• Liiii

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Smurf83---> Har lagt in en bild i mitt galleri när jag har bilbarnstolen fastspänd på vagnen.

Lukas 070530, Linnea 090613
  • Liiii
    Smurf83 skrev 2010-02-14 14:53:13 följande:
    Hur sätter du fast stolen egentligen, med band skrev du tidigare, men vart? Ser att du har tagit bort sitttyget, kanske därför du får fast den. Funkar kanske inte om man har kvar tyget.
    Du ser det gula bandet som löper på ovansidan av stolen, det har jag spänt fast i den lila stången som är innan handtaget. och så har jag trätt snöret på stolen där man fäster bältet i bilen om man inte har någon bas
  • Liiii
    ÖNadja skrev 2010-02-15 10:14:35 följande:
    Perfekt! nu fick ja den på plats! Då ni ska fälla ihop vagnen, tar ni lös hela ställningen med liggkorgen på? eller tar ni först bort liggkorgen och sen ställningen?
    Jag tog bort hela sittdynan på min vagn så jag kan fälla ihop vagnen bra trots att ställningen är där. Så jag knäpper bara bort liggdelen och fäller sen ihop den. Vet int ehur det är att fälla ihop den med sittdelen om man måste ta bort ställningen då oxå.

Fick tipset om att ta bort sittdynan där jag har liggdelen i affären när jag köpte vagnen.
  • Liiii
    ÖNadja skrev 2010-02-15 16:22:17 följande:
    Menar du att ta bort sittdelen så de blir som på Carenas? www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/   (längst ner till vänster) Jag trodde inte man kunde det på BT. Du har ju ändå kvar sittdelen på den andra sidan när du fäller ihop vagnen..? ja tror inte riktigt ja hänger med..  Ja tänkte att när liggkorgen är monterad och ja ska fälla ihop den i bilen, då måste ja först ta bort bågen på den "sittande" sidan, och sedan måste ju liggkorgen bort. Tänkte om ja först måste trä bort liggkorgen och sedan klicka lös ställningen, eller om det går att klicka lös ställningen med liggkorgen på?
    Jag har sittdelen kvar på ena sidan (på min vagn är den på vänster) på höger sidan har jag tagit bort hela sittdelen och har bara ställningen och liggdelen där. Pga att jag har tagit bort sittdelen på den sidan där liggdelen är så blir vagnen mindre när man fäller ihop den, och så behöver jag inte knäppa bort ställningen utan tar bara bort liggdelen.

Har bilder på min sida, där haf jag ställningen och ställt en bilbarnstol på ställningen. men du ser på ett ungefär hur det ser ut.
  • Liiii

Smurf83---> Har lagt in en till bild där du ser "spännet" lite bättre

• Liiii
    PLUPP09 skrev 2010-02-24 10:57:44 följande:
    Hej! Jag passar på att slänga in en fråga här, då jag tror att ni kan hjälpa mig med att besvara denna. Vilken skötväska har ni till er syskonvagn?   Jag funderar på om inte axelremmen på den skötväskan vi har idag blir för kort för att hängas på en syskonvagn.
    Jag har en vanlig brio skötväska
  • Liiii
    JessieS85 skrev 2010-03-01 16:24:26 följande:
    Undar om det är nån som vet om det går köpa nån adapter så man kan ha ett akta graco babyskydd på vagnen?
    Kolla i mitt bildgalleri, där har jag haft en akta babyskydd på vagnen
  • Liiii

Har lagt in bilder i mitt galleri på det genomskilniga regnskydd jag köpt till vagnen.

• Liiii
    Billabong skrev 2010-03-07 00:47:28 följande:
    Vad är det för regnskydd du köpt?
    Baby jogger Double rain canopy heter det
  • Liiii
    Billabong skrev 2010-03-07 14:05:24 följande:
    OK. Vill gärna veta pris, inköpsställe och leveranstid också.
    499 kr köpte det på babyproffsen i Norrköping. De hade den hemma då de säljer vagnen regnskyddet är till.
  • Liiii
    lindalake skrev 2010-03-19 11:38:57 följande:
    attans, tog bor liggdelen idag och så regnar det naturligtvis. och jag som inte köpt något regnskydd!! hur lång brukar leveranstiden vara från usa? jag brukar räkna med 1-2 veckor annars. För ni är väl fler än smurf som köpt nu va? betalade ni med paypal? (har precis mailat dem men är otålig )
    Jag köpte ett regnskydd som var till en annan vagn men som funkar på bt oxå. Det köpte jag på babyproffsen och de har det nog inne. Tror andra affärer har regnskyddet oxå. Se mitt galleri
  • Liiii
    lindalake skrev 2010-03-19 17:29:44 följande:
    hur är den vid fötterna då? ser ut som den kan vara trång. sonen har ju sina fötter långt ner
    Den täcker ända ner till fötterna. Ända som är är att den vagnen den hör till int ehar mitt stången vid handtaget som bt har, men den funkar iallfall.

