Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

TRUEHannapannas Bf 8 mars

EnSanna: 5 mars
    Tjej 83: 11 mars
    memini: 9 mars-pojke
    Hannajo: 3 mars

EnSannas Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    menini-16 mars- flicka
    MCH: 18 mars-Flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke

ApplePie Bf 27 mars

Tjej 83: 25 mars -Flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Truehannapanna: 30 mars - pojke
    memini: 29 mars-flicka
    Hannajo: 28 mars - flicka
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    memini skrev 2010-02-06 17:53:37 följande:
    Ja vi tänkte kolla schlagern, men vi har sååå kul här just nu. Julia har fått magsjuka Igår kväll började hon spy, nu kommer det andra vägen men det är lättare att byta blöja än att hålla på att torka spyor hela tiden....
    Tråkigt...

Här blir det också schlager, är inte jätteintresserad, men gillar att vara lite uppdaterad på vad som händer och vilka som är med.
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-02-07 16:22:50 följande:
    Nu har vi sovit middag och ätit lite mellis..Idag fick Gabriel gå till hållplatsen dit vi brukar gå för att ta bussen till kyrkan, tar ca 5 min om jag får gå i min takt, men vi hade gott om tid och då tyckte jag att han kunde få gå och det gillade han.När vi hade kommit en bit så är det en medelålders man som kommer på vägen och Gabriel säger "gubbe" undrar om han hörde det, var lite svårt att slita sig från lite fniss där.Väl i kyrkan så efter varje psalm när allt hade blivit tyst så sa Gabriel "så" nu var det färdigt med sjungandet.*********Jag tror vi tar en inne-eftermiddag idag, så vi tar det lugnt härhemma.Nu är det "här kommer Pippi Långstrump" sången som gäller, "pippi inen" så den går på högvarv här den låten.
    Var på Söndax (söndagsskola) med barnen idag, vi brukar vara med en liten stund på mötet och sedan gå ner med barnen. Oskar flirtade med tanterna som satt snett bakom honom, han vinkade och hade sig, lekte tittut bakom kyrkbänken och roade halva församlingen =)
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-02-09 18:38:31 följande:
    HallojsanIdag var vi till bvc för vägning, tyckte det var dags nu, jag tog och vägde 4 ggr för att vara säker och fick 3 olika vikter. men den vi tar är 15000 gram, så nu hoppas vi att han stannar där ett tag.Han är en go´liten kille Gabriel och kärleksfull, språket kommer mer och mer, "titta bilar pappa" han ska titta på bilarna tillsammans med pappa. =)
    Att det kan vara så olika, Oskar har fortfarande bra 10 - 12 ord som han använder, och bara ett i taget. Han förstår dock otroligt många ord, det märks!

Men idag när jag kom från jobbet sjöng han Ajajajajbuff, (Ur När trollmor...) men ett härligt fräsljud på slutet!
  • Hannajo

Oskar går själv i trappan men jag håller alltid lite löst i hans arm, törs inte släppa helt. Men han går väldigt stadigt nerför. Uppför får han gå/krypa själv, det har han gjort länge, fast jag går fortfarande bakom, litar inte helt på honom

• Hannajo

Vabbar, Oskar har feber... Men just nu sover han, så jag kan sitta här lite. Känner mig så stressad av allt som borde ha gjorts på jobbet, fick ställa in ett utvecklingssamtal bl a.

Igår var det fyra barn på Oskars avdelning, resten var sjuka. Idag är ju Oskar sjuk, och även en av de andra som var där igår, så om ingen annan blivit frisk är det två barn på förskolan idag!

• Hannajo
    Heidi1 skrev 2010-02-11 19:37:38 följande:
    har han fått 18 månaders sprutan? den kan man få högfeber av ca 10 dagar efter sprutan togs
    Jag är ju så knäpp! Inte förrän jag läste detta kom jag på att det är därför Oskar är sjuk och jag är hemma och vabbar. Han tog sprutan i tisdags förra veckan och bvc-sköterskan sa att han kunde få feber en vecka - tio dagar efter det. 9 dagar senare får han feber och jag fattar inget. Är så korkad!
    Någon som vet hur länge febern brukar sitta i?
  • Hannajo

Oskar har börjat prata, sen igår har han sagt bunne (bulle) bomma (blomma) Disa (vår katt Lisa) Tinna (Mathilda) momo (mormor) och foffa (morfar)! Gö du (Vad gör du?) har jag också tyckte mig höra ett par gånger och i torsdags när han vinkade åt syrran lät det som om han sa Ejå ( hejdå) ett tå te fyr (ett två tre fyra).

Tänk att det kan komma helt plötsligt bara! Får se om han fortsätter bubbla så här!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...