![bohusbebis](/avatar/thumb/bohusbebis/5ca637eae15014ba82a66bdb0f1c99d1.jpg)
-
Impulsköp på Tradera, tror hon säljer mer eller mindre affärsmässigt så man kan nog hålla utkik där igen. Men det borde finnas i var å varannan barnbutik. Har dock inte sett den här varianten med "ruta" tidigare. Det är ju ett sånt "sladdrigt" regnskydd (kanske inte tål alltför ihållande skyfall??), typ tullsa - men såååå mycket finareh80 skrev 2010-03-18 15:51:26 följande:åååhh vad fint. vart har du hittat det?
-
Håller fast vid Skip*Hop Duo Delux - eller Duo Delux Double. Testa dem! Tycker de är oslagbara!kalmar brud skrev 2010-03-21 11:16:50 följande:TACK!!! Har nu testat alla mina tre väskor (pannierbag, saddlebag och basebag) Men ingen jag fastnade för...Pannierbag => var inge bra att packa i, man får ju inte tag på sakerna. Saddlebagen => Var för liten fick inte plats med några ombyten till barnen.Basebagen => Tyckte inte den funkade bra i varukorgen när man hade barn sittandes där nere. Så nu får jag sälja dessa och testa den från stadium, men måste bara se hur jag kan fästa den på vagnen...
-
Jag använde skumgummibitar vi hade hemma, ca 3 cm. Blev i tjockaste laget... Har köpt tunn skumgummi på Åhléns som jag tänkte använda dubbel - ifall jag orkar sy nya dynor nångång. De första blev dock så fina att det inte är prio på det. Sydde tidigare dynor till UJ:n och använde dubbel yllefilt, alltså en filt av ull som jag åxå hade hemma. Blev varmt iaf... Lite i sladdigaste laget dock. Lite sugen att köpa Ludde på Ikea å bara klippa till, men nu går vi väl mot varmare tider så lammskinn kanske man klarar sig utan snart. Summan av kardemumman är att jag tycker att det ska vara lite stadga i dynan, så den håller sig på plats. Jag kikade på OTH/UJ-dynan som har tunn skumgummi i sig.babyfia skrev 2010-03-21 21:40:30 följande:Jag puffar för min fråga om hur tjockt skumgummi/vadd i har använt till era dynor?
-
Hej, å välkommen i tråden. Jag har inte själv haft bebis i vår Sport, utan upptäckte den när vi hade två sittande barn. Men ni är ju snart där - och då är denna vagn GULD. Hade åxå en dubbel på bredden innan = pansarkryssare.Una skrev 2010-03-21 21:45:19 följande:Hej på er alla härliga P&T-experter!Jag är totalt grön i detta ämne, men jag läser och läser och läser och googlar fakta och söker här inne tills ögonen går i kors, det finns dock så EXREMT mycket information att jag omöjligt kan leta igenom allt för att hitta svaren på just mina frågor.....
Tänkte bara tipsa om nån här i tråden som tagit fram/har kontakter till/ en specialadapter som gör att barnet i syskonsitsen kan sitta vänd mot dig i läget uppe. Ingen original-lösning dock, så det är "på egen risk". Om vi hade haft en liten knodd skulle jag genast satsat på den. Om jag förstår det hela rätt så har man minstingen så när man t.ex lämnat syskonet på dagis och vill ha ögonkontakt med den lill*.
Har inte så mycket mer att tillägga, mer än att jag personligen tycker denna vagn är väl värd en investering. Bra andrahandvärde på åxå den dan man behöver sälja. -
Apropå solskydd, vad tror ni om den här? Vet inte om man kan beställa till sverige, men policyn brukar vara att de kan sälja till sverige om varan inte säljs här...
http://www.practicalpushchairs.co.uk/accessories/phil-and-teds-sport/151/protect_a_bub_sunshade_phil_and-teds_double.html
Väldigt mycket reservdelar/tillbehör hos dem f.ö.
En liten fundering ang det här med sufflett bak, känns det inte otryggt att inte kunna se minstingen där bak... När vi var på solsemester hade vi Aussies ibland, annars kör vi mest utan. Aussies är ju så elastiskt så den petade man lätt åt sidan och hade bra uppsikt. Idealet vore ju en typ Gracco-sufflett med tittlucka... Man borde bli produktutvecklare åt barnvagnsindustrin.... -
Såg nu att de inte säljer Phil&Teds produkter utanför UK. Tur att barnens morföräldrar snart ska dit då...
-
Jag sydde liksom en "påse" (med former då), vände och sydde igen. Sen gjorde jag typ knapphål för selens hål. Men jag var inte såååå noga, utan tänkte mest sy som prototyp. Men de blev så fina så det blev kvar. Fast jag har inga kantband...babyfia skrev 2010-03-22 10:38:32 följande:Nä tomt skulle det ju inte bli!Då kanske jag kan använda mig av skumgummin jag redan har hemma. Den är 2cm. Men en dum fråga kanske, men kan man verkligen sy genom så tjockt?! Man ska ju sy viksömmar, och sy ihop allt i varandra. Eller hur löste ni det?!
-
Alltså, jag sydde själva påsen och drog sedan på ovanpå skumgummit. Som en kudde och örngott liksom... Sen funkade det faktiskt att sy de där knapphålen med skumgummit i. Med lite våld om jag minns rättbohusbebis skrev 2010-03-22 10:48:15 följande:Jag sydde liksom en "påse" (med former då), vände och sydde igen. Sen gjorde jag typ knapphål för selens hål. Men jag var inte såååå noga, utan tänkte mest sy som prototyp. Men de blev så fina så det blev kvar. Fast jag har inga kantband...
-
Är lite sugen på Shop n´drop-väskan att ha i varukorgen åxå, så jag tänkte se om det går att skicka lev till mina föräldrars hotell... Hoppas bara att det finns svart solskydd snart igen, vill inte ha blått!LoppanL skrev 2010-03-22 10:58:23 följande:Men det där solskyddet är väl inte orginal p&t, så det borde ju gå att beställa. Jag tittade på det förut, men glömde bort det lika snabbt igen..Intressant fråga ang insynen med solskyddet bak, hoppas någon som har det kan ge någon synpunkt!
-
Nån som beställt direkt från phil&teds hemsida? Har inte sett att man kan göra det tidigare... Hur funkar det isåfall?