• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ninni: Förstår din känsla att vara rädd för att det ska hinna bli försent med t.ex adoption. Men det är ju inget som hindrar er att göra båda sakerna samtidigt, d.v.s. gå vidare med adoptionsprocessen och samtidigt försöka på egen hand (om du/ni orkar psykiskt vill säga) Som du skriver är det bra att vara "hel" om man ska gå igenom den tuffa process som en adoption innebär. Men Bettan har ju rätt i att det finns fler behandlingar än albyl minor. Håller tummarna att Dr LM kan hjälpa er.

Sugarrush: Förhoppningsvis tillhör det puckot till kurator minoriteten. Om du mår dåligt tycker jag du söka efter en psykologkontakt. Som Bettan säger är det mils skillnad på dem. Hon kan nog detta bättre än mig men jag har för mig att man kan jobba som kurator om man är socionom. En psykolog har en helt annan och längre utbildning.

Mojutten: Jag kände samma som dig, att det var själva graviditeterna som var jobbiga inte barnen. Min bästa vän och jag kom överens om att jag fick styra samtalen och frågorna kring hennes graviditetet när hon väntade min gudson. Jag valde att inte fråga nått alls. När han väl var född så avgudade jag honom.

• icka76

NN: Jag har blivit skrapad båda gångerna och hade inga återbesök efter något av dem. Bad själv om ett efter det andra. Hoppas allt ser bra ut.

• icka76

Välkomna Dara och Humlefröet. Beklagar att ni fått söka er till vår tråd men ni kommer att märka att tjejerna här inne är både underbara, stöttande och kunniga.

Dara: Jag hade oxå problem med smärta i höger ljumske ett tag. Trodde att jag fått bråck och sökte både till akuten och på gyn. Tydligen hade jag vätska/blod som läckte ut i buken vid äl vilket gjorde ont som attan.  Blev bättre efter mensen var slut. Kanske är det nått sånt även för dig. Tänkte på att det kan vara det då du beskriver att det är värre vid mens.

Humlefröet: Grattis till snabb utredning. Det är tyvärr inte många prover som ingår i en mf-utredning i Sverige. Bettan är bra på vilka prover du borde be om.

• icka76

Dara: Nej men fy vilken otur Håller alla tummar och tår jag kan för att du ska slippa operation. Kram

Ninni: Skönt att höra att de bra dagarna blir fler. Förstår att det är ett svårt beslut att ta hurvida ni ska våga er på ett nytt försök eller inte. Stor kram även till dig.

• icka76

sugarrush: Jag vet inte vad som påverkar mf och inte. Jag var jätteförsiktig med allt vid grav nr. 2 ändå gick den åt skogen. Grav 3 tänkte jag att det får bära eller brista och levde som vanligt och då gick det vgen. Bettan har ju tränat hela denna graviditeten. Stress är nog svårt att komma undan. Jag tycker du får gå på din egna magkänsla, det som känns bäst. Har du behandling denna gången?

• icka76

Vi hade faktiskt inget sex på hela graviditeten, men det var p.g.a min bindvävssjukdom och risken att öppna mig för tidigt.

• icka76

Dara: Håller alla tummar och tår att ni ser en frisk graviditet vid nästa VUL.

• icka76

Dara: Oj! Ett stort grattis till dig. Tänk vad det kan ändras snabbt. Håller alla tummar och tår att det fortsätter att gå bra. Du är välkommen in i gravidtråden så fort du känner att du vågar.

• icka76

McYama: Grattis!! Håller alla tummar och tår att det ska gå bra denna gången.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3