Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo
    NiniMe skrev 2010-07-01 20:32:26 följande:
    Hahahaha fan vad knäppt fl ser ut nu ajja detta ska väl funka bättre =)
    Man vänjer sig säkert snabbt...

Oskar har börjat vakna så tidigt, vid halv sex. Vi lägger honom som vanligt, han sover som vanligt på dagen, men vaknar ½ - 1½ timma tidigare. Hoppas det är något tillfälligt. Jag vaknade med huvudvärk i morse och hade gärna sovit lite längre...
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-07-03 22:00:05 följande:
    Fler barn här som är antingen mammig eller pappiga?

Gabriel är rätt mammig, bara jag ska bära, natta, byta blöja och mycket däremellan.
    Han blir pappig när jag vill något som han inte vill, då går han till pappa och sätter sig i hans knä.
    Oskar har länge varit ganska pappig, men just nu har jag semester och min man jobbar, så just nu duger nästan jag bättre!
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-07-05 08:43:10 följande:
    Idag åker vi till Öland och kommer hem på fredag eftermiddag
    Ha en trevlig vecka allihopa =)
    Ha det stå trevligt! Jag älskar Öland, önskar att vi skulle dit!
  • Hannajo

Tror inte Oskar är redo att sluta med blöjan än. Fast förr i tiden verkar det ju som att de flesta barn slutade med blöja i tvåårsåldern, så han borde ju kunna... Han springer omkring naken hemma mest hela dagarna, men hittills har han inte lyckats blöta ner pottan. Golvet, poolen, gräsmattan går bra däremot! Han verkar inte heller ha någon koll på att han är kissnödig innan han kissar. Det värsat är väl att han har lyckats bajsa på gräsmattan utan att säga till ett par gånger, blä.
    Hur går det för er andra, nån mer som jobbar på att få dem blöjfria?

• Hannajo

MiaMarias: Kul att det går bra!
    Sedan Oskar för ett par dagar sedan bajsade på vardagsrumsmattan så tar vi det lite lugnt med potträningen, i alla fall när vi är inomhus. Han är nog inte redo än...

• Hannajo
    memini skrev 2010-07-16 21:12:43 följande:
    Imorgon bitti sätter vi oss på tåget hela familjen och åker till Stockholm tills på måndag! Ska blir sååå skönt att få bo på hotell och slippa laga mat, städa och allt det man "måste"  när man är hemma! Ha en trevlig helg alla!
    Det låter härligt!
  • Hannajo
    Lilla Fjun skrev 2010-07-16 19:44:41 följande:
    Börjar bli lite bättre nu. Ingen mer feber och inga fler nya koppor. Ska bli skönt att ha det avklarat
    Ingen av mina har haft det än, skulle vilja ha det avklarat, men det verkar jobbigt för dem mitt i sommaren...
  • Hannajo

Sover era barn middag? Oskar har vi bara lagt i vagnen och så har han somnat, hemma och på dagis, men idag låg han och pratade, ropade på mig och var jättepigg, så jag tog upp honom ur vagnen. Vet inte hur jag sak göra, om jag ska försöka om en stund eller om jag ska försöka hålla honom vaken till kvällen.

Har för övrigt en kompis vars son är född i juli 2008, han är blöjfri både dag och natt nu, kommer och säger till att han vill bajsa eller kissa. Oskar säger inte ens till att han har bajsat, vi är många mil från blöjfritt...

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...