Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

happy73 skrev 2010-03-25 09:44:15 följande:
    Kul att det gick så fort med era beställningar. Jag sitter nu mest o surar över varför många begagnade pt vagnar nästen är lika dyra som nya. Vem köper dem?.
    någon gör ju de. någon som inte har koll på pris
  • Rosenbarn
    Malinen skrev 2010-03-28 16:51:18 följande:
    Ville bara tacka Rosenbarn, babyfia och tjej83 för svar. Ska se om inte jag kan fästa upp sitsen, annars får hon åka utan lift.  Jag har en onetree hill dyna som kan fungera som madrass istället för fårskinn. Är det någon som har tips på tunna vår och höst åkpåsar tas det tacksamt emot.
    Vi är många som har sytt vindskydd och de fungera lite somen åkpåse då de skyddar från vind samt värmer lite.

Annars finns de ju snuggel något..hmmm typ denna http://www.littlekidscorner.se/sv/article/3856/akpae_buggy_snuggle_gra_svart_randig

Men rekomenderar ett vindskydd
  • Rosenbarn
    Ville Mor skrev 2010-03-28 22:33:18 följande:
    Nu är jag så där trög igen...Ni med Vibe, det ska ju gå att fälla ihop vagnen med syskonsitsen på därbak om jag inte ha fattat det fel. Försökte förut idag när vi skulle ha in den i bilen men fattade inte alls hur det gick ihop sig. Den verkade inte passa in någonstans. Någon med en förklaring eller kanske har någon hittat en video på hur man gör? Hursomhelst så är jag tacksam för svar!
    Inte testat så  vet inte- Aldig haft vagnen i bilen förutom när vi hämtade den. men nu har vi köpt ny bil så nu får den vi plats kanske får testa
  • Rosenbarn
    emis skrev 2010-03-30 19:43:11 följande:
    Vi funderar på att köpa en P&t vibe.. undrar nu om ni kan hjälpa mig att svara på en fundering .. Jag har hört att man kan höja sufletten på vibe för när syskonet sitter där uppe.. Är detta något som nån av er känner till??.. Har provat att sätta han i en sport vilket resulterade i att han hade huvudet precis under sufletten.. Tack
    Sufletten går att ställa in genom att man skjuter den på ramen upp  eller ner, Det är jätte smidigt. Jag har en son som sitter i syskonsäte upp och han sitter jätt bra!
  • Rosenbarn
    emis skrev 2010-03-30 20:05:45 följande:
    Tack då har jag nog bestämmt mig för att det blir en Vibe det var den sista lilla funderingen som jag hade.. tycker att det verkar vara en jätte bra vagn så det var ju toppen att det funkar  
    En bra sak med VIBE är att du kan fälla suflett åt fel håll. Alltså framåt och sedan lägga mjuklift åt fel hål (huvudet framåt) då blir de som en vanlig vagn när du enbart har ett barn.
  • Rosenbarn
    Nanna80 skrev 2010-04-03 16:37:32 följande:
    Hej! Jag har en P&T sport, & nu tänkte jag tvätta den. Någon som tvättat klädseln i maskin? Går det? Eller ska jag hellre tvätta den för hand?Hur har ni andra gjort???Tack för svar!/Sandra
    Hur smutsig är den???  Vet att många bara använt massa våtservetter!!
  • Rosenbarn
    happy73 skrev 2010-04-04 20:09:40 följande:
    finns det sitt dynor till sporten eller är det bara viben sm har det?
    Kollar man på PT hemsida står de ju att de finns att köpa som passar står ju inte specifikt att de inte passar..???
  • Rosenbarn
    Tinn69 skrev 2010-04-06 20:57:07 följande:
    Hej alla! Vi har en Phil&Ted Vibe och väntar nu vårt andra barn. Nu undrar jag hur tanken är när man bäddar för babyn... Kan man köpa till en Vibe cocoon mjuklift? Jag menar får den plats under syskonsitsen som ska monteras ovanpå? Eller är tanken att man bara ska lägga en åkpåse i den nedfällda delen för babyn? Och när det gäller syskonsitsen, ska den monteras i det allra översta läget (det finns ju ett par olika höjdlägen som man kan sätta den i om jag förstår saken rätt)?Vi tycker även att vagnen är ganska svårstyrd när man sätter det främre hjulet i swivelläge... Har vagnen väl börjat svänga är det nästan omöjligt att få den att gå rakt fram igen utan att man petar till hjulet med foten så att det kommer i rätt läge! Hjulen är väl pumpade och jag tror inte att vi kan ha monterat något fel! I dagsläget har vi alltid hjulet i låst läge, men då mister man ju hela vitsen med att ha en 3-hjuling... Kanske blir det bättre när man har två barn i vagnen och den därmed blir tyngre, men jag har svårt att tro det. Fler som varit med om detta? Någon som vet vad vi ev. kan ha gjort för fel?  Tinn
    Du kan välja hur du vill bädda- Har du vagnen inne hemma behöver du ju ingen lift utan liten madrass/eller liggunderlag och sedan bädda med täcke och kudde. Men har du användning av att böra runt- köp en lift. Behöver ju inte vara PT utan babgyproffsen har passade. Hur du fäster syskonsits ovan babyläge kan du välja själv.   Att du upplever den svårt styrd verkar vara att den vobblar. När köpte nu den??? Har du garanti kvar?
  • Rosenbarn
    Tinn69 skrev 2010-04-06 21:16:44 följande:
    Vi köpte den i höstas, nov eller december, från Odenplansbarnvagnar.se. Jag kan inte säga att den "vobblar" fram o tillbaka, utan har den börjat svänga åt t ex vänster så är det väldigt svårt att få den att gå åt något annat håll utan att själv rätta till hjulet...Tror du att det är något jag ska kontakta dom om?
    Ja de tycker jag du ska göra För den är ju så ny och den fungerar ju inte som den ska enligt din beskriving!!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17