• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • tinni78
    Dahleen skrev 2010-02-17 12:22:22 följande:
    jag lyckades få bort vår sittdel (var tvungen att prova bara). Allt gick ju ta loss, men det var pillrigt där man var tvungen att lirka ur det svarta bandet ur klammrarna på sidan...
    Hur grorde du med det där klämman som reglerar ryggstödshöjden? Det är den jag inte lyckas med eftersom den är dubbelsydd så att den inte ska lossna.
  • tinni78

När vi köpte regnskyddet (Tullsa) begagnat fick vi inte med något ayy ha det i, finns det förvaring till det och går det att fästa på vagnen? Det tar så nycket plats i korgen under även om jag har ordnat ny förvaring till det.

• Billabong
    tinni78 skrev 2010-02-18 07:26:00 följande:
    När vi köpte regnskyddet (Tullsa) begagnat fick vi inte med något ayy ha det i, finns det förvaring till det och går det att fästa på vagnen? Det tar så nycket plats i korgen under även om jag har ordnat ny förvaring till det.
    Ja, en liten svart nylonpåse följer med Tullsas regnskydd.
  • tinni78
    Billabong skrev 2010-02-18 10:32:31 följande:
    Ja, en liten svart nylonpåse följer med Tullsas regnskydd.
    Går den att fästa på vagnen eller var har man den?
  • Småtokig
    tinni78 skrev 2010-02-18 11:02:05 följande:
    Går den att fästa på vagnen eller var har man den?
    Ja det är kardborrefästen på den som man kan fästa runt en stång
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Felix 06

Hej alla babytravelexperter!

Fick tips om den här tråden i en tråd jag öppnade idag. Har för tillfället en herqules twin raptor som jag inte är helt nöjd med, funderar starkt mot att försöka sälja den och skaffa en babytravel syskonvagn istället. Men jag vill gärna höra lite vad andra har att säga om babytravels vagn..

skriv gärna allt ni vet. skulle gärna vilja veta hur bred vagnen är och hur stor den blir ihopfälld. och ni som har får jättegärna visa mig en bild på hur den ser ut när den är ihopfälld, och hur stor plats den tar i bagaget på en bil.

• Billabong
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:16:02 följande:
    Hej alla babytravelexperter!Fick tips om den här tråden i en tråd jag öppnade idag. Har för tillfället en herqules twin raptor som jag inte är helt nöjd med, funderar starkt mot att försöka sälja den och skaffa en babytravel syskonvagn istället. Men jag vill gärna höra lite vad andra har att säga om babytravels vagn..skriv gärna allt ni vet. skulle gärna vilja veta hur bred vagnen är och hur stor den blir ihopfälld. och ni som har får jättegärna visa mig en bild på hur den ser ut när den är ihopfälld, och hur stor plats den tar i bagaget på en bil.
    Om du läser trådens TS så står alla måtten på vagnen där.
    Bild på den ihopfälld tror jag kan finnas i den gamla bildtråden, men är inte säker.
  • Felix 06

Vart kan jag hitta den gamla bildtråden?

• Felix 06

Vad är det för skillnad på deluxevagnen och dublin??

Går framhjulen ihop om man t.ex backar vagnen?

• Billabong
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:23:09 följande:
    Vart kan jag hitta den gamla bildtråden?
    Länken till bildtråden är den översta i TS. Men jag är osäker på vad sin finns i den.
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:36:09 följande:
    Vad är det för skillnad på deluxevagnen och dublin??Går framhjulen ihop om man t.ex backar vagnen?
    Nej, varken på De Luxe elelr Dublin händer det. Tror inte det är ngn skillnad alls på dem faktiskt, utan att de bara bytte namn från De luxe till Dublin under 2009 (kanske tidigare?).
    Det är den tidigare modellen, FÖRE De luxe, med tätt mellan framhjulen som det kan inträffa på. De som har den vagnen verkar inte störas av det, eftersom man lär sig undvika det när man har vagnen.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7