babyfia skrev 2010-04-12 22:19:47 följande:
Jag måste ngn dag ta tag i att knåpa ihop ett bakstycke så det blir lite mörkt i vagnen. Jag har den ofta som singel och får hänga filtar för solen kommer från alla håll o kanter nu i detta underbara väder . Kan du inte ringa och be dom skicka ny att sätta dit? Innan vi köpte vagnen läste jag många härinne som gjorde så. Våra har hållt, än så länge....
Med risk för att bli tjatig, har skrivit om den tidigare i tråden, så måste jag bara puffa för den i mitt tycke genialiska "bakstyckefickvarianten" från Sunmate. Med lite fix, några resårsnoddar i sidorna och kardborrar så passar den precis i "hålet" på vår Sport. Nu har vi oftast storebror i fram och lillasyster bak, men när nån av dem sover i huvudsitsen så fäller vi ner denna. Lite extraförvaring (plats för nån flaska, blöja etc - och "mörkläggning". När den inte används "i hålet" så har vi den vikt på mitten (med kardborrefästen nertill som vi fäster upptill, om ni förstår...). Då slipper lillasyster slå huvudet i den... Eller så viker jag in den under suffletten, på så sätt täpper man till det fula hålet mellan huvudsitsen och sufflett...
Hittar inte nån länk just nu, men jag har för mig att den fanns på Babyproffsen vid Backaplan i Gbg...