• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Cali: Välkommen tillbaka. Säger som de andra, ibland behöver man en välbehövlig paus

Ninni: Vad skönt att du känner dig tillfreds med adoptionsplanerna. Egentligen spelar det inte så stor roll hur barnen kommer till oss. Vet flera som adopterat och de är lika spända och förväntande som vilka andra gravida som helst. Jag var helt inne på att ställa oss i kö om det inte hade fungerat denna gången men sambon var lite som din. Tror som TT oxå skriver att det kan vara svårare för dem. Jag tror att det är något i deras biologi som gör det svårare, det är ju dom som ska föra släkterna vidare s.a.s. och det kan nog ta lite tid att acceptera att det finns andra minst lika bra sätt att bli förälder på.

Bettan: Grattade till v.13 (12+) i den andra tråden. Härligt att ha kommit så långt. Mysigt det låter med lillkillen. Är ju lite sugen på vovve själv men vi väntar nog ett tag. 2 katter och en bebis räcker en stund

TT: Jag håller tummarna stenhårt för dig vid ditt nästa VUL. Förstår precis vad du menar med att ett + inte betyder så mycket. Mitt riktiga + denna gången var RUL, efter det började jag våga tro på det.

Fialisa: De andra kloka gummorna har redan sagt kloka saker. Tycker inte heller du ska oroa dig för ett x.

Vinkar till de jag missat.

• icka76

TT: Fasen oxå Kan alltså den hinnsäck som sågs i livmodern flytta sig till äggledaren eller har den återbildats och att det utvecklas en graviditet även i äggledaren mao två hinnsäckar? Håller tummarna att du slipper en massa skit  och komplikationer nu inför ditt bröllop.  Tänker på dig och skickar en stor varm kram.

• icka76

TT: Håller tummarna inför återbesöket. Kram

Bettan: Ska gå in och läsa din blogg nu.

Ninni: Tycker oxå du ska kolla upp det. du hade väl lite rester kvar vid första kollen? Hellre kolla en gång för mycket så att du inte får någon infektion. Kram.

Cali: Ja, jag har väl slappnat av i tanken om att det faktiskt ska komma en bebis nu, risken att nått händer är så ytterst minimal. Men jag börjar istället noja inför själva snittet och tiden efter, kommer det göra skitont? Hur kommer amningen fungera? Är hon helt frisk? Men det är ju en helt normal noja har jag förstått.

Jag tycker för att det inte ska bli för mycket gravidsnack i denna tråden, kan skrämma bort ev. nya som inte "känner" oss gamla, så kan vi väl gör så att ni som vill veta hur det går för de gravida och de som fått kommer in och kollar oss i den andra tråden. Då slipper det bli några som helst problem. Bara ett förslag.

• icka76

Ok, ni bestämmer hur mycket eller lite ni vill veta. Lova att säga ifrån om det blir för mycket någon gång, det gäller alla. Jag gör som Bettan och svarar bara på direkta frågor.

• icka76

Jemena: Härligt att höra att du mår bra

Min sambo, gjorde provet här hemma precis innan vi åkte till SU. Hans största skräck var att behöva göra det just på en toalett där. Han förvarade burken i armhålan tills vi kom fram. Tror att man har ca 1 timma på sig från avlämning till inlämning.

• icka76

TT: Vilket lyckat bröllop o du som inte ens ville gifta dig från början Hur känns det att vara fru? Jag får snällt vänta i över ett år till på att "bara" vara sambo. Grattis vännen

• icka76

Jemena: Jag tror att mediciner gör mer skada än vad vi kan tro. Tyvärr testas ju fortfarande de flesta mediciner på friska män, även om det börjar forskas mer även på kvinnor. Våra kroppar är mycket mer komplexa än mäns när det kommer till hormoner o dyl. Jag har ju oxå ätit en hel del antiinflammatoriskt iom min sjukdom och har hållt upp med allt sånt under bebisförsöken så jag är helt inne på din linje. Har du någon behandling nu mot mf? Försök se det som 3e ggn gillt. Detta är vår tredje gravidietet och den lyckades ju

EGO: Nu börjar jag bli lite nervig inför att sluta med trombylen på onsdag. Jag skulle egentligen ha slutat i går när jag gick in i v.36+ men jag tänkte att det gör nog inget att forsätta tills 2 veckor före snittet. Nu borde väl kärlen mellan bebis och moderkaka vara så stora att de klarar små microproppar om det skulle upptå några. Är så nojig att det ska gå åt skogen så här nära bf. Enl. min läkare har trombylen ingen effekt efter v.35.

• icka76

Jemena: Ja, tiden bara flyger fram Låter som du har en bra behandling. Ang. folacin så är det väldigt ovanligt att man har sån brist innan att bebis får skador av det. Tex. ryggmärgsbråck är jätteovanligt. Det är nog inte alla länder som rekommenderar folacin/folsyra vid graviditet och de flesta barn runt om i världen föds ju friska och hela. Så du behöver nog inte oroa dig för det.

• icka76

Jemena: Du är välkommen över till gravidtråden där du kan noja hur mycket du vill vi förstår dig till fullo. Jag tror att så länge upprepade mf ses som ren otur i mångas även BMs ögon så kommer de alltid klappa oss på huvudet och föringa vår oro. de förstår inte att vi både oroar oss för ett nytt mf/ma och för att det ska vara något fel på oss som orsakar dessa mf/ma:n. Vi stämmer helt enkelt inte in i deras normer och det gör dem nog osäkra i många fall. Kanske vore värt för dig att kolla upp barnmorskegruppen, jag har oxå hört mycket bra om dem. Själv går jag på spec.mvc i Kungsbacka och de är oxå helt underbara och tar ens oro på allvar.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3