Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Läängtar skrev 2011-03-10 10:15:39 följande:
    Nä nu hade ja ju fel, den är ju i Tyskland fortfarande :(
    får fortfarande inte upp nåt...
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-10 12:10:33 följande:
    SagaLee: fick en länk till fraktbolaget.. Där får jag upp vart vagnen befinner sig!! Segt som fan verkar det gå
    ser ändå inget på länken.. eller om jag kopierar in "koderna"... SEGT!!!!!
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-10 13:07:11 följande:
    Nu kan ni söka på era paket på posten.se
    nope... varken via DPD:s hemsida el posten...
    Så här ser meddelandet ut som jag fick i ett separat mail från pingpong... fast det har ju inte gått riktigt 48 timmar sen jag fick det... HAR INGET TÅLAMOD!!!!!

//By DPD online shipment tracking DELIStrack you can check the current shipping status of your DPD parcel.

If the upper delistrack link do not work, then copy following link into your browser adress bar.
    DELIStrack: extranet.dpd.de/cgi-bin/delistrack&lang=en&pknr=01345009908777
  • bohusbebis
    spigg skrev 2011-03-10 13:31:21 följande:
    Ååå! Är så glad! Idag för några timmar sen kom min Vibe 2 och den är så himla, himla fin. Kunde inte vara med nöjd. Beställde den i helgen och den kom nu, det är ju helt fantastiskt snabbt!

Har bara en fråga, minns att jag läst något om den röda remmen på syskonsitsen, men hittar det inte nu. Vad är det man ska göra med den remmen, fästa någonstans? Har alltså syskonsitsen fram och bebis bak i mjuklift.
    Åh grattis! Vilken lycka!! Varifrån beställde du?
    Kan dock inte svara på den röda remmen, tror inte så många brytt sig om att fästa den....
  • bohusbebis
    spigg skrev 2011-03-10 14:12:40 följande:
    mypram.de! Himla nöjd, de har svarat snabbt på alla mail och hjälpte till när jag klantade mig vid beställningen!
    Bess skrev 2011-03-10 14:01:32 följande:
    Röda remmen ska fästas fast i huvudsitsen så att säga, så syskonsitsen är mer stabil då den är framtill på vagnen. Lossa på remmen, så ser du säkert var du kan fästa den i huvudsitsen.
    Det är en säkerhetsrem alltså.
    hmmm... valde pingpong både för priset skull men framför allt för att de åxå svarade snabbt på mailfrågor och verkade väldigt tillmötesgående. Innan jag beställde ja....
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-10 15:38:29 följande:
    Lyckliga jag :)min vagn är i Malmö, sorterad å klar! Så imorgon får jag nog den!!
    Hoppas min smyger med i den leveransen åxå... Fast jag inte ser den... Mailade pingpong IGEN, men man börjar ju känna sig rätt hysterisk (vilket jag ju faktiskt börjar bli åxå)...
  • bohusbebis
    SkrikandesSkrikandesSkrikandes NU kunde jag se hur det går för min vagn!!!!!! Den pickades up IDAG kl 20.10!!! Grrrrrr Glöm helgpromenaderna....
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-11 08:14:21 följande:
    Bohusbebis: då kommer din på måndag då. Min hade puck up i onsdags kväll. Konstigt att dom skicka olika dagar när vi hade som status shipped samma dag
    Aha, nu har jag fått en förklaring iaf (efter att jag skickade ett synnerligen surt mail i morse). De hade bara fått Explorer m Explorer syskonsitsen och klagade och fick expressleverans av HH syskonsitsarna och valde att inte skicka vår vagn utan syskonsits utan att vänta in HHsitsen. Det var ju snällt tänkt, men varför inte meddela detta istället för att skicka ut ett mail att vagnen var skickad...
    Självklart vill de kompensera på något sätt, vad kan jag tänka mig? Ja, vad kan  man tänka sig... Fyra veckors semester som kompensation för de fyra veckor man släpat ungar utan syskonvagn... (nåja, i ärlighetens namn bara släpat på en unge utan vagn). Hjälp mig, vad ska jag svara då....?
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-11 09:38:09 följande:
    Okej! Tur att jag inte behöver Syskonsitsen förens i sommar då.. Haha! Får se vad som kommer, den är i min kommun lastad på en bil som kör ut paketen :) jag vet inte va du ska svara, nått tillbehör du behöver??
    Har ju kvar uv-skydd från den kvaddade vagnen (undrar om det passar?), även pannierbag:s som jag knappt använt... Kanske kan be om ett bra pris på en maclaren quest... Tänker nog inte ta med Explorern på nästa flygresa... Min leverans är ju skickad redan, så de får ju skicka nåt nytt isf...
    Läängtar, beställde du Expl + HH sits el Expl-sits?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17