• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vad trevligt med fika! jag ansluter helt enkelt när jag kommer ifrån!

Miss Star: det blir andra gången för FUB, första tillfället förra veckan. var trevligt men inte så mycket nytt. idag ska vi prata förlossning, det ska bli spännande. taktil massage - är det på dig eller på bebisen? jag försöker liksom massera bebisen ibland för jag tänker att det kanske kan vara skönt men det hade ju varit coolt om det fanns något sånt på riktigt?!

Tarda: vi erbjuder både luft, trevligt sällskap och hjälpsamma famnar för S.

kram

• Liffan
    Stella Kardunn skrev 2011-05-17 08:27:05 följande:
    Näe om jag har fattat det rätt är det nog mer meningen att sambon ska massera mig Jag googlade det och då står det:

"Taktil massage är en massagemetod som innebär en mjuk och följsam beröring. I annan massage, tex. Klassisk massage arbetar man med muskerna, här är det endast huden som stimuleras. Det är våra receptorer i huden som tar emot och vidareleder till nervsystemet. Beröringen utlöser en utsöndring av ett hormon, oxytocin, även kallat lugn och ro-hormon."

Så jag tror att det är något man menar att partnern kan göra under förlossningen för att hjälpa till med avslappning i pauser t ex.
    Ja ja, det är väl skönt på dig ocskå gissar jag . får helt enkelt utvecka en egen fostermassage... jag tycker verkligen att massagen som vi har fått lära oss nu på profylaxen och FUB fungerar väldigt bra och avslappnande. vi tränade lite hemma igår också och det är någon handmassage som är helt fantastisk! den behöver man nog inte vara gravid för att uppskatta så den hoppas jag att vi kan fortsätta med även efter.

kul att ses imorgon!
  • Liffan

Hello!

Trevligt att hänga lite med er idag miss star, Tarda och lilla s!

Vi funderade på om det inte var dags för RUL för Vitsippa? Du får hålla oss uppdaterade!!

Macpau: hoppas ni har firat en vecka med mys och familjehäng!

Juristen: hur är det med dig? Håller sig illamående borta?

• Liffan

Godmorgon på er!

Fredag igen! den här veckan har verkligen susat förbi!

Vitsippa: grattis till lyckat RUL!! vad gulligt av din barnmoska att låta er lyssna på hjärtljuden innan. och vad tråkigt med din mormor! beklagar verkligen att hon inte fick träffa Skrutten men vad skönt att hon fick reda på att h*n var på väg och att hon blev så klar i sinnet och glad när du berättade.

angående pickick på helger så kan jag den dagtid 11-12 juni. men om ni hittar en tid i juni som funkar för alla så har jag full förståelse för att jag blir dumpad den här gången! i juli ser det mycket bättre ut! vi blev för övrigt bjudna på ännu ett bröllop i sommar. sista helgen i juli, typ två dagar från BF. åh, jag kommer vara på topp!!

ha en jättefin helg!! ikväll blir det Veronica Maggio och imorgon hejande på vän som springer Göteborgsvarvet efterföljt av middag med den tappre. sen får det bli lite lugn och ro på söndag tror jag. skulle egentligen behöva kolla på bebisgrejer snart kanske men det får nog bli en annan gång...

kram på er!

• Liffan

Hej!

Hoppas helgen varit bra!

Macpau: låter som ni börjar komma in i lunket lite (hur mycket man nu faktiskt kan göra det på någon vecka eller två...). Hoppas helgen varit bra och att farmor och farfar njöt av sitt lilla barnbarn.

helgen gick fort men var trevlig! blev dock ingen konsert vilket såhär i efterhand känns lite skönt med tanke på hur mycket folk det hade varit. trängdes nog vid påhejandet på gbg-varvet.

ha en fin vecka!

• Liffan

Godmorgon,

Vitsippa: nej, det låter som att det finns tillräckliga förklaringar för att du ska känna dig trött och sliten...

själv jobbade jag på intet sätt så många timmar och känner mig ändå trött och sliten. this pregnancy is getting to me. inatt kunde jag inte sova då det var full rulle i magen och jag har dessutom börjat känna mig lite lätt illamående vilket inte underlättar för sömnen. ja ja, inte den bästa dagen men det blir bättre!
    Förslag till nästa träff, Picknick (i/omkring Gbg alternativt hemma hos Miss Star) söndag 12/6, kommer gör:

Miss Star
    Vitsippa
    Liffan

• Liffan

Hej hej!

Ja gud vilket höstruskväder! Men nu ser det ut att klara upp lite...

Vitsippa: jag är med dig! det låter väldigt mysigt men lite övermäktigt och särskilt med tanke på din arbetssituation just nu.

Miss Star: det är så mysigt med hoppande mage! och härligt med bebis som inte tar skit .

Jag börjar fasa lite för nattaktivitet (och dagaktivitet för den delen) på utsidan. igår var den igång HELA dagen. den var lugn när jag gick hem ifrån jobbet, annars var det full fart där inne. det är verkligen supermysigt men jag känner mig helt slut. jag kanske ska försöka med en godnattvisa. och pröva på att sjunga den vid andra tillfällen på dagen också...

• Liffan

Godmorgon!!

Grattis till fint RUL, Juristen!! skönt! har du känt av den lille något?

hoppas alla får en bra helg!

• Liffan

Hej på er!

Vitsippa: gud vad härligt det lät med promenad i regnet med efterföljande fika! köpte mig faktiskt ett par gummistövlar i fredags, kanske ska ge mig ut i nästa skur...

Juristen: en evighet sen! jättekul att du kommer!

Miss Star: ja, man får se det från den positiva sidan att man slipper baksmällan. kul med föräldragrupp! hoppas det är lite trevligt folk!

Själv var jag i sthlm i helgen men ingen matlagning så det var lite lugnare. däremot blev det barnvagnsinköp (en begagnad kronan i jättefint skick för 2500), och idag har jag faktiskt köpt ett babyskydd också. så här händer det grejer... och mamma klämde såklart på magen och bebis ligger iaf just nu med huvudet neråt så jag hoppas att det håller sig så nu!

ha det!

• Liffan

Hej hej!

Miss Star: det var en annons på blocket, jättefin var den faktiskt så det känns bra! och den blev svart som vi ville även om det nu inte blev uppblandat med gröna detaljer. däremot får tänkte jag att vi får köpa en ny skötväska för den luktade lite konstigt men jag tänkte lyssna på Tardas råd där med locklös skötväska. får se vad det blir till slut... Hur går det för er med vagn? var det några trevliga människor i föräldragruppen?

har ni några trevliga planer för långhelgen? här blir, suprise suprise, både möhippa och bröllop. och hemkörning av vagn som är kvar i sthlm. ska bli kul att visa upp den för C!

kram på er!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?