När jag skulle beställa från USA så var de slut så detta fick bli en lösning, använder den så sällan iallfall.
  • Liiii
    till hösten skrev 2010-03-22 08:58:26 följande:
    En fråga: Ni som använder liggdelen, har ni tagit bort sittdelen på den sidan eller låter man den vara kvar? Känns lite klumpigt att ha sittdelen kvar.
    Jag hade sittdelen och sufletten på den sidan ligdelen ligger borttagen. Har man den borttagen så behöver man int eta bort ställningen varje gång man fäller ihop vagnen.
  • Liiii
    mammatill2härligavildar skrev 2010-03-29 11:50:17 följande:
    I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=) Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen. Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=) Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips! Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???
    Jag tog bort sittdelen när jag hade liggdelen. Butiken sm jag var i (babyproffsen i norrköping) rekomenderade mig att göra det. Dels blir sittdelen int esliten och så blir vagnen lättare att fälla ihop. man behöver inte ta bort ställningen till liggdelen när man fäller ihop den om man har sitdelen borta.
  • Liiii
    mammatill2härligavildar skrev 2010-03-29 16:49:38 följande:
    Ja det verkar bättre att ta av den. Därför blev jag så förvånad att säljaren (på Babyproffsen i barkarby) sa att den inte gick att ta av. När är din vagn inköpt?
    jag köpte min i maj-09
  • Liiii
    Acnaib skrev 2010-03-30 16:40:56 följande:
    Smurf83: Vart har du köpt ditt regnskydd till din vagn? (smygsnokat lite bland dina bilder ) Jag har letat på nätet men hittar inte så mkt. Om jag förstått det hela rätt så behöver man olika regnskydd beroende på om man använder liggdel eller inte?
    Kolla in mina bilder har oxå ett genomskilnigt regnskydd. Tillhör int eBt vagnen men den funkar.
  • Liiii
    kallag skrev 2010-03-31 21:56:31 följande:
    En fråga till: är det någon som provat detta regnskydd? www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1133&c... Svårt att veta om det kan passa...
    Jag mailade dem och frågade när jag var ute efter ett. Och det passar inte till BT vagnen.
  • Liiii
    palmis skrev 2010-04-13 10:50:31 följande:
    Hej Jag har en baby travel amsterdam som jag är super nöjd med.. Men nu ska vi ha en liten bebis i höst och då behöver vi en syskonvagn så vi funderade på baby travel dublin. Men passar liggdelen som vi har till våran amsterdam till dublin??? Någon som vet??? Och är det nån som vet om det finns genomskinliga regnskydd till baby travel??? Och vart köper man de???
    Jag har ett genomskillnit regnskydd til min BT det tillhär inte Bt vagnen men det funkar jätte bra. Gå in i mitt galleri och titta. (det jag har är inte det regnskydd som ts pratar om i trådstarten)
  • Liiii
    ÖNadja skrev 2010-04-30 18:47:55 följande:
    Innan ja börjar trixa så frågar ja här i stället. Går det att ta av klädseln från en sida av vagnen, där ja har liggdelen? Jag tycker de är helt suveränt med två sufletter när det är soligt och blåser, går det att ha kvar sufletten? Eftersom ja inte får inte knapparna på ställningen till liggkorgen så kommer ja aldrig att kunna fara nånstans själv å nån sa att tar man bort klädseln så kan man fälla ihop vagnen iaf. Måste man ta bort liggkorgen eller kan den sitta kvar när man fäller ihop?
    Tar man bort klädslen på den sida man har liggdelen så behöber man inte ta bort ställningen när man fäller ihop vagnen. Dock så måste man ta bort själva liggdelen. Man kan ha kvar bara sufletten om man vill.
  • Liiii
    FrökenR skrev 2010-05-09 15:36:45 följande:
    Finns det någon annan skötväska än skip hop duo double som passar bra till BabyTravels syskonvagn?
    jag använder mig av en vanlig brio väska, den som e lite större
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7