30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Mojutten: vad bra att du skrivit lista till läkaren, det är verkligen svårt att komma ihåg allt som man ska fråga när man väl är där. Går ni till samma ställe som ni gjorde utredningen på? Vi fick ju utredningen gjord på privatkliniken och just då var vi otroligt tacksamma över det eftersom vi slapp en väntetid på flera mån, men nu undrar jag om det var så bra... Vi står ju liksom utan stöd nu, men vem vet, det kanske inte hade gjort någon skillnad iaf...
Jag har inte bett om prog. eftersom vi diskuterar räkningen med kliniken fortfarande. De informerade inte oss om att de höjt priset med 1500kr utan vi fick reda på det när vi fick räkningen... Jag får be om prog. när detta är utrett, men utsikterna för att få det då vi inte betalar för insemination är väl kanske små...
Känner så väl igen det du skriver om anställningen och att ni trodde ni skulle ha fått barn under anställningens gång. Jag har också en del sådana saker som visar hur naiv jag var, bl.a. att jag oroade mig för att vara gravid vid en stor fest vi skulle ordna ett par månader efter jag slutat med p-piller (det tog drygt 1,5 år att bli gravid första gången). Det var nästan fyra år sen nu.... Och när jag köpte gymkort för några år sedan och frågade noga om man kunde frysa kortet under bindningstiden, för att jag innerst inne måste ha trott att jag skulle vara gravid/få barn snart. Känns sorgligt att tänka på...
Pimpinella: har du fått svar från läkaren?