Bettan: bra att veta att du tjuvläser Då ska jag passa på att fråga en sak till Jag tror jag läste (antingen i den här tråden eller i utredningstråden) att du fick innohep från plus, var det från Dr LM? Undrar för att han till mig sa att jag ska ringa och boka tid först vid plus.
Mojutten: om adoption, så irriterar det mig också att det ses som ett lätt beslut. Detta antyds också ofta av personer som inte haft något som helst problem att få barn och egentligen aldrig har behövt brottas med de här frågorna. Irrriterande! Men jag tycker att min omgivning har fått en mycket större inblick i detta ju mer vi pratat om det, så det kan bli bättre
Det är tråkigt att höra att du har det jobbigt. Jag håller med om att barnlöshetstankarna blir mer påtrångande vid sådana förändringar i livet. När vi började titta på hus hade jag också den känslan, jag såg bara framför mig hur jag och maken skulle sitta i ett stort tomt och ensamt hus. Hemsk bild. Jag hoppas att ni snart får läkartiden, så att ni kan gå vidare med ev. behandling iaf.
Med mig är det faktiskt bra och har varit det i ett par veckor nu, men "peppar, peppar", det vänder ju fort..... men just nu mår jag bra. Jag får något slags lugn av insikten i att jag inte kan styra det här problemet. Jag har kämpat allt jag kan, men det är inte jag som avgör detta. Det betyder dock inte alls att jag slutar kämpa. (föräldrar ska vi bli, något annat är otänkbart) utan bara att jag att jag börjar landa i att det nog inte blir på det sätt jag tänkte från början.
Stor kram!