![bohusbebis](/avatar/thumb/bohusbebis/5ca637eae15014ba82a66bdb0f1c99d1.jpg)
-
Tipsa gärna om du hittar nåt bra på nätet, för en som bor på vischan å inte hittar nåt häromkring! Lycka tillEster Bus skrev 2010-02-16 09:13:26 följande:Ahh men fint då känns det som att man kanske skulle ut och reka lite tyg då :) När ni har köpt vindavisande tyg är det då köpt på nätet eller i butik? Vad rekommenderar ni för varianter? Är just nu lite inne på att man kanske ska sätta en lättare flece som insida också och ett vindavisande som utsida.
-
Jag har en grå, undanlagd. Ville ha nåt lite roligare så jag sydde egna tjockare dynor så det blev samma fram å bak å bunnyn blev liggande. Gillar kudden, men själva dynan kanske är lite "sladdrig". Bra pris hos Fritidsportalen, tror min kostade 398... Snyggt med rött!kaffeegott skrev 2010-02-17 11:37:36 följande:Finns på Fritidsportalenwww.fritidsportalen.se/group.asp?group=509Ingen som har en Buggy Bunny-dyna? Vill veta om den är bra eller om jag s´ka satsa på en annan...
-
Måste bara lobba för denna, igen:segnälkab skrev 2010-02-18 18:32:00 följande:jag är också ny här:) hade en Vibe i somras som jag var irriterad på redan från början. blev 5 månader sen sålde jag den till rejält underpris, nu har jag fastnat igen, men nu blir det en sport vilken jag tycker verkar 100 gånger bättre.är det bara en mugghållare du vill ha? Annars finns ju hangbag att köpa till, så får du plats för lite småpyssel också:) annars tror jag som tidigare talare at det säkert passar med ett universal.
http://www.amvina.se/sunshinekids/buggymate.aspx
där det ju åxå går att trycka ner 2 flaskor. Har även Hangbagen och de fyller olika funktioner så jag varierar med dem (just nu sitter hangbagen så fint på vår singel MT). Med lite fix å trix så har vi denna som skydd till huvudsitsen när lillan sover där (istället för plastskynket). När båda sitter, fram och i bak, så viker jag ihop den och om det behövs "fäller in" den under suffletten. Fast utan flaskor i då förstås. -
Vi har en PT Sport, med lillasyster i syskonsätet bak, storebror i huvudsitsen när han vill åka. Om man har bebis kan denna ligga i huvudsitsen som är fälld i liggläge. Syskonsätet sätter man då på adaptrar ovanför huvudsitsen. Alltså samma vagn, olika möjligheter. Vibe och Dash fungerar på samma sätt, lite olika utförande bara. Syskonsitsen har bara 2 lägen, sitt och viloläge (blir ungefär samma sittvinkel som babyskyddet i bilen). Vagnen är inte längre/större/bredare än en Urban Jungle Singel. Suveränt! Har åkt flyg/ X2000 å lokaltåg/buss med den och den är helt suverän när man åker ensam med 2 barn och lite packning. Oumbärlig. Den blir förresten mindre än en UJ när man viker ihop den, för den går att fälla på mitten...Strumpan08 skrev 2010-02-19 12:10:15 följande:Är det något liv i denna tråd än? Jag har tittat på syskonvagnar nu och kikat på era bildtrådar och förstår inte en sak. Det finns två olika varianter, en med ett litet säte där bak som inte verkar gå att få ner i liggläge, och en där det finns liggläge med plats för vad jag antar är en mjuklift, vad kallas de två alternativen? Och kan man ha vilken som helst av modellerna med vilken som av alternativen? Och sen undrar jag en till sak, är det någon som vågat sig ut och åka buss med vagnen? Hur får ni plats? Tänkte att den blir väldigt lång...
