Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

S a C skrev 2011-03-24 10:40:17 följande:
    En freerider skulle vara perfekt för min stora tjej! Hon fyller fyra i sommar och tycker nog det är roligare att köra själv än att bara stå på ståbräda. För en vanlig ståbräda är jag inte så sugen på...
    Och om det också kommer en adapter till buggan dör jag nog...
    Men visst! Adapter till PT:n och Buggan är ju på G, frågan är NÄR.... (hoppas ev att min händige make kan klura ut en lösning till PT:n så länge... Ser svårt ut att hi)tta nån enkel lösning till vårt Bee... där är det redan fullt med broms och fästen å grejer....
  • bohusbebis
    Lillael skrev 2011-03-24 13:19:54 följande:
    Det här måste ju vara rätt forum! Jag har inte orkat läsa alla inlägg, så risken finns att ni har svarat på det 100 gånger Tungan ute  Det kommer vara ca 2 år mellan mina två.

Hur länge får båda barnen plats i vagnen? Läste ovan att någon har använt den till sin 2 och 5 åring. `Blir det trångt? Jag misstänker att den stora tjejen inte vill åka vagn så länge till. Men har vi bara ståbräda kommer hon garanterat vilja åka. Vi har ca 20 min gångväg till förskolan.

Är det smidigt att koppla bort en del och bara använda den som enkelvagn?

Vad är ca priset? Och hur håller sig vagnen på andrahandsmarknaden?

Hoppas på svar! Glad
    Välkommen hit! Jag har en tjej som fyller 3 år i sommar och åker en del vagn fortfarande. Storebror fyller 6 år i sommar och kan då och då sitta i huvudsitsen (som i vintras när vi var i thailand en månad och han var den som somnade först på kvällarna och vi ville gärna ta kvällspromenader, han sov fö bra i viloläget på huvudsitsen, lillasyster sov gott i syskonsitsens viloläge - då hade vi en sport). När jag å barnen varit på långturer själva så har vi haft stor glädje av Phil&Ted:en som packåsna med möjlighet för båda barnen att sitta då och då. Så det är lååååång användningstid på den, för oss i alla fall (nu har vi en ny explorer som huvudsakligen komemr använda som singelvagn tror jag)
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-24 19:25:55 följande:
    Bohusbebis: det skilde 2 cm på hh och explorerns ram! Hh va alltså mindre :)
    Där ser man! Vilken sits tror du man kan ha längst (till längst barn så att säga)? Är det någon skillnad på totallängden inkl dyna menar jag... (kanske inte var så smart som valde hh när dottern börjar bli så stor som hon är...). Lite konstigt är det, jag pratade med svenske importören som sa att det var samma ram till alla syskonsitsarna... Men att tyngdpunkten omfördelades när man hade hh-sitsen på explorern, det var därför de inte kunde rekommendera att man hade den (å att den inte var testad för det antar jag). Borde ju vara ungefär samma tyngdfördelning om ramen/sitsen är lite kortare...
    Tycker du att det är någon skillnad på sittvinkeln eller nåt annat (bortsett från "viloläget" alltså)? Det kanske är mer viloläge på själva originalläget på Expl menar jag... För inte blir det jättestor skillnad på normal/viloläge egentligen...
  • bohusbebis
    alicesmamma skrev 2011-03-24 22:18:09 följande:
    En annan fråga i guldtråden :) De flesta som mixat vagn och syskonsits verkar ha kört Explorer med HH:s syskonsits. Någon som vet skillnade mot Dash-syskonsitsen? Varför HH och inte Dash - hur har ni tänkt? Dash:en har väl också viloläge och suflett på?
    Tror inte att Dash har sufflett som standard (ingår inte?). Lite skillnad på tygerna tror jag åxå... Men jag är osäker...
  • bohusbebis
    SMARAGD skrev 2011-03-26 06:40:11 följande:
    Hm.. Får kolla på min syskonsits sen, den är inte i bruk ännu :P Vår lilla bebis har inte kommit än, så stora grabben har inte börjat använda den än. Men hur menar du med röd rem?

Mmm alltså den e riktigt riktigt stor alltså!!  Hur har du satt hangbagen, förklara lite mer :P För jag får verkligen inte till det bra alltså..
    Hangbag:en? Menar du den som man även kan ha som midjeväska? Den är väl inte så stor? Vi har haft en sådan både på vår Sport och på en annan vagn. Såg att du var besviken på "sladdriga" Shop n Drop:en åxå, jag reagerade likadant först men sen insåg jag hur smidig och användbar den är just för att den liksom formar sig efter innehållet som ett samlande "nät" ungefär. Tar liksom inte mer plats än den behöver.... Jag gillar vår jättemycket.
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-26 08:11:07 följande:
    Greksmurfen: på Pingpong! Ni andra som köpt därifrån, har ni också fel?
    Menar ni på Explorern? Hur ska det se ut?
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-26 08:16:09 följande:
    Bohusbebis: jämför knäppena på syskon å huvud? Är de lika, det ska ju vara några röda grejer som saknas på min huvudsits! Trist, orkar inte kontakta dom igen
    Ska kolla om en stund... Förstår inte riktigt hur det kan vara olika... Finns väl bara en version av Explorernklädseln? Den är ju alldeles ny?
  • bohusbebis

Okej, jag fattar. Två röda "säkerhetspluppar" i själva knäppet?? Finns på min HH-syskonsits men inte på Explorer Huvudsitsen..... Finns det någon bild på att det SKA vara så? Ska man orka kontakta pingpong igen...?

• bohusbebis
    Kiina skrev 2011-03-29 18:36:44 följande:
    Här kommer länken, tror ni den är nåt att ha?
    Vad tycker ni om priset?

www.blocket.se/uppsala/Phil_and_ted_sport_sys...

Och spring nu inte före mig och köp den Flört
    KÖP! Ser jättefin ut! Är den senaste versionen av Sport. Du kommer bli helnöjd. (el prova att pruta lite så blir du ännu mer nöjd... 3.500 kanske? Jättebra pris.
  • bohusbebis
    Anna018 skrev 2011-03-29 22:55:19 följande:
    Lite nyfiken... Jag har ju köpt en begagnad sport. På säkerhetsremmen som sitter på handtaget  står "Model SP2". Klädseln är från 2009 men själva chassit ska vara från hösten 2007 enl dem jag köpte av. Klädseln har karborrar att fästa vindskyddet i bak med...Nu spelar det inte någon större roll men kul att veta om det är V 1 eller V2. Undrar alltså hur du kan se på bilden att det är V2?
    Låter som att det är en V2 klädsel i alla fall. Hur ser varukorgen ut? Rakt tvärs över med nätet, eller i en liten "båge". Rak "kant" = v1. "Båge" = v2. På chassit är det olika hopfällningsmekanismer om jag minns rätt. Vi har nu en v1, ska se om jag kan få tid att kika och försöka beskriva hur det är där. Har du fått din vagn ännu? Eller hade du bild? nyfiken jag me...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17