• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Grattis Liss {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    Ninni: Men din kurva ser ju faktiskt väldigt bra ut så vem vet
    Jag tänker iallafall hålla tummarna stenhårt för dig!

Önskar er alla en trevlig helg
    {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    Ninni: Men stackars dig som är sjuk igen Jag hoppas att det går över snart. Ja eller att det innebär en liten inneboende

snigelkatt: Är du låghormonare så är hoppet verkligen inte ute. Dom där billiga testerna är mycket bra att ha när man är en test-o-holic Håller tummarna!

Liss: Skönt att du hittat något som kan hålla kräkningarna i schack Jag är en av dom lyckligt lottade som inte spytt alls, knappt något illamående heller.

monchichi
    : Hoppet är inte ute förrän mensen kommer, men jag förstår dig fullt ut. Skickar en stor kram {#lang_emotions_nalle}

Lite ego: Jag mår bra. Kanske för bra emellanåt. Känner fortfarande oro över att något hänt därinne. Men jag tror det går åt rätt håll, eller ja jag hoppas på det iallafall.
    1 vecka och 2 dagar kvar till UL
  • LuPeRo
    snigelkatt: Dumma dumma mens
    Ja jag hoppas verkligen att dagarna går fort nu under påsk så att den 7 kommer fortare. Jag inbillar mig att den växer som den ska, men med vår erfarenhet så vet man ju aldrig! Tack för ditt stöd tjejen

monchichi: Nej jag har inte haft några tecken alls på att det inte skulle vara bra. Vid mitt MA så fick jag en brun flytning runt vecka 7 eller 8 (minns inte nu) och det har jag inte fått denna gången. Men snart så blir det ett UL

icka: Va skönt att allt är bra med din lilla näsapa (kanske snart dags att byta smeknamn på den stackarn ).
    Jag förstår hur du menar, jag vet att jag inte ska oroa mig men ibland kryper det på väldigt sakta och då kan jag inte skaka av mig känslan. Åh vad synd att vi inte kan träffas om du ändå skulle ner åt detta hållet! Vi får hoppas på fler möjligheter
    Är det okej att bada bubbelbad när man är i din vecka? Jag vet att jag helst ska låta bli men jag vet inte till vilken vecka {#lang_emotions_undecided}
    2 veckor till RUL?!? Herregud, hur får du tiden att gå så fort?

Ninni: Det är precis som du skriver. Tiden går fort för er men sjukt sakta för mig Idag känns det rätt okej, men oron lär hinna krypa på ett par gånger innan det är dags för UL

Trots att du kände på dig att du skulle få din mens så hoppades jag ända in i det sista. Jag beklagar att mensen kom, men samtidigt blir jag glad av det du skriver då du verkar ha fått bra distans till allt

Liss: Jag mår bra på det sättet att jag sluppit illamående och kräkningar. Men jag är sjukt imponerad av dig som håller oron i schack (eller det verkar så )

Ego: Massa massa bråk på Facebook idag och igår. Snabb genomgång; i slutet på förra året och början på detta så mådde jag väldigt dåligt (som många av er vet). Förklarade detta för 2 bekanta som sa att dom förstod mig. Jag sa även att jag ville ha tid för mig själv för att "hitta mig själv" kan man säga. Inga problem för dom. Nu däremot så blev jag kallad för svin och idiot då jag skrev (för 2 dagar sedan) att det var en fin dag och att vi alla borde ta tillvara på den. Jag tog genast bort dom från vänner-listan. På ett sätt blir jag ledsen men nu efteråt så känner jag konstigt nog en lättnad. För nu kan jag äntligen fokusera på mig själv och inte alla andra! Så just nu mår jag förträffligt bra
  • LuPeRo
    Tittar in och önskar er alla en riktigt trevlig påsk {#lang_emotions_flower}

http://blogs.wayne.edu/angelique/files/2009/03/easter-bunny.gif
  • LuPeRo
    monchichi: Jag hoppas verkligen att du snart får svar på dina prover. Det är sorgligt att man ska behöva vänta så länge. Man tycker att man fått vänta tillräckligt nu.

snigelkatt: Hoppas att även du snart får svar på dina prover.

TT: Allt bra med dig vännen?

Sanne: Har inte sett dig på länge *efterlyser*

Bettan
    : Hoppas att allt är bra med dig!

Ninni: Hur går det för dig?

Säger hej till er andra och skickar en stor kram till alla
    {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    Liss: Tack vännen {#lang_emotions_flower} Allt gick bara bra idag faktiskt. En livlig krabat som verkligen inte kunde vara still. Så än så länge är allt tip-top men det kommer nog att bli ytterligare ett UL om ca 2 veckor. Min riskzon är ju vid vecka 13 och då vill jag gärna veta att allt är bra.

Hoppas det löste sig med din Pregnyl
  • LuPeRo
    Stort tack till er alla för er omtanke och ert stöd. Det betyder mycket {#lang_emotions_heart}

Ninni: Jag går in i vecka 12 på lördag så nu rullar det på (sakta för mig)
    Förstår fullt ut att du tagit en paus, det är välbehövligt många gånger. Men innerst inne så hoppas jag innerligt att du stannar kvar här. Tråden är inte densamma utan dig
  • LuPeRo
    Cali: Jag ska försöka svara så gott jag kan

1. Ja fast det kan vara mer än 1 ägg som släpper. Detta innebär inte automatiskt att det blir tvillingar men risken/chansen finns.

2. Min blev mer regelbunden, plus att jag kunde räkna ut min lutealfas. Oftast låg min menscykel på 32 dagar. 1 eller 2 gånger har den varit på 28-29.

3. Huvudvärk, humörssvängningar, ÄL-smärtor, deppig osv.

4. Jag fick gå på regelbundna VUL i början för att hitta dosen som passade mig. Därefter blev det 1 gång i månaden för att se om det fanns någon mogen äggblåsa.

5. Det är från klinik till klinik. Jag gick som sagt på VUL 1 gång i månaden.

6. Här är jag osäker. Man har hört så många olika saker om detta att jag inte vågar svara på det.

Hoppas dom hjälpte dig lite iallafall
  • LuPeRo
    Ninni: Va skönt att se en glimt av dig i tråden igen

Mitt i allt som hänt så tycker jag att det är bra att ni har en plan för framtiden, men självklart kan jag förstå att du mår dåligt. När man väl bestämde sig för att bilda familj hade man aldrig bilden att det skulle vara svårt eller ta lång tid, ej heller att MF var något som hände en själv. Men ibland vill ödet annorlunda (eller vad det nu är som bestämmer allt). Jag beklagar verkligen att du mår/mådde så dåligt och jag tror många av oss känner igen oss. Med hela mitt hjärta hoppas jag att allt löser sig för er på bästa sätt och kom ihåg att vi finns här vid din sida när du vill ♥

Skickar en stor kram!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3