Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Humlefröet: ja. det var verkligen en märklig historia Glad

Sugarrush: märkligt att det kan skilja så mycket. Jag har aldrig själv tagir gravtest, men det är något som de har som rutin på det sjukhus jag gått till vid de två sista ma.

Bettan: nej, hon sa inte vad hon var orolig för, bara att det var viktigt att testet blev negativt nu. Hon kollade äggstockarna för att se om nåt satt fast där, men det gjorde det inte. Kanske oroade hon sig för Mola, jag vet inte.... Det är lite jobbigt att läkarna säger så olika saker hela tiden.

Humlefröet: tror nog det var som Bettan skrev (i fallet nr 1) att första blödningen inte var nåt mf, utan bara en blödning tidigt i graviditeten och att själva mf skedde sen. Att det skillde sig mellan nr 1 och 2 är inte så konstigt eftersom det kan vara väldigt olika med blödningarna från mf till mf. Men jag förtsår frågan, jag har själv undrat vädligt mycket när det här ma var så enormt olikt de andra och blödningarna pågick i drygt tre veckor.

• NinniNinna

Mikes bride: tack detsamma och grattis till att du blivit mamma!

Gott nytt år alla i tråden!

• NinniNinna
    God fortsättning!

Dara: välkommen hit, men jag beklagar att du behövt söka dig till oss. Skönt att du blivit kollad trots att du inte fått 3 ma/mf. Visade testerna någonting? Är det någon som har kollat vad din värk i höger ljumske beror på? Det är tungt att bara försöka och försöka utan resultat, medan man blir omkörd av sina vänner. Den känslan känner nog alla här igen. Hoppas att semestern blir skön och att ni får en riktig energikick, om inte annat så av solen Glad

Humlefröet: vad bra att ni får starta utredningen nu! Det jag kommer på så här på rak arm är kromosomprover, blodets koaguleringsförmåga, sköldkörteln, immunologiska faktorer och ev. livmoderns form. Det finns andra i tråden som är bättre på det medicinska än jag, så du får säkert mer svar här. Lycka till!

Hur är det med alla andra? Sugerrush? TT? Mojutten: hur mår du? Länge sen du skrev nåt!

Hoppas alla har haft en bra jul och nyårshelg!
  • NinniNinna

Mojutten: vad skönt att du mår bättre! Man mår bra av en paus ibland. Här går det fortfarande upp och ner, men de bra dagarna blir sakta men säkert fler. Som vanligt efter ett ma/mf, med andra ord. Här hemma har vi just nu svårast med att bestämma om vi ska göra ett till bioförsök eller ej. Det är ett svårare beslut än jag trott. Hoppas du mår fortsatt bättre! Kram

• NinniNinna

Dara: Vad tråkigt att höra! Så synd! Vi finns här om du vill skriva och berätta om hur du mår. Ta hand om dig! Kram

• NinniNinna

Dara: hur mår du? Tänker på dig!

Icka: tack!

Bettan: ja, visst har du rätt i det. Det finns säkert chanser att utgången blir annorlunda om jag blir gravid igen, men just nu känner jag mig ganska rädd för att ens  försöka. Vi får se hur det blir i slutändan....

• NinniNinna

Mojutten: vad glad jag blir av att höra din positva inställning! Det smittar lite faktiskt Skrattande Tycker helt klart att du bara ska njuta av din positiva och hoppfulla inställning, man kan inte förbereda sig på ett nytt mf/ma iaf. Jag har blivit precis lika ledsen de gånger som jag i stort sätt förväntat mig ett mf och den sista gången när jag iaf kände mig lite mindre orolig. Njut bara!

Sugarrush: Grattis!!!! Här kommer det glada nyheter på löpande band  Skrattande Det låter klokt att byta affärresan när du oroade dig för det och klokt att fortsätta med lugna aktiviteter som t.ex. BodyBalance. Vi har också skippat sex under alla mina korta graviditeter och det har kännts som ett bra val. Ang. stress så jobbade jag mycket på att minska den stress jag kände inför att få ett till mf. All stress kan man ju inte undvika, men det kändes som något enbart negativt som jag nog kunde vara utan Flört För att lugna mig gick jag promenader, gjorde avslappningsövningar och gick på samtal hos psykolog. Lycka till!

• NinniNinna

Dara: Håller tummarna för bra nyheter vid nästa koll!!!

Bettan: jag är inte inne så mycket i väntatråden, men får göra ett undantag nu. Fy vad jobbigt för dig! Jag hoppas verkligen att du kan få lite lugn i sinnet innan liten kommer ut!

Mojutten: låter bra Glad

McYama: då är vi helt synkade Glad Fick mens i måndags och det känns alltid så skönt när den kommer efter ma tycker jag. Det är liksom en bekräftelse på att kroppen funkar igen. Ni har goda chanser att lyckas den här gången,  tre mf/ma är ovanligt. Lycka till vid äl-tider!

Snigelkatt: åhh vad skönt att höra att ni har haft det bra och lyckats släppa lite av pressen! Håller tummarna för att det blir plus snart!

Sugarrush: Tack för omtanken!
    Oj vad tätt du har haft mellan dina mf! Det måste vara tufft med så många motgångar på kort tid.
    Jag känner igen det mesta du skriver, jag har varit i den här karuselllen flera år nu (eftersom det tog länge att bli gravid första och tredje gången) så det har varit en del depp-perioder....  Jag håller helt med om det där med träning! Det är det som håller igång mig också. Det är skönt att läsa det du och de andra skriver och inse att man inte är ensam om sina tankar!

• NinniNinna

Bettan: nu har jag läst.... Vet inte riktigt vad jag ska säga, annat än att jag hoppas av hela mitt hjära att du kan få lite lugn av att Dr LM är en utmärkt läkare. *kram* ♥

• NinniNinna

McYama: ja, jag uppsattar verkligen när mensen kommer igång. Vi har haft några exempel här i tråden på personer som fått vänta i månader på att mensen ska komma igång efter ma/mf och det verkar vara jättejobbigt! Nej, vi har inte haft någon medicinering, så visst finns det en möjlighet i det. Hur var det nu, ska du ha behandling den här gången?

Jag minns att jag tänkte ungefär som du inför min tredje graviditet, men det är verkligen sant att du har mycket goda odds nu! Både statistiskt och i "verkliga" exempel här i tråden så stämmer det att många lyckas på tredje försöket. Jag håller tummar och tår för att det går vägen för er nästa gång!

Dara: hur gick det på undersökningen i dag?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3