Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Minimimoon skrev 2011-03-03 21:35:36 följande:
    Nu tror jag vi äntligen har bestämt oss för en Explorer men har några frågor jag hoppas någon kan vara snäll och svara.

* Funderar också på att beställa från pingpong. Är det exakt samma modell som går att köpa i Sverige? för syskonsitsen är 200 kr dyrare där och då vill jag vara säker på att den passar också om vi köper sitsen härifrån.
    Ingår sufletten eller måste man köpa till den ytterligare? Hur ligger den i pris?

*Behövs det en mjuklift i "sovsäcken" för bebisen? Hur länge låg era små i den innan de växte ur?

*Måste man köpa ett singel- och ett dubbel regnskydd? eller räcker det med ett dubbel regnskydd även när man använder "singel-läget"?

Tacksam för svar!

Det är samma modell överallt vad jag vet, syskonsitsen passar oavsett. Även Sport/Dash/Hammerheads (dock ej Vibe) syskonsits ska passa på Explorer. Det som skiljer kan vara att regnskydd ingår nånstans eller så... Sufflett både till huvudsits och syskonsits ska ingå på Explorer.
    Kan just nu inte rekommendera just PingPong, vi är flera som väntat i flera månader på leverans därifrån. De säger att Phil&Teds har haft slut på vagnar... Oavsett var du beställer, dubbelkolla leveranstiden!!
    Dubbelregnskyddet är större bakåt än singel men funkar utmärkt att använda även om man använder vagnen som singelvagn. Om du vill ha ett singelregnskydd kan jag tipsa om tex ett från Axel&Ida el något annat universal, PT:s egna är ganska "styva" och otympliga.
    har inte haft nån bebis i pt, så jag är inte bäst på att svara. Men om du har lift så behövs knappast sovsäck, bara ett litet täcke. Det går ju att stänga igen liften. PT:s lift är relativt liten.
  • bohusbebis
    Minimimoon skrev 2011-03-04 12:27:24 följande:
    Stort tack för ditt svar. Den lille beräknas inte komma förrän i sommar så det är inte jätte bråttom med leveransen. Men om det är så att pingpong är svåra att få tag i när det blir problem så kanske det är bättre att beställa från någon annanstans.

Någon som vet andra utländska och billiga sidor ni rekommenderar i så fall? 
    Men om ni beställer nu kanske den kommer lagom till bf
    Om ni får bebis i sommar behövs absolut ingen sovsäck i babyliften, vet dem som inte haft lift heller utan bara bäddat i liggdelen med fårskinn eller annat mysigt...
  • bohusbebis

VARNING FÖR PINGPONG!!! ???
    Har nu varit i kontakt med Phil&Teds som säger att det inte är sant att pingpong skyller på Phil&Teds att de är försenade/ slut. Det finns fullt med Explorer i lager...
    Vad ska man tro? Har både mailat och ringt hela dan utan svar...

• bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-04 18:31:28 följande:
    Bohusbebis: det lät ju bra! Tur att jag tog mannens amex som betalsätt, så pengarna har ju inte dragits än! Men va gör man nu då? Avbeställer eller väntar å ser? Jag har ju inte bråttom och ligger ju inte ute med pengar... Så jag kan ju vänta o se, vår bebis kommer inte förens i juli och idag köpte vi oss en bee :)
    Tycker inte det låter så bra.... Varför skyller PingPong på PT om det nu finns vagnar att tillgå? Varför svarar de inte nånstans? Har den tyska "kvoten" tagit slut? Nä, jag köper inte det. Konspirationsteoretikern i mig är skeptisk... Konstigt nog fick jag ju en Quinny Zapp Xtra som jag beställde samtidigt...
  • bohusbebis
    Lillla My skrev 2011-03-04 19:15:53 följande:
    Det lät ju inte bra med PingPong! Kan ju vara så att de hade Zapp'en i lager och måste beställa Explorern. Har de inte betalat räkningarna som de ska så måste de förskottsbetala, vilket de i och för sig borde kunna om de tagit ut pengar av er. I värsta fall har de använt era pengar till att betala andra räkningar.  Obestämd
    Hoppas det löser sig snart!
    det var precis det jag frågade Phil&Teds... har bara fått svar från svenska importören dock, kanske är nåt annat med tyskland...?
  • bohusbebis

Å nu fick jag ju svar från Tyska importören:

// thanks for your e-mail. You don't have to worry!!

Since the Explorer came out last year he is a big success.
    We didn't expect such a run on our models.

Thats why we sold out in some colors, but expect them in
    between the next 2-4 weeks.

Ping Pong is one of our customers we do good business with,
    they are a reliably partner. So don't worry, everything will be alright.

So please have some more patience, we thank you for your understanding
    //

Men vaddå, jag kan absolut ta svart/röd istället om de har de tillgängliga snabbare. Men det har inte PingPong sagt nåt om...
    Ursäkta om jag tar upp tråden med mina dilemman... ville ju ha vagnen för 2 månader sen... nu har jag nästan tröttnat

• bohusbebis
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-03-04 22:26:34 följande:
    Ni som har sport, hur sitter era handtag fast? Klickar man i det som man klickar i syskonsitsen ungefär? Alltså med de där stålpiggarna (om ngn förstår...)
    Menar du själva justerbara handtaget som jag har händerna på när jag kör? Den sitter fast i ett slags plastfäste (jättegångjärn).. Går inte att såga upp och sätta dit på e3:an, fel dimensioner på rören om jag minns rätt (hade en gång en e3:a som extravagn hos mormor å har för mig att jag jämförde med sporten).
  • bohusbebis
    Ben10 skrev 2011-03-05 21:50:56 följande:
    Har kollat i faq tråden o lite här samt sökt men hittar inte svar på min fråga.
    Har en blå camo sprot vet inte årsmodell. Klädseln är sliten + att jag inte gillar den alls köpte den för att jag fick den ganska billigt.
    Nu funderar jag på att byta klädseln till en svart hittade en sport o en dash på blocket funkar vilken som?
    Spelar årsmodell roll? Isf någon som vet vad som gäller?
    Dom skriver att man kan köpa ny för si el så mycket men var kan man göra det?
    samt hur får man av klädseln från huvudsitsen måste man skurva sönder vagnen på nått vis el e det jag som e knas? Får inte rätt på det tänkte nämligen först bara tvätta upp klädseln jag har.
    Skulle tro att du har en sport v1 - har för mig att det är bara den klädseln som funkar, dash tror jag inte funkar alls. Du ser skillnaden mellan v1 och v2 framför allt på varukorgen, på v1 är det ett rakt "tstreck" - v2 är det ovalt/halvcirkelformat. Det är lite olika med kardborrar och knäppen på själva huvudklädseln också.. Alla reservdelar går att köpa direkt fr phil&teds webshop, priserna är inkl frakt (rätta mig om jag har fel, har inte själv beställt men tråden här är en guldgruva på info)
    www.philandteds.com klicka vidare till shop online
  • bohusbebis
    bMijjo skrev 2011-03-06 15:12:54 följande:
    Tradera har 2 auktioner på P&T nu,ena är jättebillig!
    bra att veta är att den "billigare" av dem INTE är en sport som det står i annonsen. Den har inte vinkelbart handtag...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-03-06 19:06:49 följande:
    bra att veta är att den "billigare" av dem INTE är en sport som det står i annonsen. Den har inte vinkelbart handtag...
    det är en e3:a
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17