Phil & Ted syskonvagn del 17
Zuffo skrev 2010-02-05 23:12:32 följande:
Hej på er! Jag har samma problem. Jag köpte en Sport begagnad och fick inte heller med någon "back flap". Vet ni om man kan beställa någonstans? Eller är det någon som har en bild på den så man kan se hur den ska se ut så kanske man kan fixa en själv?Jättetacksam för svar!http://www.amvina.se/sunshinekids/buggymate.aspx
Jag sydde på extra kardborreband i kardborrefästena så att den passade bättre på handtaget. Sen sydde jag även kardborre i nederkanten så att jag kan vika upp (viks ung på mitten) och fästa den i befintlig kardborre vid stora fickan i överkant. Sen sydde jag på resår-stroppar i lagom höjd med öglorna på baksidan av huvudsitsen. Knöt en knut (tidsbrist) som jag kan pilla in öglorna. Blir nog ännu bättre med nån liten knapp eller så. När man har huvudsitsen i läggläge sluter denna nästan tätt. När man har sitsen i sittläge så kan man ha den hängande rätt ner. Syskon i baksätet, då viker jag upp den.
Tycker att original backflappen är väldigt plastig och klumpig. Men jag har aldrig använt Sporten till bebis.
Tror jag har nån bild i mitt galleri, om jag inte lyckas klistra in den i tråden så välkommen att kolla.