• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Pimpinellan: Välkommen hit, säger som de andra att det är synd att du ska behöva vara här. Men det är den bästa tråden när det gäller stöd och erarenhet.

McYama: Jag kände ingen skillnad i början på sista graviditeten och de 2 första, det var först lite senare som de skiljde sig åt genom att jag mådde mycket mer illa denna gången. Du har mina tummar att allt ska gå bra. SOm sagt det är ovanligt med fler än 2 mf/ma i rad, och även om man får fler så finns det fortfarande hopp, det har vi flera bevis på i tråden.

Mojutten: Håller en tumme även för dig.

TT: Hej!

NN: Hej på dig oxå.

Snigel: Det där med att "ljuga" har vi nog alla gjort för att skydda oss själva. Har även ljugit för mig själv emellanåt.

• icka76

Pimpinellan: Tyvärr har du rätt i det du säger att det är vi som patienter som måste komma med förslag och verkligen tjata till oss behandling. Jag är en av dem som bara hade två ma:n innan jag fick min älskade lilla dotter. I mitt fall är jag ganska säker på att trombylen och proggen gjorde susen.  Jag fick tjata till mig trombylen på SU, men min läkare på spec.mvc tyckte att det var kanon att jag åt det, så han har skrivit in det i min journal så jag ska slippa tjata på nytt vid en ev. ny graviditet. Har du blivit utredd? Jag förstår inte varför svenska läkare ska vara så anti utländsk forskning inom ämnet. I sverige finns så vitt jag vet endast 2 läkare som är intresserade av upprepade mf. Dr LB i Borås och Dr LM i Helsningborg.

• icka76

TT: Hej! Här är allt bara bra.Lillfia växer och mår bra och det gör även jag. Bara mannen som inte mår bra. Han har skadat ländryggen och har påverkan både på diskarna och rotutskotten. Vill försöka undvika operation så han tränar och ska ev få en epiduralbedövning kombinerat med kortison för att lindra smärtan. Hur har du det? Hur går det på jobbet? Hur känns första tiden som nygift?

• icka76

Mojutten och Humlefröet: Skickar er styrkekramar och hoppas att ni snart ska må bättre igen.

McYama: Är det idag det är dags för VUL? Håller tummarna stenhårt.

• icka76

McYama: Det åter sunt, så slipper du oroa dig i onödan om det inte skulle synas så mycket än. Jag gjorde VUL i vad jag trodde 6+2 och då såg de bara gulesäcken men inget foster, jag blev jättenojig, men vid VUL ett par veckor senare syntes A tydligt. Då hade jag oroat ihjäl mig i onödan. Håller tummarna den dagen det är dags för VUL.

• icka76

Pimpinellan: Då är jag lika knäpp. Vi hade ett tjejnamn som jag älskade då vi blev gravida med tvillingarna, vi hade även kvar det när vi blev gravida med trillingarna men nu sista gången kändes det helt fel och "förbrukat" så vi bytte.

McYama: Håller tummarna på måndag. Det är föresten min födelsedag så jag hoppas den för tur med sig.

• icka76

Mojutten och Ninni: Tack!

McYama: Åh ett stort grattis Som Bettan säger kan det skilja sig ganska mycket mellan de olika beräkningarna och vad du gör gå inte in på internet och läs. A var lite för liten vid första VUL, fast läkaren sa att allt var bra. När jag läste om hur stora de skulle vara i de olika veckorna och A inte alls var så stor så blev jag jättenojig. Det är först vid RUL som man kan bestämma mer exakt. Ska du göra nått nytt VUL? Äter du ASA? Kom över i gravidtråden när då vågar. Kram

Jeanna: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor. Men välkommen hit och jag beklagar din mf.

• icka76

Snigel: Ett stort grattis. Håller tummarna stenhårt att påskägget blir en nyårskaramell. Kram.

Vinkar till er alla, ni är ofta i mina tankar och ni har alla mina tummar hårt knutna för er.

• icka76

TT: Åh ett stort grattis till dig oxå. Nu får ni dela på mina tummar, men jag har ju två stycken så ni får iallafall en var . Har du ändrat nått i behandlingen sedan sist? Kram.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3