Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

zasata skrev 2011-02-17 21:31:45 följande:
    njae... kommer ju nog ha den mest som singelvagn.. och då är den snyggare faktiskt.. trots alla fel, så behöver en uj med.. en scooter, en spider, och en sådan här: babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhom...
    vet du om nya zappen blir lika liten som den gamla? i så fall behöver jag den med ;D
    Undrar när man har FÖR många vagnar... Men nya Zappen blir inte långvarig, packade upp den och inser att mina barn är för stora för den, lillasyster kanske kan sitta i den nu men inte så länge som jag hade hoppats. Sitsramen gör ju sittytan något mindre - dessutom blir den inte fultl så liten och smidig som jag hade hoppats just pga ramen, vagnen måste åxå fällas i 2 delar. Nä, Bee:et får stanna - tillsammans med en Phil&Teds (vilken det nu blir). Zappen åker ut på blocket     För fullt såååå många oanvända vagnar går inte att ha...
    Ett problem med Phil&Teds tycker jag är att den blir såpass liten hopfälld, att knappt några resesulkys känns mindre hopfällda. Hittar inte nån bra resevagn - så Phil&Ted:en får vara det åxå. Problemet blir alltså att Phil&Teds begränsar antalet vagnar, eftersom den är så bäst...
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-02-18 11:27:08 följande:
    tycker explorer är jobbigt att fälla... med varukorgen..
    vad ska du ha för zappen då? ;) hur blir den ihopfälld den nya? 
    pm:ar dig istället efts det blir en massa prat som inte är om Phil&Teds
  • bohusbebis
    babyfia skrev 2011-02-20 12:07:09 följande:
    Jag har för mig jag läst att garrantin inte gäller om du byter ut syskonsitsarna, eftersom de inte är utprovade för just den vagnen. Bäst är att fråga där man tänkt köpa!
    Fast garanti gäller väl även för vagnen om man använder den som singelvagn... Så fel som uppstår pga att man har just "fel" syskonsits på lär väl vara få, snarare är det väl nåt som kan pajja på själva huvudvagnen... Sen behöver man väl inte tala om ifall man haft syskonsits på, eller vilken man använt?
    Tror det är för att man inte ska kunna stämma tillverkaren ifall den välter bakåt, eftersom tyngdförflyttningen blir lite annorlunda (men även detta måste väl ändå betraktas som marginellt....)
  • bohusbebis
    Bess skrev 2011-02-20 22:37:10 följande:
    Ni som har dynor i vagnen. Har ni dom för att dom fyller någon funktion (typ blir bekvämare för barnet, lättare att tvätta dynan än hela vagnen) eller har ni dynor för att det är snyggt?

Jag har inga dynor och funderar om det är värt att försöka sy några.
    Snyggt, kul att pimpa, lite mjukare för barnen och så skyddar det orginalklädseln en smula...
  • bohusbebis

ååååååå det dröjer ytterligare 1-2 veckor kanske innan vår explorer kommer!!!! har mailat pingpong flera gånger utan svar å ringde nu, men de kunde inte ge nåt närmare besked mer än att de kanske skulle få några imorgon... och att intresset är så stort att phil&teds knappt hinner få fram vagnar......
    Har du fått nåt besked om din Läääängtar ?
    får beställa lite mer reservdelar till sporten så länge...

• bohusbebis
    zasata skrev 2011-02-21 12:20:01 följande:
    segt fick med vänta skit länge
    det är ju så retfullt att just nu för att det dröjer så behöver vi verkligen vagnen....
    passade förresten inte knapparna på vindskyddsfiltarna (efter sportens mått) med knapparna på explorern? isåfall passar kanske inte uv-nät och sånt heller?
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-02-21 13:43:45 följande:
    nix passar inte,  vilket påminer mig om att jag skall köpa svart resår..!

Ja jag beställde 23 dec, skulle få v1eller 2 fick den vecka 4a!!! gud så många arga mail jag skickade,,, 
    hmmm... konstigt... frågade faktiskt just ifall Sportens UV-nät skulle funka och hon sa ja (visserligen var hon rätt dålig på engelska, fick fråga om flera gånger)... men det kanske var jag som slog i dina tryckknappar tokigt också? får väl avvakta med att sy mer till explorern....
  • bohusbebis
    lillabebben skrev 2011-02-21 19:56:08 följande:
    Har bestämt mig -ska sälja viben och köpa en sport istället. Har kikat på explorer också men det som avgör är priset och att alla verkar vara så nöjda med sin sport. Några frågor bara:

- Har hittat en helt ny hos återförsäljare, med syskonsists, för 5000kr. Är det ett rimligt pris? Tänkte köpa begagnat först men att köpa ny är ju bra med tanke på garanti och så.

- Vagnen är i färgen blå camo. Nån som har den - blir den lätt smutsig, är den snygg? Har två tjejer och den känns lite pojkig men utbudet är ju inte så stort och färgen ser helt ok ut på bild.O blått passar ju tjejer också

- Sporten tillverkas ju inte längre men  om man vill köpa tillbehör, finns det eller passar explorerns grejer till sporten också? Tänker på regnskydd o liknande...

- De största nackdelarna med sporten? Det enda jag kommer på är sufletten som inte alls verkar lika bra som vibens.

- Vad kan man ta för en nästan helt ny vibe med tillbehör?

Hoppas nån orkar svara
    Tyckte jag såg en marin/grå (utan camo) till bra pris hos köpbarnvagn häromdan
  • bohusbebis

vi har den blå på vår gamla Sport, men tycker tyvärr inte den är så sexig som den är... Blå Camo-blåa är mycket gladare och snyggare! (camo-färgen kan man ju "dölja" med dynor om man inte gillar den helt). Skulle absolut köpa en alldeles ny istället för en begagnad till nästan samma pris

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17