Anna018 skrev 2011-03-08 20:22:39 följande:
Nu har jag köpt en P&T sport begagnad. Det var en 07 i chassit men klädsel och däck från 09. Gav 3000 och gjorde säkert bort mig lite men den är beige och jag gillar den. Trist att det dröjer ett tag till bebis kommer men jag ska tvätta den och se om jag kan piffa till den lite....
Vid framhjulet fattas en lite plastplupp eller nåt sånt som ska skydda, nu är det bara "ett hål". Någon som har nån idé om vad man kan sätta dit istället?
Hur funkar det att låsa framhjulet? Jag lyckas genom en "knapp" som sitter bakom, om jag trycker in den låser hjulet och om jag drar ut den låser hjulet upp. Har jag fattat rätt?
Åh beige/sand är supersnyggt!! Tror inte du gjort en dålig affär!
Plastplupp har jag lyckats få köpa genom lokala återförsäljaren en gång... Kanske går att beställa från
www.philandteds.com åxå. Nu har vi ingen och det verkar funka bra ändå, om man inte släpar den uppåner i sand kanske... Låsa framhjulet gör du genom att dra ut och vrida knappen, om jag minns rätt. Har faktiskt aldrig använt den med låst framhjul.
Ta bort klädseln? Tja hur var det nu... Om du lossar på handtagsknutarna, skruvar bort de två små skruvarna som håller fast "stropparna" mot chassit bakom sitsen och lirkar så har jag för mig att det gick att ta loss huvudsitsen. Varukorgen är krångligare, små attans skruvar som ska loss. Fram med liten stjärnskruvmejsel och MYCKET tålamod. Nån i tråden tipsade om att sätta tillbaka skruven på samma ställe direkt så man inte tappar bort dem. Jag lade i badkaret med vanligt milt tvättmedel. Till en annan vagn fick vi använda Vanish eller vad det heter...