Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Zuffo skrev 2010-02-05 23:12:32 följande:
    Hej på er! Jag har samma problem. Jag köpte en Sport begagnad och fick inte heller med någon "back flap". Vet ni om man kan beställa någonstans? Eller är det någon som har en bild på den så man kan se hur den ska se ut så kanske man kan fixa en själv?Jättetacksam för svar!
    Kan tipsa om en lite annan lösning:
    http://www.amvina.se/sunshinekids/buggymate.aspx
    Jag sydde på extra kardborreband i kardborrefästena så att den passade bättre på handtaget. Sen sydde jag även kardborre i nederkanten så att jag kan vika upp (viks ung på mitten) och fästa den i befintlig kardborre vid stora fickan i överkant. Sen sydde jag på resår-stroppar i lagom höjd med öglorna på baksidan av huvudsitsen. Knöt en knut (tidsbrist) som jag kan pilla in öglorna. Blir nog ännu bättre med nån liten knapp eller så. När man har huvudsitsen i läggläge sluter denna nästan tätt. När man har sitsen i sittläge så kan man ha den hängande rätt ner. Syskon i baksätet, då viker jag upp den.
    Tycker att original backflappen är väldigt plastig och klumpig. Men jag har aldrig använt Sporten till bebis.
    Tror jag har nån bild i mitt galleri, om jag inte lyckas klistra in den i tråden så välkommen att kolla.
  • bohusbebis
    Katta86 skrev 2010-02-05 23:08:41 följande:
    Du har inte en bild på det? Förstår nog inte riktigt hur du gjort.. Skulle ju vara perfekt att kunna köpa en sådan istället för en cloudy som är betydligt dyrare! =)
    Kolla bildtråden:
    www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-141/m48732185.html
    Bl.a Sesamfröet har en snygg bild på sin Vibe med den lösningen.
  • bohusbebis
    SandyL skrev 2010-02-06 12:57:01 följande:
    Ståbräda till P&T sport?????
    Det sägs att Byggy Board Maxi (+) är bra. Vi väntar dock på att mormor ska komma med vår, så vi har inte testat än.
  • bohusbebis
    Ledilnaan skrev 2010-02-08 22:03:30 följande:
    Är i tagen att ev köpa en Phil&Ted, förmodligen är det en -06, en E3, första modellen.  Nån som vet vad en sån kan vara värd? Varken jag eller den som säljer kan komma på nåt bra pris på den. Den är mycket välanvänd, sliten och solblekt. Ingår uv-skydd och regnskydd. Sen undrar jag om nån vet om man kan köpa ny klädsel till den, nånstans? Begagnat eller nytt.
    Såg en på blocket häromdan för 1.800, nån härinne hade köpt en för 600. Är det ett kompispris kanske nåt däremellan? Vill åxå ha kompisar som slumpar bort sin slitna PT, vår är för fin så jag försöker undvika att dra ut den i skogen. Skulle vilja ha en billig extra PT som slitåsläng... Vet inte hur det är med klädslar till e3, kolla blocket/tradera då och då kanske? Vet heller inte om Sportklädsel passar på e3. Mycket hjälp jag var till då...
  • bohusbebis
    Picabo skrev 2010-02-11 11:59:35 följande:
    Äh, kanske tänkte fel, man jag tror att jag har betalat minst 300, funderade iaf på vad de som säljer tar för pris, för materialet är ju inte helt billigt i inköp. Köpte på Myrins i Gbg och jag märkte när jag var i Karlstad att tygpriserna där var betydligt bättre.
    Ditt vindskydd var himla fint! Vad hade du för yttertyg, det ser lite blankt ut? Var det billigt på Myrins eller vad menade du? Eller i Karlstad? Jag har hittat ett tjockt mörkmarinblått, kanske kapellväv, i gömmorna. Sen har jag slaktat några smutsiga och slitna reflexvästar (sprättat loss själva reflexerbanden) och tänkte snart sätta saxen i nån av alla billiga fleecefiltar som ligger å skräpar. Har en grå/svart vagn så det är väl inte snyggast i världen med mörkblått vindskydd - men jag tänkte att jag kanske kan "övningsköra" på den iallafall så behöver det inte kosta så mycket. Fast frågan är om man orkar sy flera sen...
    En annan fråga, finns det grå/svarta och även enbart svarta PT Sport? Såg en som såg helsvart ut häromdan. Snyggt! Men på nätet har jag bara sett sån vi har grå/svart.
  • bohusbebis
    Picabo skrev 2010-02-11 12:54:06 följande:
    Mina dynor var tänkte som prototyp, har eg ett mycket snyggare tyg fr Panduro som var tänkt till dynorna, rött med vita prickar, men nu orkar jag inte sy nya så nu får det duga med flodhästar. 
    Sydde åxå våra första dynor som "prototyper" anpassade efter de skumgummibitar jag hittade i nämnda gömmor. De blev så fina att de nog inte kommer bytas ut (använde röd frottéhandduk med hjärtan på, och tråktyg på baksidan). Rött med vita prickar låter fint åxå. Tänkte att jag kanske skulle låta mina röda-vita hjärtan gå igen på "överviket" på vindskyddet... Om det nu går att sy i som sagt... Lurade på om jag bara skulle göra ett lager vindskydd, bara kapellväven alltså... Och separat fleecefoder... Ska klura lite på hur man kan fästa det. Kanske kan hitta lite kardborre som jag kan sätta sprätt på/ sprätta loss...

Synd att de slutade med helsvart om det är så. Verkligen snyggt. Undrar om det bleks snabbare eller varför...
  • bohusbebis

Kan man ha en helsvart syskonsits till en grå/svart vagn? Blev så sugen... Tror det blir supersnyggt. Fanns nämligen hos vår lokala handlare...
    Kom på en annan fiffig grej, tog axelskyddet från min svarta Skip*Hop, den lösa grejen som bara glider omkring på axelremmen, och satte den på röret på syskonsitsen så slipper lillasyster slå i huvudet där. Tänkte jag skulle sy nåt, men det här blev en väldigt snygg nödlösning.

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-02-13 09:15:05 följande:
    Visst kan man ha E3 syskonsits på en sport? Om man köper en begagnad syskonsits från E3 och sätter på tyget från en sport... Funkar det-??? Då blir det längre ryggstöd så barnet kan ha syskonsitsen längre?
    Vi har mätt lite och kommit fram till att ramen har samma mått på e3 och sport (dock ej vetenskapligt bevisat). På sporten sitter klädseln fast med två tryckknappar på sidorna, vet ej om dessa finns på e3:an.
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-02-13 08:19:04 följande:
    Någon som har sin vagn tillgänglig och kan mäta hur långt det är ner till marken på sidan av vagnen... Typ från där som man sätter en skiphop saddle bag... Undrar om man kan ha en vanlig skiphop där på sidan
    Vagnen i bilen, men JA vi har haft SkipHoppen på sidan. Sätter fast den i bumperbaren och i handtagsröret ovanför suffletten. Har både en singel Skip och en dubbel (tvillinvarianten). Funkar utmärkt! Rena rama packåsnan! Å som jag skrev häromdan så använder jag axel-"muffen" från Skip:en på syskonramen bak som "kudde/skydd". Jag älskar saker med multifunktioner!!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17