Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

JVmamma skrev 2011-03-07 11:39:50 följande:
    Undrar om någon har erfarenhet av att tvätta klädseln i maskin? Eller har ni andra tvätt-tips?
    Har köpt en begagnad Sport fr 2008 och hade velat fräscha upp den med en tvätt.
    Jag tycker det är svårt att knöla in huvudsitsen i maskin. Tvättade en gång e3:ans sufflett, varukorg och syskonsitsen i snällprogram i tvättmaskinen, på den var det plast på suffletten men den blev lite hålig av det.
    Har däremot tvättat Sportens alla delar i badkaret, blötlagt, tvättat och dropptorkat sen. Blir som nytt
    Men vet åxå de i tråden som gått lös med tvättservietter med gott resultat.
    lycka till - å grattis till en bra vagn!
  • bohusbebis

Min med!
    Har nästan tröttnat, de resor där vi verkligen behövde vagnen är avverkade... Nu är det snart dags att ta fram cyklar och "lättare" åkdon...

• bohusbebis
    Diablo skrev 2011-03-08 18:10:58 följande:
    FAAN, min är inte skeppad, nu är jag lack!
    ??? Det var konstigt, beställde inte du tom före mig i början av januari??
  • bohusbebis

svart + svart
    Tycker att de borde kunna maila och fråga om man vill byta färg, om de nu inte kan leverera det man beställt för evigheter sen...
    Fick mail från ping-pong att den nu var "shipped" - men förra gången jag fick leverans därifrån fick jag nästan samtidigt ett mail från fraktfirman så att jag kunde kolla exakt var paketet befann sig... har jag inte fått nu på hela dan... 3 dagar skulle det ta ungefär skrev pingpong, undrar om vi får den till helgen....?

• bohusbebis
    Anna018 skrev 2011-03-08 20:22:39 följande:

Nu har jag köpt en P&T sport begagnad. Det var en 07 i chassit men klädsel och däck från 09. Gav 3000 och gjorde säkert bort mig lite men den är beige och jag gillar den. Trist att det dröjer ett tag till bebis kommer men jag ska tvätta den och se om jag kan piffa till den lite....

Vid framhjulet fattas en lite plastplupp eller nåt sånt som ska skydda, nu är det bara "ett hål". Någon som har nån idé om vad man kan sätta dit istället?

Hur funkar det att låsa framhjulet? Jag lyckas genom en "knapp" som sitter bakom, om jag trycker in den låser hjulet och om jag drar ut den låser hjulet upp. Har jag fattat rätt?

Åh beige/sand är supersnyggt!! Tror inte du gjort en dålig affär!
    Plastplupp har jag lyckats få köpa genom lokala återförsäljaren en gång... Kanske går att beställa från www.philandteds.com åxå. Nu har vi ingen och det verkar funka bra ändå, om man inte släpar den uppåner i sand kanske... Låsa framhjulet gör du genom att dra ut och vrida knappen, om jag minns rätt. Har faktiskt aldrig använt den med låst framhjul.
    Ta bort klädseln? Tja hur var det nu... Om du lossar på handtagsknutarna, skruvar bort de två små skruvarna som håller fast "stropparna" mot chassit bakom sitsen och lirkar så har jag för mig att det gick att ta loss huvudsitsen. Varukorgen är krångligare, små attans skruvar som ska loss. Fram med liten stjärnskruvmejsel och MYCKET tålamod. Nån i tråden tipsade om att sätta tillbaka skruven på samma ställe direkt så man inte tappar bort dem. Jag lade i badkaret med vanligt milt tvättmedel. Till en annan vagn fick vi använda Vanish eller vad det heter...
  • bohusbebis
    Anna018 skrev 2011-03-08 21:01:21 följande:
    En fråga till =)) Hur vet man om man har sport v 1 eller v 2?
    Tror det står på det svarta bandet som hänger vid handtaget (säkerhetsband eller vad det nu är, sonen kallar det koppel). Andra skillnader är att varukorgen på v1 har en rak kant på varukorgens sida, v2 har en halvoval. Lite skillnader med kardborrefästen el öglor i bak på huvudsitsen har jag för mig (ropar på proffshjälp)
  • bohusbebis
    Aquavit skrev 2011-03-08 21:14:08 följande:
    Puffar lite för min fråga....
    Vet faktiskt inte, det är ju ingen jätteskillnad om man mäter i centimetrar - men det påverkar sittvinkeln en hel del. Vår 2,7 åring som nu sporadiskt åker i baksätet kan ändå inte använda viloläget på sporten nu, för hon slår i huvudet i ramen.
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-09 10:32:17 följande:
    Nu har jag fått länken till fraktbolaget :) kan dock ta upp till 48 timmar innan nått är registrerat, så tyvärr hinner jag väl inte få vagnen innan helgen
    Funkar fortfarande inte... enl info på hemsidan så har fraktbolaget då inte hämtat än... Kan nog inte räkna med att få nån vagn till helgen??? j-ligt irriterande när jag fick följande besked från pingpong igår fm: 

The order is packed and waiting for pick up today. Shipment is going to take about 3 days to you.
    och nån timme senare följande: New status: shipped
    Förhoppningsvis är det så att det tar 48 timmar innan det syns nåt, fast paketet i tysthet seglar hitåt...

• bohusbebis
    mammaveronica77 skrev 2011-03-09 16:37:47 följande:
    En liten fråga... Nån som vet om cocconen som hör till sport passar i  explorern? Börjar spåna lite redan nu... Fick ett litet överrasskande pluss i förra veckan..Skrattande Exploren är ju liksom lite upptagen av min tvååring och min 11-månaders just nu... Men tvååringen kanske kan få åka sidovagn sen....  Och så får jag elda på gubben om adaptrarna, tänkte att det kanske går att ha en nyföding framvänd mot tvååringen och mellantösen bak sen då...  Nån som fattar hur jag menar? Tänkte att köra den som trippel medans bebis är pytte, sen framåt sommaren kan stora illen gå mer...

Oj vilka funderingar det blev nudå...
    Men wow, grattis! Skulle tro att cocconen passar de flesta modellerna, de är ju ganska lika sport & explorer...
  • bohusbebis

Dash har även nåt som heter RipStop-tyg (tror jag det var) som är mycket mer slittåligt än övriga tyger. Dynorna är väl åxå annorlunda? En visuell skillnad är åxå varukorgen.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17