Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Nu funderar jag!! Fick ett nytt skydd för babyläge då de gamla gick sönder...Sprack i mitten. Ska man sy om de gamla eller hur kan återanvända de??

• Rosenbarn
    Toffifee skrev 2010-04-26 22:28:13 följande:
    Är det nån skillnad på syskonsitsarna på Sport,Dash och Viben?Högre el lägre rygg tex?Vilken tycker ni är bäst av de vagnarna och vilka är fördelarna/nackdelarna?Hoppas nån vill o kan ge svar
    Vibe är rymligare än sport men sport har något högre säte. Däremot har du mera utrymme till suflett på vibbe+kan sätta syskonsits i två lägen.
  • Rosenbarn
    ninos skrev 2010-04-28 07:30:07 följande:
    Akuta frågor! Snälla hjälp mig. Jag har en Vibe;1. Har man dynan kvar under mjukliften i stora sitstsen i bebisläget eller ska man ta bort den? Det känns lite som bebis hamnar i bakåtlut tyckte jag igår på premiärturen. Jag har inte tagit bort dynan.2. Såg i en bildtråd att någon hade ett solskydd/insektsnät i hålet bak för bebisen, såg ut som plastregnskyddet som följer med men i nätaktigt tyg. Finns dessa att köpa? Om ja, var? Om nej, har någon mönster, om ja, var?Känner mig inte helt sål på vagnen ännu men det kanske är nybörjar fel. Igår kändes det som prinsessan fick solen i ögonen hur jag än gick Snälla var min hjälte och HJÄLP MIG!
    1. Jag har tagit bort dynan för att få de mera plant samt skydda. kolla så tyget är fäst rätt. samt mjukliften inte är intryckt upp mot fotstödet.

2 singel uv skyddet har en del att sätta bak i babyläge
  • Rosenbarn
    t h o w e skrev 2010-04-28 07:52:40 följande:
    Jag har också undrat, tycker det känns som att lillan lutar jättemycket neråt med huvudet när hon ligger i huvudsitsen.. Känns som att remmen som sitter på baksidan borde sitta lite högre upp..
    Mm de ser ofta så ut. Men se till att knapp som finns strax efter tyget på ramen slutar i knäppt. Sedan kan man ju alltid spänna banden runt lite.
  • Rosenbarn
    SMARAGD skrev 2010-04-28 18:45:12 följande:
    Nu närmar det sig att köpa vagnen =) Men först, hur är viben för långa personer att köra? Även med syskonsitsen, även om det inte e aktuellt nu...... Tack
    Mannen är över 1.90 och han kan köra den. DOCK måste man trycka ner sufletten rätt långt ner annars kan han inte hålla runt hela!!
  • Rosenbarn
    SMARAGD skrev 2010-04-28 19:34:14 följande:
    Vet du om det finns förlängningshandtag för dessa vagnar?Jag är 186 cm o gubben min 201 cm .... Men det skall nog gå bra..... Testkört sporten, det verkade fungera ok.. O det sägs att viben är aningen högre o bredare:P
    Tror att kanske UJ passar sporten men är en hundra.
  • Rosenbarn
    SMARAGD skrev 2010-04-28 20:31:26 följande:
    haha ok :P *känner sig korkad*
    Nej känns dig inte de. Ska kolla och se om jag hittar
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17