Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Joförresten, råkade gå förbi Åhléns igår och råkade få med mig två svarta Barbapappakånkenryggsäckar. Ååååååå så fina. Barnen blev överlyckliga! De är ju så söta (även om originalkånken är tuffare). Tack snälla den som tipsade om dessa!

• bohusbebis

Kan inte ni som sytt vindskydd lägga in bilder i bildtråden, har sytt ett men jag tycker inte riktigt att jag får till det... Vore kul med lite inspiration...

• bohusbebis

Måste bara säga att jag tycker Base Bag:en (som eg är till vibe:n) är helt suverän på vår Sport! Alla bra å ha saker som man sällan använder (pump, däcklagningskit, regnskydd, 1:a förband, lås etc), men ändå är bra att ha med ligger fint på plats, när man lyfter in vagnen i bilen etc är det bara att lyfta loss base:n och alla små prylar hänger med! Tack Kalmarbrud {#lang_emotions_kiss}!

• bohusbebis
    babyfia skrev 2010-04-12 22:19:47 följande:
     Jag måste ngn dag ta tag i att knåpa ihop ett bakstycke så det blir lite mörkt i vagnen. Jag har den ofta som singel och får hänga filtar för solen kommer från alla håll o kanter nu i detta underbara väder . Kan du inte ringa och be dom skicka ny att sätta dit?  Innan vi köpte vagnen läste jag många härinne som gjorde så. Våra har hållt, än så länge....
    Med risk för att bli tjatig, har skrivit om den tidigare i tråden, så måste jag bara puffa för den i mitt tycke genialiska "bakstyckefickvarianten" från Sunmate. Med lite fix, några resårsnoddar i sidorna och kardborrar så passar den precis i "hålet" på vår Sport. Nu har vi oftast storebror i fram och lillasyster bak, men när nån av dem sover i huvudsitsen så fäller vi ner denna. Lite extraförvaring (plats för nån flaska, blöja etc - och "mörkläggning". När den inte används "i hålet" så har vi den vikt på mitten (med kardborrefästen nertill som vi fäster upptill, om ni förstår...). Då slipper lillasyster slå huvudet i den... Eller så viker jag in den under suffletten, på så sätt täpper man till det fula hålet mellan huvudsitsen och sufflett...
    Hittar inte nån länk just nu, men jag har för mig att den fanns på Babyproffsen vid Backaplan i Gbg...
  • bohusbebis
    babyfia skrev 2010-04-13 09:17:15 följande:
    Tack! Nu när jag ser den igen tycker jag den verkar jättesmart. Att man bara viker upp den sedan när båda ska sitta är ju fiffigt. Då får man ju fortfarande lite förvaring för småplock som mobil & nycklar och nu när det börjar bli så varmt är det bra att kunna ha en vattenflaska med sig ju .Kostar den 199 på babyproffsen med tro? 
    Har för mig det, men det var väl ett halvår sen eller så... Jag skarvade kardborrarna lite där man sätter fast den i själva handtaget för att få den att sitta bra. Sen får man använda lite fantasi för att fästa den i "öglorna", för mig har det funkat med rund resår med en knut på. Du klurar nog ut nåt när du ser den.
  • bohusbebis

I den gamla tråden som "gått om" denna frågade nån om slang/däck. Svarar i denna tråd så att denna aktualiseras... Kolla på Biltema. 12" Innerslag 29:-, däck med samma mönster som PT-original 59:- (dock helsvarta, men skitsnygga på). Prisvärt! Lätt att byta åxå, lättare än att byta cykeldäck iaf.

Nån frågade tidigare var man kan få tag på nya klädslar etc. Ser att man på Phil&Teds hemsida www.philandteds.com kan shoppa i nätbutik, bland annat klädsel till Sport samt reservdelar, som originaldäck och slang etc... Lite dyr frakt, kollade lite på kul, tror det var 20 euro...

• bohusbebis
    frankrike skrev 2010-04-14 20:05:12 följande:
    Hur gör ni när ni lämnat stora barnet på förskolan och den lille sitter bak. Flyttar ni fram eller går ni med vagnen tom fram?
    Det finns nån som tagit fram/köpt specialadaptrar (ej original) så att syskonsitsen uppe blir vänd mot "föraren". Kanske kan vara nåt? Om man orkar flytta upp sitsen alltså...
    Vi kör ofta lillasyster (drygt 1 å 1/2) bak, om storebror (drygt 4,5) suttit fram men han har en tendens att hoppa i och ur... Man får bara tänka på att det kan bli lite baktungt.
  • bohusbebis
    Lilla Fjun skrev 2010-04-15 10:46:58 följande:
    Aldrig hört talas om. Var köper man sådana?
    Om jag förstått det hela rätt så är det en tjej som specialbeställt dessa, helt privat alltså. PM:ar dig.
  • bohusbebis
    norgesessan skrev 2010-04-16 13:31:11 följande:
    Har redan klurat ut en enkel säkerhetslösning när man har den adaptern..En lång rem eller nåt liknande, som jag drar genom bygeln på syskonsitsen( den vid huvudet), sen fäster jag änderna i handtaget...Då trillar hon iallafall inte bakåt om det skulle hända nåt, och banden tar ju lite av tyngden med..
    bild tack! nyfiken...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17