• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • minisar

Hejsan!

Jag har precis införskaffat mig en BT Dublin till min snart treåriga dotter och fyra månader gamla son. 
    Hade först inte tänkt köpa syskonvagn, då dottern gärna går, men nu har jag insett att den behövs. Jag köpte dock ingen liggdel till sonen, utan de få gånger jag hunnit använda vagnen har han legat i mjuklift. 
    Det känns dock inte helt bra att ha honom framåtvänd så tidigt, men när jag provade att lägga honom i liggdelen i affären var han så pass stor att det kändes som om han kommer att växa ur den inom en kort tid...
    Jag undrar därför hur länge ni andra har använt liggdel till era små?
  • Billabong
    minisar skrev 2010-03-16 10:48:34 följande:
    Vi tog precis bort liggdelarna, våra pojkar är 8 månader nu. Och stora för sin ålder. Bytte för att de inte ville ligga ner längre, hade utrymmesmässigt fått plats ett tag till. Ofta TROR man som förälder att det är för trångt, men det är inte ofta bebisar klagar på att ligga trångt...
  • Jonna79
    Min 5-månaders är en stor kille och ligger ännu supebra i liggdelen. Tycker du ska prova, köp en beg. så får du säkert ut lika mkt igen när du säljer.
  • Smurf83

Oftast byter man bort (vilket jag gjorde) liggdelen pga bebisen vill sitta upp hela tiden och inte är nöjd, att det är trångt och mysigt för bebisen är de ju bara vana vid och trivs gott med från magtiden
    Sedan så har man liggdelen kommer bebisen upp en bit från syskonet, inte samma höjd + du ser bebisen hela tiden från dig. REkommederar varmt liggdelen.
    OBS! Köper du liggdel beg. se till att den är gjord till en syskonvagn, och INTE en singel. För singelliggdelen passar inte en syskonvagn.

Hejsan! Jag har precis införskaffat mig en BT Dublin till min snart treåriga dotter och fyra månader gamla son.  Hade först inte tänkt köpa syskonvagn, då dottern gärna går, men nu har jag insett att den behövs. Jag köpte dock ingen liggdel till sonen, utan de få gånger jag hunnit använda vagnen har han legat i mjuklift.  Det känns dock inte helt bra att ha honom framåtvänd så tidigt, men när jag provade att lägga honom i liggdelen i affären var han så pass stor att det kändes som om han kommer att växa ur den inom en kort tid... Jag undrar därför hur länge ni andra har använt liggdel till era små?
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • minisar

Tack så mycket för svaren!

Då ska jag nog köpa en ändå. Ska kolla runt efter begagnat, många ser ju väldigt fräscha ut på Blocket, men har ännu inte hittat någon i närheten av där jag bor.
    Fortsätter hålla utkik!
    En fråga till: regnskydden till ligg/sittdel, är de svåra att få på vagnen? De från Tullsa menar jag.
  • tinni78
    minisar skrev 2010-03-17 10:48:36 följande:
    Tack så mycket för svaren! Då ska jag nog köpa en ändå. Ska kolla runt efter begagnat, många ser ju väldigt fräscha ut på Blocket, men har ännu inte hittat någon i närheten av där jag bor. Fortsätter hålla utkik! En fråga till: regnskydden till ligg/sittdel, är de svåra att få på vagnen? De från Tullsa menar jag.
    Regnskyddet är inte svårt att få på, det svåra är bara att hitta åt vilket håll det ska sitta eftersom det är så stort. Jag har iof bara använt mitt två gånger så man kanske vänjer sig.
  • Dahleen
    Vi hade inte den här vagnen från början, utan köpte en när vi insåg att vi ville ha mer bagageutrymme. Så när vi far bort får ju 10månaders sitta framåt. men nu när vi ska börja använda den hemma så kommer jag ha henne i den. lite trångt är det, men till sommarn hade jag tänkt att hon ska halvsitta och då ryms hon ett tag till. Jag vägrar vända henne, för jag tycker det känns för tidigt. Ville helst ha en EL vagn, men det funkade inte, eftersom stora dottern som är 14 månader äldre förstår inte vad "rör henne inte" betyder.:)
  • Dahleen
    bejbisen skrev 2010-03-13 14:42:24 följande:
    Hej!Jag upplever de som att min dotter sitter väldigt bakåtlutad i vagenen. Har dragit allt som går i snöret, så den är så upprätt som de bara går... eller finns de nå annat ställe där man kan reglera lutningen på sittdelen?
    Jag har puffat till ryggen så att den blir som när man ska fälla ihop den., då blir den rakt upp. Mina barn lutar sig inte så hårt än, så det går (men jag har ju snöret åtdraget så mycket som det går med, så utifall att de lutar sig så faller de ju inte bak så långt.:))
  • lindalake

attans, tog bor liggdelen idag och så regnar det naturligtvis. och jag som inte köpt något regnskydd!! hur lång brukar leveranstiden vara från usa? jag brukar räkna med 1-2 veckor annars. För ni är väl fler än smurf som köpt nu va? betalade ni med paypal? (har precis mailat dem men är otålig )

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7