Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

Nialex skrev 2010-05-26 18:51:59 följande:
    Rosenbarn: Jag trodde inte den passade :-P Du kan ju få låna min vanliga mjuklift ett tag om du vill. Kommer inte använda den på länge än iaf
    Tack men hon ligger inte så ofta längre så de går ändå Men måste se hur du fäste sidväskan
  • Rosenbarn
    systeryster79 skrev 2010-05-27 19:15:49 följande:
    Alf: Det kanske var måndag hela 2008!! Vi verkar i alla fall fått den skakiga varianten av Vibe, SURT!
    Idagh började min att skaka också
  • Rosenbarn

Men de är framhjulet.....Garnti gick ut i mars....Vad gäller enligt konsumentlagen???

Alf skrev 2010-05-27 17:02:43 följande:
    Hej,Vi har haft vår Vibe sen juni 2008, och är sjukt missnöjda med den. Själva funktion och design, dvs att den är snygg och smidig med barnen "staplade" på varandra är inga problem. Den är smidig inne i stan, och barnen trivs bra i vagnen, vare sig de sitter fram eller bak.Dock är kvaliteten på vagnen under all kritik. Vårt framhjul började vobbla efter ca 3 månader, och sen dess har Babyland bytt hjul två gånger och monterat distans 1 gång. Inget har hjälpt och vagnen vobblar fortfarande när man kör den tom eller med bara minsta barnet i. Dessutom gav ena dragkedjan upp i förra veckan, vilket kändes lite som grädde på moset.Babyland vägrar att ta i vagnen och säger att garantin gått ut, när det i själva verket är en reklamation enligt konsumentköplagen.Om jag fick göra om allt nu skulle jag köpt en Urban Jungle istället. Bred, inte så snygg men i alla fall hållbar.Vi krigar med Babyland just nu om att få en ny vagn eller pengarna tillbaka. philandtedvibe.blogspot.com/Är alla andra nöjda med sina Vibes eller är det bara jag som fått en måndagsexemplar?
  • Rosenbarn
    Alf skrev 2010-05-27 20:05:21 följande:
    Hej Rosenbarn!Jag skrev precis en uppdatering på min arg-blogg om just vad Konsumentköplagen säger. I korthet säger den att: Ursprungliga fel skall rapporteras till säljaren asap. Om man gör det inom 6 månader från inköp är man safe. Säljaren har rätt att 2 gånger åtgärda fel, och den 3 gången ta in den för reparation. Därefter har köparen rätt att begära ny vara eller pengar tillbaka. Efter en åtgärd förlängs reklamationsrätten på felet med 3 år. Det betyder att om säljaren reparerar hjulet efter 2 år, så får du reklamera samma fel i 3 år till. Om säljaren inte efterlever lagen är det Allmänna Reklamationsnämnden som hanterar ärendet.Jag rekommenderar att du ringer till din konsumentvägledare och pratar med dem. De har grym koll och är väldigt hjälpsamma.Kolla gärna vad jag skrivit på: philandtedvibe.blogspot.com/Sen vill jag såklart gärna säga att jag hoppas att du inte köpt vagnen på Babyland. Det verkar som om dom systematiskt frångår konsumentköplagen och försöker slingra sig så gott de kan... Aldrig mer!Vänliga hälsningar-ALF
    Den är från Barnes Hus..Köpt Mars 09....Ska ringa dem i morgon!
  • Rosenbarn

Jag fick veta att jag skulle få nya delar till hjulet hemskickat till mig för de vobblande hjulet. Inte haft problem innan. Vagnen är köpt på annat ställe så har långt till affären så fick bet. lite på frakten på 100kr men helt nya delar så hoppas de kommer fungera....

• Rosenbarn
    tobiq skrev 2010-05-28 20:40:31 följande:
    Ni som skriver att hjul har vobblat, hur menar ni då? Vårt ena bakhjul ligger inte alls bra sen en tid tillbaka, hjulet väller liksom utanför plastramen och det blir ojämnt att köra och vagnen vaggar liksom framåt. Har bara haft vagnen i ca 2 månader, köpte den från kopbarnvagn.se, hoppas att dom är samarbetsvilliga om vi måste få det lagat!
    Mitt fram hjul skakar fram och tillbaka..Inget med de bakre..

Stört nöjd med min VIBE och inte haft problem med de innan. Inga andra defekter heller bara detta. Men de har åtgärdad detta på modell  09. Nöjd med suflett och steglösa inställning, fälla med syskonsits mm Så toppen att de gick bra när jag ringde och påtalde detta
  • Rosenbarn
    t h o w e skrev 2010-05-29 00:13:21 följande:
    japp.. eller alltså det är ju fortfarande i plast men mycket mycket mjukare och mer följsammare plast.. Kan tänka mig att det inte heller blir lika hårt och svårhanterligt som i vinter när det blir kallt.. Det var riktigt stor skillnad på vårt gamla regnskydd och detta i materialet..Om du kan så försök ta dig till en barnvagnsaffär och känn på regnskyddet och så jämför du med det du har, det är STOOOOOOOR skillnad..Och det var tydligen en utav grejerna Phil&Teds har förbättrat..
    Okej har också de i kartong men när mitt lilla vindskydd gick sönder för babyluckan fick vi ett nytt som var mjukare... mycket bättre hade velat haft ett sånt stort ju. MEn men
  • Rosenbarn
    Nialex skrev 2010-05-29 08:19:39 följande:
    Okej, då vet jag vilket regnskydd jag ska skaffa då Har inget till viben, bara det gamla jag hade till EL och sen det som följde med till mjukliften. Ska väl ta mig iväg och köpa ett, men jag undrar om inte Babyproffsen hade det i kartong. Men de ska väl kunna ta hem det andra också?
    de har bara kartong, ringde o fråga
  • Rosenbarn
    Nialex skrev 2010-05-29 19:20:58 följande:
    Skit också. Då får jag leta nån annanstans. Ska in till Babyproffsen och byta en av våra väskor... Hur längesen är det vi hämtade ut vagnen? Det började ju inte så bra. Är snöret man drar åt som frasat till sig. Tycker inte det ska bli så på nån vecka bara. *morr* Och det var ju väskorna som egentligen inte passar till modellen heller, så ska gnälla lite... Eller gubben får gnälla
    Snöret???? på väskan?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17