Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Grattis till Julia, Sigge och Loke, de sista på vår lista!
Grattis till Julia, Sigge och Loke, de sista på vår lista!
Tror inte Oskar är redo att sluta med blöjan än. Fast förr i tiden verkar det ju som att de flesta barn slutade med blöja i tvåårsåldern, så han borde ju kunna... Han springer omkring naken hemma mest hela dagarna, men hittills har han inte lyckats blöta ner pottan. Golvet, poolen, gräsmattan går bra däremot! Han verkar inte heller ha någon koll på att han är kissnödig innan han kissar. Det värsat är väl att han har lyckats bajsa på gräsmattan utan att säga till ett par gånger, blä.
Hur går det för er andra, nån mer som jobbar på att få dem blöjfria?
MiaMarias: Kul att det går bra!
Sedan Oskar för ett par dagar sedan bajsade på vardagsrumsmattan så tar vi det lite lugnt med potträningen, i alla fall när vi är inomhus. Han är nog inte redo än...
14 kg, 89,5 cm. Var och vägde o mätte även om vi inte hade någon 2-årskontroll. Tror det är vid 2½ här.
Sover era barn middag? Oskar har vi bara lagt i vagnen och så har han somnat, hemma och på dagis, men idag låg han och pratade, ropade på mig och var jättepigg, så jag tog upp honom ur vagnen. Vet inte hur jag sak göra, om jag ska försöka om en stund eller om jag ska försöka hålla honom vaken till kvällen.
Har för övrigt en kompis vars son är född i juli 2008, han är blöjfri både dag och natt nu, kommer och säger till att han vill bajsa eller kissa. Oskar säger inte ens till att han har bajsat, vi är många mil från blöjfritt...