Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Men tycker också det hade varit fiffigt, P&T skulle haft nåt sånt som tillbehör, då hade det ju varit testat och officiellt godkänt..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Hehe Men jag håller med...Dårligt utbud på tillbehör...

• norgesessan

Lolollis, tyvärr är dom SKIT! Dom sitter inte som på bilden, men sticker ut lite på sidorna...Ena fästet trillade snabbt av..(två små metallklämmor). Man får hitta på alternativa lösningar.....

i somras forsökte jag binda fast den på nåt sätt, men fick inte till det helt..
    Har bilder på den i gallerin, men där syns inte det....Fick sätta fast den med andra klämmor, hänga skötväskan framför med mer...(det höll inte).

• norgesessan

finns iallafall en med små krokar, den har vi...Vi köper inte en ståbräda till...kostar ju ca. 500kr.

• norgesessan

Nej, krokarna går inte runt stången. Men den stora gör...(har inte testat själv.)

• norgesessan

Nu experimenterar jag massor..Men bara som singelvagn, får inte plats till syskonsitsen nånstans...
    Jag tog min mjuklift...Den någon har med suflett hade nog varit jättebra i mitt projekt..
    Har Carenas. Plattan var ju redan kapat, så jag kapade den lite till...så lång som jag ville att ryggdelen skulle bli. Sen stoppade jag i den igen, så den var uppe vid huvudänden.

Vagnen i liggläge, bygelen på.

Nu sätter man i mjukliften på felhåll, och ryggen får stöd at bygelen. Det var nåt gummiband och kardborreband på mjukliften, så det drog jag/satte fast på bygelen.
    Plattan gled inte ner när hon testade den.

Har en Pozy tygsele jag fäste i bygelen, då satt hon bra, kunde tillochmed ställa sig upp i vagnen, och fortfarande vara fastspänd.

Måste testa ute nångång...Det är ju lätt att ta lss den och lägga den på rätt håll om Jonathan skulle behöva sitta, sitsen kan ju fortfarande sitta bak, man kan bara inte använda den till ett barn...(Så länge mjukliften sitter baklänges).

Ska fota när jag testar den ute.

• norgesessan

Det underlättar om barnet lutar sig framåt. fungerar det att ha honom sittandet i läget med sdragkädjorna nere (med spännerna) är det lättare att ändra från liggläget.

• norgesessan

Spännerna är till för att hålla ryggen på plats om barnet lutar sig långt fram...

• norgesessan

Sporten gissar jag....Spännen bak på ryggen, 2 stk.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17