Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

Puffmamma skrev 2010-08-09 14:10:42 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken, vad hade fru allerdahl gjort för att barnen ska kunna sitta längre i den? Det har jag missat i tråden. Den e ju så lång, men mkt bra med mkt tips från alla P&T innehavare! =) Mitt andra barn kommer till Jul och det lutar åt en P&T sport, men måste kolla in dashen också innan....
    norgesessan skrev 2010-08-09 14:21:44 följande:
    Måste jag med...Var det så att man borrade hål i ramen? Eller finns det nåt enklare sätt? (Som man kan göra själv).
    Det var busenkelt...

Man köper vanliga tryck knappar (visa upp dom du har på syskonsitsen) Jag har knappar kvar om någon vill köpa... Köp pop nitar (jag har här hemma som ni kan få köpa billigt)...
    Du borrar sen hål i ramen, jag satte 7 cm ner (från den original knappen), sen är det bara att sätta dit pop niten med en pop tång...

INBOXA om du vill veta mer exakt så kan jag maila bilder...
  • kalmar brud
    majlinsa skrev 2010-08-09 09:47:14 följande:
    Jag har testat sport och gillade inte bromsen och suffleten kändes rätt B. Viben är inget jag är intresserad av alls.. Dash hade de inte hemma men hur är deras suflett och broms? Går det att få vagnen med punkteringsfria hjul?
    Jag har ÄNTLIGEN hittat luft fria hjul till vagnen... Är så skönt att slippa tänka på vad och hur man kör med vagnen..... SKIT BRA!!! Bild kan fixas om någon vill ha...

Många snackade om det lilla gunget som finns på vagnen försvinner, men jag känner ingen skillnad Skrattande
  • kalmar brud
    bananna skrev 2010-08-11 10:37:26 följande:
    Vad har ni för åkpåse till vintern till er P&T? Finns det någon som funkar i syskonsitsen? Eller ska man satsa på fårskinn kanske? Tips mottages tacksamt!

Och en fråga till: bebis har det redan väldigt trångt i liften (har P&T Sport) vid 3 månaders ålder. När har ni bytt till syskonsitsen?
    Jag köpte en åkpåse/sovsäck från stadium förra vintern. Den är så man kan fästa spännen i den.
  • kalmar brud
    LoppanL skrev 2010-08-12 23:28:50 följande:
    Har vår sport ute på annons nu, la den ganska högt för att ha prutmån, men har knappt fått några intressenter, så nu har jag sänkt den en del, hoppas att vi kan bli av med den till ett hyfsat pris. Hade trott att alla tillbehör skulle vara mer intressanta också, men det har gått väldigt dåligt..
    Säljer du din sport när du precis har köpt en shopndrop?
  • kalmar brud
    LoppanL skrev 2010-08-13 12:24:28 följande:
    haha, ja vi fick ett infall när jag hittade en vagn som vi båda gillade. Stortjejen åker i prinicip aldrig vagn, så då ville vi ha en smidigare variant istället. Var knappt nåt vi ens nämnt innan, jag satt bara för skojs skull och tittade på vagnar..
    vad blev det för någon?
  • kalmar brud

Idag var jag ute och körde vagnen med båda barnen... Hade då dottern på två år i huvudsitsen helt liggläge och sen sonen på 4 år i syskonsitsen uppe på...

jag gjorde ju nya hål på syskonsitsen i veckan med nya knappar... Och idag fick jag använda dom till sonen... han kunde sova så skönt utan vidare nu när jag hade dom knapparna som sitter 7 cm ner under dom original knapparna...

SÅ, vill ni kunna använda syskonsitsen länge... sätt dit nya knappar...

INBOXA gärna om ni vill ha mer info

• kalmar brud
    Linn 80 skrev 2010-08-16 19:30:01 följande:
    Det som gör det svårt att bestämma mig.

Väger P&T 10kg med syskon sitsen?
    Undra om den ens väger 10 kg?
  • kalmar brud
    Linn 80 skrev 2010-08-19 10:45:05 följande:
    Tack! Lät ju bra. Var upp på barnenshus och och bara vagnen kostade 5795kr, 995kr för syskonsitsen och nåt liknande för mjuklift så ska det vara regnskydd på det.

Det jag reagerade på att min lilla kille hade bara 1cm kva till stången och han är en liten 18mån. sen undrar jag om det alltid blir öppet som ett stort hål under sufletten.
    Sätt i nya knappar på syskonsitsen...
  • kalmar brud

Har sett att det återkommer massa frågor om priser på olika vagnar... Även när man kan flytta ner barnet i syskonsitsen...

Har ni några fler frågor som ni vill att jag ska lägga in i TS???

Skicka då frågan och svaret så fixar jag det

• kalmar brud
    CizziGbg skrev 2010-09-08 14:03:09 följande:
    Vi har explorern ståendes i vardagsrummet sedan en vecka tillbaka. Beställde från mypram.de och betalade 5 592 SEK för vagnen, med syskonsits och cocoon mjuklift XL, den som är 70 cm lång. Regnskyddet var inte med i erbjudandet så vi har beställt ett plus uv-skyddet för 805 SEK, slapp frakt eftersom de var otydliga i erbjudandet i början.

Har inte haft användning för vagnen än så vi har endast kört omkring den hemma i lägenheten. Gillar bromsen på den, lätt att låsa och låsa upp med en fot.
    Har du några bilder?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17