LoppanL skrev 2010-02-15 12:13:00 följande:
Jag kan återkomma om ett par veckor med en första recension, det är en av sakerna maken ska få köpa med sig från kanada, när han åker dit nästa vecka. jag gillar att den har "stöd" runt huvudet, då jag gissar på att lilltjejen kommer att vilja sitta upp
tidigt.va trist att läsa om solskyddet/myggnätet, tänkte inhandla detta, då vi var flitiga användare av myggnät med förra barnvagnen, låter ju inget bra om den bara är klumpig och inte tät...
Ska förtydliga vad jag tycker om den. Passformen är toppen till huvudsisten. Den sitter fast bra och jag gillar dubbelfunktionen både mot insekter och solskydd. Som solskydd och hyffsat myggnät är det okej för syskonsitsen bak. Det blir glipor i sidan. (vi la en tunn filt över sovande barnet bak som extra myggskydd). Hur det funkar med syskonsitsen uppe vid bebisläge vet jag inte.
Däremot är den lite stor hopvikt i jämförelse med tullsas som ju inte tar nån plats alls. (men inte alls lika otympligt som regnskyddet).
Om man tror sig använda solskydd/myggnät en hel del så tycker jag visst att det är en rätt bra investering. Jag köpte mitt på blocket, oanvänt för halva priset. Så jag tycker absolut att det var prisvärt och jag ångrar inte det köpet.
Själv tycker jag inte att paraply/parasoll är så praktiskt, tycker mest det är i vägen. Men vi köpte en solskärm som vi även haft till bilbarnstolen som man knyter fast, tror det heter Aussies Finest. Den har vi alternerat mellan huvudsits och syskonsits bak vid behov. Den använde vi mer som solskydd än PT-nätet. Men detta var som sagt vid en längre vistelse i stekande sol... Har inte testat vagnen i nån vidare sol härhemma ännu...