfriend.com/home/153987
    Ninni: www.fertilityfriend.com/home/2cc119
    T.Tingeling: www.fertilityfriend.com/home/TT

PP: Jag ska väl vara artig som alla andra och säga att jag respekterar ditt beslut... Men jag måste tillägga att jag tycker det är helt galet *fnyser lite åt tokigheterna* Vadå inte tillför nåt??? Det är ju bara svammel, vännen. Det är väl klart du tillför någ, du tillför en massa klokskap och trevligheter ju! Du är iaf välkommen tillbaka när du vill. *kram*

Liss: Tack så mkt! :)

Icka: Som du vet så önskar jag dig en massa lycka till imorron! Det kommer att gå super!

Cali: Välkommen! Beklagar :(

• TantTingeling

Bettan: Hur mår du?

Icka: Grattis till sambons jobb, så kul!

Monchichi: Det finns en himla massa olika kromosomfel. Har någon av parterna ett fel i sina egna kromosomer, som de ju delar med sig av, så blir det därmed fel i embryots kromosomuppsättning. Har man kromosomfel så är det säkerligen det som är orsaken till missfallen (även om det såklart inte utesluter att man också kan ha andra fel). Jag läste i nån studie att man ändå har 20-80 % chans att klara en graviditet, beroende på vilken typ av kromosomfel man har. Det är dock bara drygt 5 % av alla med upprepade mf som har kromosomfel som orsak. Barn med DS kan man få även om man har helt normala kromosomer.

• TantTingeling

Men Sanne då, fy så synd :( *kramar om*Har du tagit fler än ett negativt test?

Icka: Inte ska du skämmas över att berätta att det gick bra idag, det var ju precis vad vi alla har hållit tummarna för! Här delar vi minsann inte bara sorg utan även glädje, stor grattiskram!

• TantTingeling

Sanne: Ok :( SKickar en jättekram till dig! {#lang_emotions_nalle}

Monchi: Det är vanligt att blöda vid äl. Jag har bara blött vid äl en gång, och det var när jag åt bidrottninggele.

• TantTingeling

Till er nya: Välkommet till  bästaste tråden!

Vallmo: Inte alla har albyl minor bakom disk. Och de har faktiskt inte med att göra vad du ska ha det till...

NN: Lycka till

Monchi: Hoppas det tog sig!'

Sanne: Hur är det med dig?

PP *vinkar*

Bettan: Inga oönskade effekter än hoppas jag? Hur går sorgearbetet?

Icka: Vart håller du hus och hur är det med ditt illamående nu?

• TantTingeling

Ninni: Angående utredning så är det nog bara att ringa och höra. Alla landsting bestämmer ju själva på vad de ska satsa sina pengar, och det varierar hiskeligt mkt vad landstingspamparna vill satsa på.

• TantTingeling

Cali: Jag vilar en cykel.

Bettan: Skönt att höra att det går framåt ändå om det såklart är riktigt jobbigt än. Det ligger ju ännu så nära i tiden så det vore konstigt om du var tipp topp *kramar om*. Jobbigt med andra vovven, förstår att du är orolig, men jag hoppas och tror att det är falskt alarm. Feberfritt och att hon fått i sig vätska låter iaf positivt. Hur är det med lilltösen nu? Ska ni åka på semester?

Icka: Jobbigt att det inte vänt ännu med illamåendet . Tyvärr inget tips för BT-fallet, annat än att försöka ta det lilla lugna och inte hasta iväg i rörelserna. Ska fundera om jag kommer på nåt annat som funkar vid graviditet.

Liss: Grattis till valet. Jag förstår om ni valt bort AC om de dröjt så länge. Det inger ju inte direkt förhoppningar om att allt ska fungera fint om kommunikationen är så dålig. FFIA låter bra, vi funderade också lite på dem, de har några länder som vi var lite extra intresserade av. Hur har ni funderat ang. länder?

Vallmo: Jag kände 0 av cytotec. Men så är jag mkt smärttålig också, så jag är kanske inte rätt person att fråga.

Ego/svar till Ninni: Här är det lugnt. Begraver mig just nu i arbete och är helt slut på kvällarna, men trivs jättebra på nya jobbet. :)

• TantTingeling

Kikar bara in och säger stort, stort grattis till PP!!! {#lang_emotions_flower}

Får kommentera å läsa mer sen, orkar inte idag, dags att stupa i säng...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3