30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
TT och Mojutten: tack för peppen. Jag ska försöka att inte klandra mig själv. De har ju sagt att sjukdomen i sig mendför en ökad mf-risk, men i mitt huvud så har det då inte funnits något att göra åt det eftersom sjukdommen är kronisk. Jag har frågat betydligt fler följdfrågor på medicinen för att säkerställa att den är så säker som den kan vara. Kan fortfarande inte förstå att ingen av alla de läkare vi mött har sett sambandet med blodproppar + mf + blodförtunnande, men jag förstår att jag måste släppa det. Just nu är det bara fruktansvärt tungt. Det jag är ledsen för är inte att det kanske inte blir bio-barn, för adoption känns såklart fortfarande som ett mycket bra beslut, utan för allt lidande under de här åren. MEN jag kommer att släppa detta, precis som jag lyckats släppa andra "tänk om" tankar, måste bara få vara lite ledsen nu.
TT: såklart ska du sjukskriva dig! Har också en väldigt stark arbetsmoral och har knappt ens varit hemma vid de första tre ma, men vid det fjärde sjukskrev jag mig och det var ett mycket bra beslut. Först kändes det konstigt, men snart släppte jobbtankarna och de klarade sig ju finfint utan mig på jobbet Ta hand om dig!