Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Det är lugnt att fortsätta ha den lille bak, annars kan du öva dig på att klicka loss syskonsitsen med henne i, och sätta den framme.

Jag har också haft henne framme och stora bak, det funkar till en viss vikt. Hon har också klarat av att flyttas från sits till sits utan att vakna.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Jag ska köpa ett Graco bilstolsskydd om jag får köpt adaptrarna snart (egendesignade av en privatperson som gör att man kan ha syskonsitsen mot sig där framme)

• norgesessan

JAg har det dubbla, det är enda som skyddar väskor på sidan, och sidan på sidan av sitsen när den är i liggläge.

• norgesessan

Började så smått runt 4 månader, det gick jättebra.

• norgesessan

Det ska finnas en bild någonstans i tråden, men kommer inte ihåg vart..

Hon har gjort en rak adapter, istället för den böjda som man har när man har syskonsitsen framme. Man klickar i adaptern där man annars sätter den gamla, sen klickar man syskonsitsen i andra änden, då blir den bakåtvänd.

• norgesessan

a hjärtan. Singelskyddet tillsport täcker frambarnet och sufletten (rätta mig om det med sufletten är fel). Det skyddar inte sidan som blir när den är i babyläget. Man använder plastskyddet som kom med vagnen till babyluckan.

På viben täcker det inte sufletten ens, (rätta mig igen om jag har fel), det sitte ri kanten av sufletten och sätts fast med en dragkädja.

Väskor på sidan skyddas häller inte.

Har ett tullsa som skyddar lite bättre, men väskor på sidan skyddas inte ordentligt, det är för stort hål framme, samt att det slutar mitt på syskonsitsen bak, så jag gissar att ryggen på syskonsitsen blir våt om det regnar rejält. Samt att man inte ser nåt.

• norgesessan

JAg ska snart få adaptrarna! Gissar att dom skickas imorron, har jag tur får jag dom på lördag, annars får jag dom nog på måndag..

• norgesessan

Tror inte någon har hunnit testa den än..
    Om jag bara föreställer mig den så hade jag använt täcke, eller en åkpåse om det finns ensomär smal nog.
    Hade haft en fårfäll som madrass. (har precis köpt en, fattar inte att vi inte köpte en direkt).

• norgesessan

Ja, det får vi.... Men jag tror inte den kommer före måndag..
    Hade varit roligt om jag fick dom på lördag, för jag och lillan ska ut på söndag.

• norgesessan

Dom australienska barnen har nog krympt snabbt, för på sporten är dom ju dubbelt så långa som man behöver...

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17