-
Vi har en Sport och har även en Skip*Hop Duo Double som du är inne på. Vi fäster den på sidan, ena rem/spännet under suffletten på ramen och den andra runt bumperbar/syskonsätefram-fästet. Funkar utmärkt. Finns ju även P&T:s egna Pannierbags som man kan ha på sidorna, slukar massor men är krångliga att ta av å på. Är mer som "säckar" så allt ligger hullerombuller, några småfack för typ plånbok finns. När vi varit på "luffen" så har vi haft Skip*Hop:en och en Pannierbag och fått med oss nästan allt för 2 barn för en weekend etc. Vet inte hur dessa väskor passar för Vibe, dock. (titta efter SkipHop på Blocket el Tradera, ibland finns där fina för 500-700 kr, då är det prisvärt tycker jag).Suwe skrev 2010-02-19 23:04:25 följande:Har inte haft tid att följa med i den här tråden sedan vi väl bestämde oss och köpte våran Vibe. Nu börjar det dock bli dags att börja använda vagnen snart då lillebror är beräknad om 1,5 vecka. Det jag börjat fundera över är skötväska. Är det någon som har några bra tips? Har varit inne på Skip Hops Duo Double (tror den heter så) Den för syskon/tvillingar iaf. Den verkar superbra och stor, men är tyvärr väldigt dyr. Ett ännu större poblem med den verkar vara att den inte alls passar på vagnen eller är det någon som har någon annan åsikt? Provade i affären idag och det verkade inte funka alls, så nu känner jag mig helt vilsen. Vad ska man välja? Den bör vara riktigt rymlig.
-
Förresten var det nån som funderade lite på att skaffa sittdynor, kolla här.
http://www.blocket.se/stockholm/Phil_and_teds_sittdyna__buggy_bunny__25990641.htm?ca=15&w=3
(inte min annons, förstås)
(dottern morgonpigg därför denna okristligt tidiga morgonaktivitet vid datorn, orkar inte med att se på Teletubbies). -
Samma här...Rosenbarn skrev 2010-02-20 06:37:57 följande:Skulle köpt direkt om de inte vore vi bodde i örebro o inte sthlm och frakten blir ju dyr
-
Eller köp två stycken Skip*Hop Duo (den "enkla") och sätt på samma sätt på varje sida... Mer jämn balans´+ att de är avtagbara. Har för övrigt inte haft nåt problem med att det blir ojämnvikt när vi bara haft Skip:en på ena sidan. Lycka till.Suwe skrev 2010-02-20 10:53:23 följande:Supertack för dina erfarenheter. Så bra det är att ha er att fråga Då får jag lite mer hopp ang. Skip Hopen. Ska gå in och testa igen i någon affär, tänkte aldrig på att testa på sidan när jag var där. Frågan är om det kan bli fel viktmässigt bara, antar att den blir rätt tung då den är så pass stor. Pannierbags tycker jag verkar lite osmidiga i och med att det är så få fack, så som du säger allt ligger hullerombuller.Har faktiskt haft lite span på Skip Hopen på Tradera, men blocket har jag faktiskt inte tänkt på. Som sagt stort tack för alla tips!
-
Allt prat om Buggy Bunny fick mig att ta fram min ur garderoben och testa den. Vore kul att höra vad ni andra tycker om den åxå sen. Kan bara tro att den sitter bra i just syskonsitsen, för det är dåligt med fastsättningar på den. En kardborre mitt uppepå bara, som går att sätta runt stången på syskonsitsen. Benen "hänger" liksom ner i varukorgen och det ser helt okej ut. Funkar kanske för barn som sitter hyffsat still. Vår resenär däremot hoppar gärna i och ur, kravlar runt (ja hon lyckas faktiskt med det och har sin favoritplats i varukorgen!). Nä, den åker nog in i garderoben igen... Fast jag gillar kudden. Undrar om man kan använda bara den på nåt fiffigt sätt...
Försöker lägga in en bild, men vet inte hur man gör. Lägger den i mitt bildarkiv istället om jag lyckas med det. -
Det blir lätt så. Å inte blir det bättre med tiden.. Vad ska man göra när ungarna inte vill åka vagn längre...ninos skrev 2010-02-22 16:20:09 följande:Sport eller Vibe? Åhh jag kan inte bestämma mig. Kan ni råda mig tack?Har visst börjat boa ordentligt känner jag för vagn är det ända jag tänker på för närvarande.
Vilken som är verkligen en smakfråga. Vi tyckte Sport var mer tilltalande, smidig och läcker. Man måste testa dem i verkligheten.