• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • nannis85

har en 09 menkanske inte spelar någon roll?

• NoelochJack
    nannis85 skrev 2010-03-06 22:01:52 följande:
    en liten fråga ... Måste man ha sittdelen på samtidigt som liggdellen eller går det är bara ha liggdel och ta bort sittdelen på ensa sidan???
    Babyproffsen monterade vår vagn och där är sittdelen borttagen på den del som liggdelen är på...
    Noel 071120 och lillebror/lillasyster 100307
  • tinni78
    en liten fråga ...Måste man ha sittdelen på samtidigt som liggdellen eller går det är bara ha liggdel och ta bort sittdelen på ensa sidan???
    Jag har inte lyckats montera bort sittdelen på min 08:a men det finns andra här i tråden som har fått bort den. Jag har problem med att remmen som man justerar sitt/liggläget med sitter ihop med den andra sittdelen och jag lyckas inte få lös den från resten av sittdelen.
  • nannis85

jag har fått bort sittdelln men vart rädd att liggdellen inte siter säkert men om en affär monterade den så så måste det juh vbara säkert tack så mycket...känns så klumpigt med 2 suflätter...

• Billabong
    Liiii skrev 2010-03-06 18:44:49 följande:
    Har lagt in bilder i mitt galleri på det genomskilniga regnskydd jag köpt till vagnen.
    Vad är det för regnskydd du köpt?
  • Smurf83
    en liten fråga ... Måste man ha sittdelen på samtidigt som liggdellen eller går det är bara ha liggdel och ta bort sittdelen på ensa sidan???
    Babyproffsen monterade min vagn och då har jag båda sittdelarna kvar och liggdelen på, perfekt med två sufletter, vek upp båda och la en filt över så var det vindtät och samtidigt kom det in lite luft.
    tjoohalia skrev 2010-03-06 12:45:04 följande:
    undrar bara om jag får ställa en fråga, har försökt googla och söka här på FL men jag hittar ingenting. vad är det för sittmått på BT´s syskonvagn? är det större/mindre mått än på andra syskonvagnar? har testat den med sonen (bebis kommer i april) och han är en STOR 20månaders och satt jättebra. men tycker att det är intressant att veta måtten på BabyProffsen stämmer ju inte riktigt har jag läst
    Min 4åring åkte idag i vagnen.
    Ja, sittdelarna är lite mindra än andra vagnar, men då sitter barnen och trängst och knuffas, en stor fördel när ens barn har vardera del av vagnen, stora på sin sida och lila på sin sida. Ingen som kan ligga eller knuffas när den andra ska sova etc.
    Har exakt på dagen 2år mellan mina och det var toppen.

Rekommenderar varmt, spciellt om du har en stor blivande tvååring. För jag skulle ALDRIG kunna styra runt våran syskonvagn idag, om jag inte hade haft snurrbara framdäck. Mina barn väger idag, 2åringen; 11kg och 4åringen: 15kg.

Vad väger din son nu då?
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Liiii
    Billabong skrev 2010-03-07 00:47:28 följande:
    Vad är det för regnskydd du köpt?
    Baby jogger Double rain canopy heter det
    Lukas 070530, Linnea 090613
  • tjoohalia

min son väger 15kg och är strax över 90cm lång. men han fick ju bra plats i vagnen även med overall. jag tycker att det är skönt att det är två sitsar också :) han skulle lätt klättra på bebisen annars.
    kan man ha den här bågen på, vet inte vad den heter, med stödbåge där man kan ha typ ratt på, på ena sidan när man inte har det på andra? tyckte att det var enskilda såna stöd på vagnen vi tittade på. det får bli en sån vagn, så får vi se hur länge sonen vill åka vagn, han vill helst gå nu för tiden men tycker att det är lite otäckt i sthlm och han är för liten för att gå med på att stå kvar på ståbrädan :) (eller för envis kanske)

Smurf83 skrev 2010-03-07 01:10:14 följande:
    Min 4åring åkte idag i vagnen. Ja, sittdelarna är lite mindra än andra vagnar, men då sitter barnen och trängst och knuffas, en stor fördel när ens barn har vardera del av vagnen, stora på sin sida och lila på sin sida. Ingen som kan ligga eller knuffas när den andra ska sova etc. Har exakt på dagen 2år mellan mina och det var toppen. Rekommenderar varmt, spciellt om du har en stor blivande tvååring. För jag skulle ALDRIG kunna styra runt våran syskonvagn idag, om jag inte hade haft snurrbara framdäck. Mina barn väger idag, 2åringen; 11kg och 4åringen: 15kg. Vad väger din son nu då?
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7