• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Är fortfarande lite nojig över blödningen. Var jag än läser så står det att blödningar är vanliga innan 12 veckan. Kan denna blödningen komma från att jag dels har EDS och att jag äter trombyl? Tänk om det trots allt är nått fel? Jag ska ringa min BM i morgon och höra.

• icka76

Tack Mayan! Åh vad kul om du plussar. Är BIM idag? Håller tummarna att det blir starkare tills du testar nästa gång

Har läst lite mer nu och det verkar vara ganska vanligt att slemhinnorna blöder lite. Det var ju så ynka pyttelite + att det inte kommit nått idag. Näsapan+livmodern var ju rätt i storlek och ingen blödning inne i livmodern vad läkaren kunde se, så jag är inte så orolig längre. men jag ska ändå ringa BM i morgon och kolla.

• icka76

God morgon!
    Jag åkte in igår igen för jag började blöda på kvällen. Var orolig att livmoderhalsen skulle vara påverkad och att det var den som blödde. Jag har ju väldigt hög risk för försvagad livmoderhals p.g.a. min EDS. Men som tur var så allt bra ut även nu. Denna läkare var mer kunnig och trodde att det absolut kom från slemhinnorna eller nått pytteblodkärl. Jag skulle hur som helst inte oroa mig. Varför kan man inte bara få njuta när man kommit så här långt?

• icka76

Mayan: GRATTIS!!!

Liss: Läkaren trodde att min EDS kunde spela in. Vi har ju känsligare slemhinnor och är därför mer lättblödande, det är säkert så för dig oxå. Har det kommit mer för dig? Jag hade ju mer igår men det kan ha berott på att läkaren varit där med både instrument och fingrar. Jag hoppas det slutar snart. Ska på "tappkontroll" på måndag vilket känns lugnande, hoppas få se hjärtat då oxå.

• icka76

Liss och PP: Ni har mina tummar. Titta in så fort som möjligt sen och uppdatera.

Ninni: Håller tummarna för mens i rätt till eller inte alls.

• icka76

Liss: Underbara nyheter även för dig idag. Grattis

Mayan: Håller tummarna att det ska gå bra för er denna gången. Kommer inte ihåg men äter du trombyl eller nått nu?

• icka76

Liss: Illamåendet är inte kul. Hur glad man är är över att vara gravid så överskuggar det tyvärr glädjen en del. Förhoppningsvis går även ditt över runt v.12 så bara 3 veckor kvar. Klen tröst, jag vet För mig gick det bra idag, men fy fasen vad äckligt den sörjan smakade. Smakade som penicillin ungefär. Ser inte fram emot nästa gång, blä. Men vi hade trevligt, vi var 6 tjejer som var i ungefär samma veckor 2 hade gått lite längre. Vi tjattrade bort de 2 timmarna ganska så snabbt. Hoppas dina flytningar slutar snart, men det är ju supervanligt att slemhinnorna blöder. Så länge bebisen mår bra och allt ser bra ut där inne så är det ju inte därifrån det kommer.

Monchichi: Håller tummarna.

Ninni: Har jag drömt detta eller har inte du sag att du brukar kräkas tidigt vid graviditet. Iallafall hålls tummarna även för dig.

Cali: Hoppas flytningarna stannar nu så att ni kan komma igång.

• icka76

God middag!
    Nu har jag fått se näsapan för 3e gången denna veckan Var och mätte tappen på MVC och allt såg bra ut. Men jag fick nässelutslag över hela kroppen i natt så nu väntar jag på mamma så hon kan köra in mig till närakuten Alltid är det nått.

• icka76

Snigel: Skit med mens

Ninni: håller tummarna.

PP: Inte oroa dig nu (ska jag säga ) Allt är bara fint med din bebis. Jag ska ner till dina trakter på söndag. Det blir jag och sambon och ett annat par som ska dit och mysa lite. Hon som bokade rummen tjatade till sig två med bubbelbadkar så jag hoppas mina utslag gått bort tills dess

Fick en kortisonsalva utskriven som jag ska ta 2 ggr/dag + att jag ska ta mina tavegyl upp till 6ggr/dag. Skulle vara ofarligt för bebisen men jag tar nog inte så många tavegyl. Nu har jag bara ca 2 veckor kvar till RUL, vart fasen har tiden tagit vägen? Går in i v.16 i morgon Enligt MVC-läkaren så är mf-risken nu nere på mindre än 1 %.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3