• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Vallmo75: Fy vilken hemsk helg du har haft. Som jag skrivit till många innan så önskar jag innerligt att jag hade kunnat skriva något för att göra allt bra igen. Men oavsett vad jag skriver så lider du ändå, smärtan är där och den är enorm. Men vi finns här för dig och vi alla har genomgått detta. Jag kan inte lova dig att du kommer att gå vidare men du kommer att lära dig att leva med förlusten.
    Skickar en stor kram och beklagar verkligen att du gått igenom detta ♥
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo

Snabb uppdatering. Fick ett samtal av kliniken innan. Min tid för VUL har flyttats till onsdag 13.30 istället för på torsdag. Så nu helt plötsligt är jag en dag närmre att förhoppningsvis få se ett hjärta ticka Nervös som attan är jag!
    Anledningen till att jag flyttades i tid är för att min läkare ska gå utbildning i 3D ultraljud då dom ska erbjuda det sen. Så nu vet jag vart jag ska boka tid för ett sådant

Hoppas att ni alla haft en bra början på veckan!

• LuPeRo
    icka: 48 timmar Så har jag inte tänkt på det! Oj oj oj vad nervös jag är
    Självklart kommer det att gå bra för dig. Har du kommit så här långt så är det enbart raka rör från och med nu
  • LuPeRo
    Bettan: Välkommen hem! Du har varit saknad {#lang_emotions_sunny}
    Låter som att du haft en välförtjänt semester!

Ninni: Ja jag hoppas verkligen att jag kan andas ut lite sen. Nu börjar ju nervositeten för om det ser bra ut eller inte. Vi får se imorgon Tack för ditt stöd ♥

Massamys: Välkommen! (gillar ditt nick )
    Beklagar verkligen allt du fått gå igenom, men du har kommit till helt rätt tråd

Liss: Vi får hålla tummarna för varandra imorgon

Okej, nu när läkarbesöket börjar närma sig så passar jag på och frågar er (som är så kunniga inom allt detta)
    Är det lönt för mig att be om något som stöttar upp graviditeten? Tex Progesteron, Trombyl, Fragmin eller annat?
  • LuPeRo
    icka: Det var det jag anade också ang progesteron. Men då ska jag kolla med honom om Trombyl om han är villig att skriva ut det till mig. Finns det någon studie jag kan skriva ut och visa honom ifall han inte tror på mig att det kan hjälpa? Jag försökte hitta en längre bak i tråden men gav upp då vi skrivit rätt många sidor
  • LuPeRo

Tittar in lite snabbt nu på morgonkvisten

Ninni: Idag känns det okej faktiskt, men igår var jag så nervös att jag inte kunde sitta still
    Min kropp är helt och hållet i uppror för tillfället och lyder inte mig. Har sedan jag gått upp slagit i sönder en kopp och ett glas (olyckshändelse), trampat sönder en av kattens leksaker och gjort en reva i ett par strumpor. Så det bästa är nog om jag sitter ner ett tag

mojutten: Jag beklagar dina MF och önskar dig välkommen in i värmen {#lang_emotions_flower}

Cali: Jag förstår din irritation. Vad i hela fridens namn har hon med det att gör om och när ni skaffar barn?  Nej det är inte alls kul med dom som lägger näsan i blöt...

Cinza: Jag beklagar verkligen allt ni fått gå igenom och speciellt bortgången av er son. Jag passar samtidigt på och önskar dig välkommen in hit och jag hoppas du kommer att trivas.

monchichi
    : Tack tjejen {#lang_emotions_nalle}
    Tyvärr kommer det sådana dagar när man enbart ser barn och automatiskt tänker man på missfall. När man vill se en gravid som minst så är dom plötsligt överallt. I affärer, på café, på promenad osv osv. Jag kan fortfarande gråta när jag ser en reklam med barn på TV. Ni vet den där med barnet som sitter på golvet och mamman håller på med blommor. Mamman fiser och barnet säger "pappa". Den kan få mig att gråta hysteriskt. Men du är inte ensam om dessa känslor. Stor kram!

Liss: Håller tummarna hårt för dig klockan tre

Ego: Idag är det dags för VUL. Klockan 13.30. Om ca 4½ timme

• LuPeRo
    icka: Min syster ringde nyss och då lyckades jag slå ner en kruka {#lang_emotions_embarassed} Den här dagen kommer att sluta illa om jag inte lugnar ner mig
    Tack för tummarna, dom kommer att behövas ♥
  • LuPeRo

Uppdatering från en väldigt glad Pernilla!

Allt gick bra och en fin liten räka på 5,34 mm fanns där på rätt plats. Jag flyttades från 6+5 till 6+2. Så det var absolut ingen fara. Allt såg hur bra ut som helst. Men det som verkligen fick oss knäsvaga var att vi fick höra hjärtljudet!!! Från denna lilla räka kom det mest underbara ljud jag någonsin hört
    Läkaren var otroligt glad och kallade den lilla för mirakel. Jag fick en kram innan jag gick och han slutade nog aldrig säga grattis

Planen är nu att jag ska komma varannan vecka fram till vecka 12-13 för att jag ska komma över värsta oron. Så om exakt 2 veckor är det dags för ett nytt VUL.
    Trombyl fick jag inte utskrivet då det enbart finns 1 tidigare graviditet registrerad på mig. Hade båda funnits så hade han gett mig det. Så jag får fortsätta med mina Albyl Minor och hoppas på det bästa.

Nu ska jag njuta resten av dagen och glädjas över att det faktiskt finns något som växer i mig

Tack till er alla för era tummar, det har betytt mycket för mig/oss {#lang_emotions_heart}

• LuPeRo
    icka: Jag har nog gråtit sedan jag hörde första hjärtslaget!!! Jag är helt överlycklig över att min läkare beställde den nya maskinen så vi fick lyssna på hjärtat. Wow vilken upplevelse! Att jag flyttades 3 dagar gör inte mig något, den ska nog hinna växa till sig till nästa gång jag ska dit Vet du, jag hade ängeln tätt intill hela tiden, jag tror att det hjälpte väldigt mycket ♥

snigelkatt: Tack tjejen! Och jag beklagar verkligen att du fick ännu ett MF {#lang_emotions_embarassed}

Massamys: Stort tack {#lang_emotions_sunny} Ja det är skönt att läkaren visar lite medkänsla än att bara avfärda den (som många tyvärr gör).

monchichi
    : Ja en sådan "liten" sak har verkligen gjort min dag
    Det är som en sten som fallit från axlarna på en. Och det var läkarens förslag med dom täta kontrollerna. Jag blev först lite chockad då jag trodde att jag skulle behöva tjata, men det var inga problem alls!

Liss: Hur har det gått för dig? *nyfiken*
  • LuPeRo
    mojutten: Tack så mycket
    När det gäller alla dina frågor så är det bara att fråga på. Kan vi svara så kommer vi helt klart att göra det. Här är många kunniga i denna tråden.

Cinza: Tack
    Det är helt okej att gnälla här, det är ju därför vi finns här.

Liss
    : Tack & stort grattis även till dig Verkar som att vi kommer att följas åt, även mitt nästa VUL är den 24:e
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3