Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

aha, man måste ha adapter iaf. då kan tom jag föreställa mig hur det ser ut. tänkte att du kommit på nåt alternativ...

• bohusbebis
    litenskatt skrev 2010-04-19 09:57:07 följande:
    I slutet av veckan ska vi beställa en PHIL&TEDS SPORT, Har tyvärr inte känt & klämt på den i verklighet men har klämt & känt på en VIBE som vi tyckte om, utseendesmässigt gillar vi SPORT mest!I paketet medföljer syskonsits! Vad behöver jag beställa till? Regnskydd? UV-Skydd? Jag har kikat lite på orginaltillbehören & jag gillar inte det plastiga regnskyddet, finns det andra alternativ? Har ett sånt genomskinligt plastigt & upplever den jobbig att sätta på & vika ihop. Tar mkt plats! Vore mycket tacksam för era tips :)Vi ska inte använda syskonsitsen till att börja med.
    Vi har ett klassiskt regnskydd från Tullsa (tror jag) som funkar på huvudsits och syskonsits bak (det är ett singel tror jag, men rymligt och flexibelt). Samt ett superfint från Axel&Ida som vi använder när vi bara har ett barn i. Har det stora otympliga åxå men det ligger i garderoben. Oftast.
  • bohusbebis
    Picabo skrev 2010-04-19 21:28:18 följande:
    Emmaljungas footsack har samma knappar som P&T sport så den fungerar helt ok om man inte vill sy, dock kan inte sufletten knäppas, men det är samma om man syr själv.
    Åhå! Intressent, jag är inte riktigt nöjd med den jag sytt själv... Vet du vilken Emmaljungamodell? Nån som har det så och har bild??
  • bohusbebis

Ett litet tips på en som syr himla snygga och välgjorda dynor i stil med Urban Jungle/OTH:s (om inte bättre än "originalet" - absolut snyggare iaf).
    barnpalatset.blogspot.com (tror jag adressen var...)
    Tror hon kan sy efter de mått man själv önskar, men hon har väl mest gjort UJ/Emmaljunga tror jag om man ser till hennes lista... (Väldigt trevlig var hon åxå - å inte dyr alls).

• bohusbebis
    norgesessan skrev 2010-04-20 10:07:25 följande:
    Jag har bild, använder det som kom med vår cannon one (scooter) 2002 modell. Var dock någon som köpte ett nytt för många trådar sen...Ta med vagnen och testa.
    Jag kikade in hos dig, många bra bilder för nyfikna Phil&Ted:are. Har ingen EL så det blir nog inte att jag köper deras fotsäck, passformen ungefär som min hemmasydda... Tycker inte riktigt jag fått till det vid fotstödet... Å tiden räcker inte till... Borde jobba lite nu istället för att hänga här...
  • bohusbebis

Nån som vet hur Vibe-sittdynorna passar i Sporten? (Sport har högre ryggstöd, eller? - hur är det med bredden?).
    Såg att Fritidsportalen hade bra pris på syskon-dyn-kit just nu...

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-04-20 12:36:07 följande:
    Ingen som vet om man bara kan köpa vagnen och INGEN syskonsits
     Måste man väl kunna. Tyckte jag såg en beg på Blocket i sthlm häromdan. När jag kollade åt min syrra tyckte jag att det fanns massor för jag behövde MED syskonsits... Vill hon ha ny? Måste ju gå att köpa i butik?
  • bohusbebis
    Sessan09 skrev 2010-04-20 16:14:23 följande:
    norgesessan: OK du har inget annat tips på vad man skulle kunna ha?
    Om du orkar bläddra bakåt så har det nötts å blötts endel här i tråden. Många har Cloudy och är nöjda med det. Några har fått till solskyddet från bilbarnstolen Akta Gracco. Själv har jag ett sladdrigt/böjligt från Aussies finest som funkar för våra behov, men det är inte optimalt (använder det åxå på bilbarnstolen). Tror det finns bilder på det i bildtråden.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17