Tinn69 skrev 2010-04-06 20:57:07 följande:
Hej alla! Vi har en Phil&Ted Vibe och väntar nu vårt andra barn. Nu undrar jag hur tanken är när man bäddar för babyn... Kan man köpa till en Vibe cocoon mjuklift? Jag menar får den plats under syskonsitsen som ska monteras ovanpå? Eller är tanken att man bara ska lägga en åkpåse i den nedfällda delen för babyn? Och när det gäller syskonsitsen, ska den monteras i det allra översta läget (det finns ju ett par olika höjdlägen som man kan sätta den i om jag förstår saken rätt)?Vi tycker även att vagnen är ganska svårstyrd när man sätter det främre hjulet i swivelläge... Har vagnen väl börjat svänga är det nästan omöjligt att få den att gå rakt fram igen utan att man petar till hjulet med foten så att det kommer i rätt läge! Hjulen är väl pumpade och jag tror inte att vi kan ha monterat något fel! I dagsläget har vi alltid hjulet i låst läge, men då mister man ju hela vitsen med att ha en 3-hjuling... Kanske blir det bättre när man har två barn i vagnen och den därmed blir tyngre, men jag har svårt att tro det. Fler som varit med om detta? Någon som vet vad vi ev. kan ha gjort för fel? Tinn
Du kan välja hur du vill bädda- Har du vagnen inne hemma behöver du ju ingen lift utan liten madrass/eller liggunderlag och sedan bädda med täcke och kudde. Men har du användning av att böra runt- köp en lift. Behöver ju inte vara PT utan babgyproffsen har passade. Hur du fäster syskonsits ovan babyläge kan du välja själv. Att du upplever den svårt styrd verkar vara att den vobblar. När köpte nu den??? Har du garanti kvar?