Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Oj, vad en del pratar! Oskar håller sig till 2-ordsmeningar, men han var ju rätt sen med pratet, fick "skrapa" ihop de 8 - 10 ord han "skulle" kunna vid 1½-årskontrollen. Elvira var mycket tidigare med pratet. Känner att jag på sätt och vis behandlade henne som om hon var äldre när hon var i samma ålder som Oskar är nu, pga att hon kunde prata så bra. Oskar är ju min lilla bebis fortfarande{#lang_emotions_laughing}

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo

Apple Pie: Du har berättat! Spännande det här med tvåspråkighet, önskar att jag eller min man hade engelska som modersmål. Tror det är bra att du är så konsekvent med svenskan, annars blir det nog rörigt för em.

• Hannajo

Igår var vi vid vår sommarstuga och eldade lite. Oskar hjälpte till och bar pinnar som han försökte slänga på elden. Det märks att han älskar att vara ute. Där finns ganska stora områden att springa runt på och han följde med storasyster och kusin Isak överallt. Vi hade en härlig kväll, vi grillade korv och syrran och jag sjöng Vintern rasat, Sköna maj och Glad såsom fågeln, vackert tvåstämmigt men med mindre fullständig text här och där.

• Hannajo
    NiniMe skrev 2010-05-07 22:18:17 följande:
    SIGGE SA LOVE YOU TILL MIG IDAG Och älskar dig fast man hörde de knappt. de lät väldigt konstigt hahaha
    Gulligt! Oskar har "lärt sig" sin första färg, blå! Vi har en bok med bilar som han vill läsa varje kväll, den första bilen är blå, så han pekar på den och säger Blå! En dag såg han en likadan bil på en parkering, då blev han glad och ropade Blå! Blå! Är inte helt säker på att han har fattat att det handlar om färgen, dock, kan vara bilmodellen.
    Han har börjat skämta också! Idag när jag la honom i vagnen när han skulle sova middag sa han "Pappa sova". Sen skrattade han gott och sa "Totta vagn" (Oskars vagn).
  • Hannajo

Har beställt tårta till Oskars födelsedag, det är en tjej här i närheten som gör jättefina och goda tårtor. Beställde en när Elvira fyllde och kan inte låta bli att beställa en till Oskar nu!

• Hannajo

Idag såg jag Oskar hoppa för första gången, han klättrade på några stenar i vår trädgård och hoppade ner, ca 2 dm. Tidigare har han "hoppat" med en fot i taget (och sagt hopp).

Oskar får en docksulky, fingerfärg, en stor lastbil och en Rorri racerbil av oss. Av mamma och pappa får han utemöbler till lekstugan, av svärmor en tramp-traktor med släp.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...