Sessan09 skrev 2010-04-09 10:30:16 följande:
Bohusbebis: Vi gav 3500 kr för den, men med tanke på hur klädseln såg ut så var det kanske lite för mycket. Men de är ju så dyra begagnade och jag hade verkligen inte mer pengar att lägga på den. Så jag blev jätte glad när jag hittde den på blocket. Ska ta och tvätta tyget i badkaret som du skrev och se om det hjälper en del, men den är ganska solblekt, men det kanske man kan leva med. Får återkomma med hur den blev. Tack för att du kollade upp det med klädseln. Då är det alltså en V2 klädsel som man borde kunna använda. Tror jag ska ringa till babyproffsen och kolla om de vet för de säljer väl P&T?Kram kram!
Man får ju ganska mycket vagn för pengarna ändå, fast om man måste köpa till en ny klädsel så springer det ju iväg... Har sett en ny huvudklädsel för 600 (?) här på fl tror jag det var.... Vet att en sufflett bara kostar 175 kr hos lokala återförsäljaren här iaf (kära barn i uddevalla), en varukorg runt 500...
Gjorde en snabbsökning på nätet å hittade faktiskt ingen återförsäljare för e3...?? Har inte funderat på om det kanske är möjligt att färga. Hade en solblekt UJ tidigare och den blev jättefin när jag svampade den med schablonfärg (suffletten). Vet att andra har använt textilfärg från panduro och torkat den med hårfön (istället för att stryka som behövs).
Förresten så tror jag att v1 klädseln skulle funka också, om inte bättre. Vet inte riktigt vad det är för skillnader men tror att det är lite mer kardborrelösningar på den, eller om det var tvärtom..
Hoppas en rejäl tvätt räcker!