Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Ja, tiden går verkligen fort, jag förundras ofta över detta. Snart nog börjar de skolan. Oskar vill bli stor nu, han vill bli pappa =) Han ska också bli polis, brandman, sopgubbe och pizzabagare. Dock bekymrar han sig en hel del över hur han ska hitta till polisstationen, var han ska få poliskläder ifrån och vad han ska ha med sig för mat. Min man har lovat att skjutsa honom första dagen, och ordna en matlåda!
Oskar har en period just nu, då han så fort vi inte gör som han vill, eller säger åt honom att han inte får göra något, säger: Då är inte du min mamma! Ibland har jag kontrat med: Till vilken mamma ska du flytta då? Som tur är verkar han inte ha några bättre alternativ, för än så länge bor han kvar!
Det går vattkoppor på hans förskola nu, hans bästa kompis fick i lördags, så jag hoppas att det är Oskars tur om 1½ vecka. Lika bra de får det när de är små, det är visst hemskt att få det som vuxen. Får han det så lär han väl smitta storasyster också, som inte haaft det än. Finns tyvärr viss risk att hon får det på påsklovet, då vi ska till Sälen.
Hoppas att ni alla har det bra! Visst är det flera som väntar syskon? Någon som har fått?