Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

Trilla skrev 2010-10-14 18:20:26 följande:
    Vilka av vagnarna kan man fälla syskonsitsen på? Jag vet att det inte är så mycket, men vad jag har förstått så går det inte att fälla als på vissa...
    Det är den nya explorer som inte har så man kan få viloläge på syskonsitsen...
  • kalmar brud
    mecce skrev 2010-10-18 13:08:06 följande:
    hej hej ..
    måste bara fråga några till frågor här

hur stort barn kan man ha i bak på syskonsitsen?
    såg nått med 15 kilo men i om man säger i ålder..eller längd.
    vad är det största barnet ni hört sitta bak..

såg nån bild i eran bild tråd på en 1 åring som satt,tänkte om den bara räcker till 1 o inte längre..
    såg precis ut det..
    går det isåfall göra nått,så större barn kan sitta i den..

ska alltid den mindre barnet sitta bak eller kan man ha det större bak med?o mindre fram..

konstiga frågor
    Jag har en son som är 4½ år och han sitter ibland där bak fortfarande och väger ca 18 kg. Har sen en dotter på 2½ år och hon väger ca 13 kg. Dom brukar turas om att sitta i båda.
    Men ingen av dom kan använda viloläget så bra på vagnen.
  • kalmar brud
    Miniigirl skrev 2010-10-25 16:32:08 följande:

Har du en sport? Isåfall så tyckte jag det passade jättebra att ha regnskyddet i nätfacket under syskonsitsen, alltså när man hade syskonsitsen nertill!

Vi hade ett dubbelt regnskydd, och det fick plats perfekt där under. Hade även en extra slang och fästena till syskonsitsen(för att fästa den där uppe) i facket...och det hade gått ner mer om man ville

Du menar inte att du får ner dit dubbla regnskydd i det nätet som är där nere i korgen? Där får jag ner MAX mitt solskydd från graco.

Jag har en shop n drop där jag har regnskydd, solskydd (det dubbla på båda) och även en filt-
  • kalmar brud

Någon som var intresserad av att se bilder på min bvagn med dom andra hjulen... INTE lufthjul

• kalmar brud
    mini75 skrev 2010-11-01 22:28:31 följande:
    Kan man på sporten oxå flytta ner syskonsitsklädseln med hjälp av tryckknappar? Så att den blir längre i ryggen liksom.
    Jag har gjort detta... MEN det funkar bara att ha det på lägre när man har den där uppe... Inte där nere
  • kalmar brud
    mammaveronica77 skrev 2010-11-08 10:03:04 följande:
    Tack!!! Nu har gubben fått titta på bilden och säger att det är ju inga problem! Bara att vänta alltså... Få se hur det blir!
    Han får gärna göra ett par till mig med... Om han vill... Självklart så kan jag betala för materialet
  • kalmar brud
    mammaveronica77 skrev 2010-11-08 13:13:30 följande:
    Går säkert att ordna, jag hojtar till när de är klara, idag tog han fram måttattiraljerna och ska kolla om han har grejjerna hemma, sen när han har en prototyp borde det ju gå fort att göra fler, enkel grej egentligen...
    Ja du fr skrika till... Lättast kanske är att meddela i min inbox så jag inte missar meddelandet.
  • kalmar brud
    FlowerSmurfen skrev 2010-11-08 13:29:45 följande:
    har phil and teds sport vagn .

Jag undrar ska fotbromsen vara så svårt att låsa upp.

Har problem med att låsa och låsa upp.

Kan inte ta upp fotbromsen med foten och det är jätte svårt att ta ner också.

Har ni problem med forbromsen?
    Jag har en sport men har inte problem med bromsen. Jag både låser den och låser upp med foten.
  • kalmar brud
    Umm Elias skrev 2010-11-10 22:09:21 följande:
    nejmen ser man på! Man kunde ju dra ner ngt på syskonsitsen också ... Dokc blev det en metallram lötsligt som kommer hamna ivägen snart?!

Herregud denna vagn är ju en hel vetenskap, borde finnas en brukansvinsing med!!
    Vibe är den som har den korta rggstödet. Så syskonsitsen kan man inte använda alls länge. Jag har en kompis som har vibe och hennes son kunde inte sitta i syskonsitsen när han var 9 månade.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17