30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Jemena: Grattis till lyckat VUL, mina tummar är hårt knutna för dig de kommande två veckorna.
I morgon är det dags för vår lilltjej att titta ut.
Jemena: Grattis till lyckat VUL, mina tummar är hårt knutna för dig de kommande två veckorna.
I morgon är det dags för vår lilltjej att titta ut.
Lilli: Välkommen hit. Tråkigt att höra vad du gått igenom, men vi alla här har liknande erfarenheter och vet hur det är. För att ge dig lite hopp så har flera av oss lyckats till sist, själv fick jag min lilla tjej för en vecka sedan så jag vet att mirakel sker.
Vinkar hej till er andra.
Mojutten och Ninni: Tack så mycket
Ninni: Håller tummarna för ett enkelt och lättåtgärdat fel. När var det du skulle dit?
Ninni: Grattis. Bra att du börjat med albylen, det skadar ju inte. Håller alla tumma och tår, det vet du. Kram
Snigelkatt: Jag gick till psykologen på repro på SU och jag gillade henne inte. Men som sagt det har nog med personkemin att göra. Nästan det första hon sa var att jag skulle ställa in mig på att förbli barnlös och detta var efter bara ett ma (tvillingarna). Men jag tror att det är jätteviktigt att ha någon att prata med. För min del blev vissa trådar här min ventil, där jag kände att folk förstod.
Ninni: Hur går det?
TT: Läser du tråden ibland så ska du veta att vi saknar dig. Hoppas allt är bra med dig, du är väl gift nu?
Mojutten: Är det SU vi pratar om? Är iså fall inte ett dugg förvånad, tyvärr. Vem var det? Jag förstår inte att vissa läkare är så trångsynta och inte öppnar sig för nya idéer även om man slår dem med dem i ansiktet. Jag fick tjata till mig trombyl men proggen fick jag helt utan vidare. Min mvc-läkare tyckte det var jättebra att jag fått trombyl och fortsatte skriva ut det fram till v.36. SU-läkarna är mest intresserade av IVF och att "tillverka" barnen men är inte lika noga med att man ska kunna behålla dem. Hoppas du orkar kämpa vidare.
Sugarrush: Välkommen hit. Beklagar att du behöver vår tråd, men den och tjejerna i den är guld värda, som Bettan säger VET vi hur det är. Jag är en av dem som numer huserar i den andra tråden, fick en dotter i september efter 2 ma, ett med tvillingar och ett med trillingar.
NN: Förstår att oron börjar pocka på nu, håller mina tummar att v.9 kommer och går utan några som helst problem. Har helt glömt om du har någon behandling denna gången. En stor kram till dig.
TT: SKönt att höra ifrån dig och att du mår relativt ok. Stor kram även till dig.
McYama: Välkommen! Beklagar din ma. Har sjäv haft två stycken och sammanlagt förlorat 5 foster/bebisar. Jag tillhör den skaran Bettan skriver om, 3:e försöket lyckades med, vad jag tror, hjälp av trombyl och jag har nu en dotter på 3 månader. Kan som Bettan rekommendera ASA. Du får det nog inte utskrivet av läkare om du inte tjatar ordentligt och har bra argument men det finns liknande på apoteket, Albyl Minor (barnalbyl) som man kan självmedicinera med. Du ska då dela dem i 3 delar för att få en bra dos.
Mojutten: Tror man behöver falla ibland, bara man landar mjukt. Skönt att höra att du är på väg upp igen. Kram
Sugarrush: Du har mina tummar
Ninni: Hur går det?
NN: Fy vad ledsen jag blev nu. Vet inte vad jag ska säga, livet är sjukt orättvist. Skriv så mycket du vill här, vi finns här för dig. Tycker absolut du ska ta kontakt med dr LM. Journalerna kan du begära ut i vilket fall som helst, här måste man skicka in en blankett till arkivet men jag vet inte hur man gör hos er. En stor kram.