• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

PP: Härligt med lite symtom Mitt illamående går upp och ner, det är ganska bra under förmiddagen men vid lunch bruka det ta  fart. Kräktes igår för första gången sedan jag började med Lergigan men det berodde nog på att ja tryckt i mig både kakor, bullar och kladdkaka {#lang_emotions_undecided}. Börjar även känna att det tar emot när mag böjer mig fram och det har molat en del i helgen, så det växer nog där inne. Börjar bli mer och mer spänd inför läkarbesöket på fredag.

Ang din torrfläck, har du testat smörja med fet kräm typ reparil eller canoderm? Måste gå  u men jag har även en teori ang knäppet

• icka76

PP: Nu är jag tillbaka för en liten stund. Kan inte fälcken vara hormonell, du har ju knaprat hormoner ett tag. Knäppet du känner kan vara att bäckenet börjar vidga upp sig p.g.a. av progesteron. Jag är ju instabil i bäckenet sedan innan och det knäpper ganska friskt där inne emellanåt. Det är säkert inget att oroa sig över, det är nog samma som när lederna knäpper och knakar. Men jag kan hålla med om att det både känns och låter obehagligt. Jag vet ju inte om jag får VUL/UL på fredag men jag hoppas det, det är ju första besöket på spec.mvc och jag har en timmes tid hos läkaren. Vet int eom jag vågra kika in, tänk om den inte lever längre, usch, hemska tanke.

• icka76

PP: Tack vännen, har du bestämt att det är bra så är det säkert det Jag tror att det är ditt armbands förtjänst om det går bra, det hänger på min sänggavel. Jag har varit extra överrörlig nu ibörjan av graviditeten är säker på att det har att göra med all progesteron, dels det som jag tillför och det som kroppen själv utsöndrar. Kan säkert vara så för dig oxå.

• icka76

Mayan: Vi har försökt sedan november -07, inte lika länge som många andra här inne. detta är vår 3e graviditet och jag säger som Pillan, oron går inte att komma ifrån. Tyvärr är det ingen garanti att må illa heller, mådde illa även efter att tvillingarna dött. Denna gången har jag dock mått mer illa och på ett annat sätt så jag hoppas att det är positivt. Jag försöker tänka att jag faktiskt inte har några symtom på att det skulle vara nått fel, inga bödningar eller så samt att det bar är en denna gången vilket gör oddsen avsevärt mycket bättre. men nu när det närmar sig läkarbesök så sitter nerverna mer utanpå än innanför kroppen.

• icka76

Läste oxå den artikeln, det är ju helt sjuk. Då är ju vi mördare allihop i den här tråden. det måste varit män som kommit på den dumma idén. Ge kvinnor rätten till fri abort istället så slipper de den här typen av "brott" att kvinnor med alla medel försöker få missfall istället. GRRR

• icka76

Snigel: tror ni gör klokt i att vänta lite, inte annat för att du ska komma ifatt lite psykiskt. Försök att få igenom ett TNF-alfa prov om det går. Lider så med dig och förstår att du tappar hoppet en smula. Men vi finns här för dig när som och jag hoppas att du får nya krafter efter utredningen. KRAM

• icka76

Monchichi: Ja, jag tycker du ska ta upp det med mensen när du pratar med läkaren. Jag tror inte att man kan ha äl utan mens men däremot mens utan äl. Har ingen aning om varför du får äl-flyt men ingen äl. Hoppas de ringer i morgon. Jag håller tummarna att det inte är nått fel.

• icka76

Ninni: Trist med mens KRAM.

Snigel: Svarade dig i den andra tråden men gör det här oxå. Det är fullt förståeligt att du inte blir jublande glad, vore nästan konstigt om du blev det. Som du säger så kommer glädjen över att bli moster så småningom men låt det ta den tid det tar.

Jemena: Min mens blev oxå kortare efter mina ma:n, vet inte heller varför.

Liss: Allt bra med dig annars?

Monchichi: Håller tummarna för att alla proverna är bra och att mensen kommer nu så ni kan starta om. Min läkare ville oxå vänta in alla provsvar innan jag fick dem.

Cali: Man drömmer så dumt ibland, hoppas du fick sova bättre inatt.

TT: Din lilla arbetsmyra, nu får du allt ta dig tid att kika in och tala om hur det är med dig.

PP: Hur är det med dig?

Till er som jag missat: Hej, hej!

• icka76

Tack för alla tumhållningar

Nu har jag varit och sett världens finaste bebis 5,2cm lång. Är helt plötsligt i v.11+3 istället för 11+0. Jättebra läkare. Jag kommer att kollas upp jättenoga, i v.15 kommer första VUL för att kolla livmoderstappen att göras ser det ok ut kollar dom den varannan vecka from v.20. Börjar den förkortas tas beslut om cerklage. I v. 30 ska vi diskutera snittet, blir ca 2 veckor före bf så om jag har tur springer jag om er på upploppet Mitt värkarbete ska helst inte komma igång innan för en av riskerna med EDS är att livmodern kan brista. Om 6 v. är det dags för RUL. Så det var väl det. Nu är jag glad och lättad.

PP: Jag hade ditt armband i fickan under läkarbesöket Hoppas allt går bra för dig oxå. KRAM

• icka76

Liss: Kommer du oxå gå på spec.mvc? Läkaren skrämde nästan upp mig när hon pratade om alla risker som förknippas med EDS.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3