Inlägg från: tinni78 |Visa alla inlägg
  • tinni78

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Jag har märkt att det yttersta på sufletterna blir böjt om man har vagnen ihopfälld för länge, är det någon som har tips på hur man ska undvika det.

• tinni78
    Smurf83 skrev 2010-02-09 16:53:16 följande:
    menar du extra sufletten liksom?
    Ja den delen som det är något hårt i.
  • tinni78
    Smurf83 skrev 2010-02-09 18:49:09 följande:
    JAg brukar vika in den under stora sufletten när den ej används.
    Går det att göra så, det har jag inte provat.
  • tinni78
    ÖNadja skrev 2010-02-10 21:37:48 följande:
    De va ja det! Insåg att "sittsufletterna" ska nog låta lite grann.Kollade däremot på liggkorgens suflett, och jag tror att den är äldre än vagnen, och jag hittar ingen knapp alls där. Det är svarta fästen på båda sidorna, men ingen röd knapp.På tal om liggkorgen så hann ja fråga i förra tråden hur man fäster den?Vi har satt fast ställningen och lagt på liggkorgen, så nu ligger den där, men sitter inte fast, ska det vara så?
    Om du vänder på liggdelen så ser du hur den ska fästas, det är två bågar som ena stången ska in i och två fästen som ska klickas på den andra stången. Om det nu är samma fästen på alla årsmodeller.
  • tinni78
    ÖNadja skrev 2010-02-15 21:43:36 följande:
    Ja måste nog också prova ta bort sittdelen och se hur det ser ut med bara liggkorg. Trodde det bara gick att göra så på Carenas vagnar.
    Jag lyckades tyvärr inte ta bort liggkorgen. Eftersom remmen som reglerar sitt/liggläget sitter ihop med den andra sittdelen, själva remmen hade ju kunnat hänga kvar men jag kunde inte få lös remmen från sittdelen.
  • tinni78
    ÖNadja skrev 2010-02-16 20:38:28 följande:
    Du tar alltså först bort korgen och sen ställningen..?
    Så gör jag.
  • tinni78
    Dahleen skrev 2010-02-17 12:22:22 följande:
    jag lyckades få bort vår sittdel (var tvungen att prova bara). Allt gick ju ta loss, men det var pillrigt där man var tvungen att lirka ur det svarta bandet ur klammrarna på sidan...
    Hur grorde du med det där klämman som reglerar ryggstödshöjden? Det är den jag inte lyckas med eftersom den är dubbelsydd så att den inte ska lossna.
  • tinni78

När vi köpte regnskyddet (Tullsa) begagnat fick vi inte med något ayy ha det i, finns det förvaring till det och går det att fästa på vagnen? Det tar så nycket plats i korgen under även om jag har ordnat ny förvaring till det.

• tinni78
    Billabong skrev 2010-02-18 10:32:31 följande:
    Ja, en liten svart nylonpåse följer med Tullsas regnskydd.
    Går den att fästa på vagnen eller var har man den?
  • tinni78
    Billabong skrev 2010-02-24 12:57:28 följande:
    Vi har en "vanlig" Skip Hop, hänger den på sidan, från handtaget till mellanrummet mellan knapparna halvvägs ner på högersidan.
    Vi har också en vanlig Skip Hop. Jag tycker bara att det är synd att det inte är dragkedja på den så att den går att stänga ordentligt.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7